NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU!
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

Hummus z kalafiora Keto & Paleo

Keto hummus z kalafiora (Paleo, LowCarb)

[ultimate-recipe-jump id=”2171″] [ultimate-recipe-print id=”2171″]
Hummus z kalafiora Keto & Paleo
Keto hummus z kalafiora

Alternatywa dla cieciorki

Niejako w ramach kontynuacji przepisów z kalafiora, który udaje ciecierzycę dzisiaj przedstawiam keto hummus. Skoro keto falafele okazały się takim sukcesem, postanowiłam iść za ciosem i spróbować podrobić także hummus. Wyszedł świetny w smaku i kremowy w konsystencji. A biorąc pod uwagę fakt, że nie zawiera szkodliwych substancji mogę śmiało powiedzieć, że lepszy od oryginału! Mowa oczywiście o szkodliwych substancjach zawartych w roślinach strączkowych, o których już kilkakrotnie była mowa na blogu przy okazji różnych przepisów na alternatywy dla dań zawierających tę grupę roślin. Jest on tym samym zgodny z dietą ketogeniczną i Paleo.

Tahini główną nutą smakową

Jak do tej pory, byłam przekonana, że za charakterystyczny smak hummusu odpowiada właśnie ciecierzyca. Okazuje się jednak, że główne nuty smakowe pochodzą z pasty sezamowej. W związku z tym, że tahini jest składnikiem naszej zmienionej receptury, różnica w smaku między tą imitacją a oryginałem jest naprawdę niewielka i jak dla mnie- wręcz niewyczuwalna. Potwierdza to zresztą większość osób, które miały okazję go spróbować. A były wśród nich także osoby regularnie spożywające tę pastę.

Kalafior gotowany czy karmelizowany

Można go w dodatku przyrządzić na dwa sposoby. Albo z kalafiora ugotowanego w wodzie albo ze skarmelizowanego, czyli smażonego na patelni lub upieczonego. W obu wersjach efekt końcowy jest bardzo smaczny. Istnieje jednak subtelna różnica w smaku między jednym a drugim. Pierwszy jest bardziej delikatny, a drugi ma większego pazura. Mi osobiście wersja z uprażonym kalafiorem bardziej odpowiada, ale to kwestia gustu…

Hummus jako element imprezowego menu

Keto hummus to świetna przekąska, która sprawdzi się bardzo dobrze w roli dipu do tzw. finger food. Pokrojony w słupki ogórek zielony, marchewka oraz seler naciowy rewelacyjnie komponują się z tym hummusem i stanowią fajny pomysł na wszelkie imprezy. Oprócz tego keto hummus sprawdzi się wszędzie tam, gdzie jego tradycyjna wersja. Nigdy nie byłam wielką fanką hummusu i właściwie jadłam go zawsze właśnie w roli dipu do warzyw. Wiem jednak, że istnieją tacy jego miłośnicy, którzy jedzą go w każdym możliwym posiłku i każdej możliwej kombinacji.

A Wy z czym macie w zwyczaju spożywać hummus?

Hummus z kalafiora Keto & Paleo

Hummus z kalafiora

Modern Cavegirl
Hummus staje się coraz bardziej popularną przekąską. Przedstawiam dzisiaj wersję zgodną z dietą ketogeniczną i Paleo, czyli keto hummus z kalafiora. Tak samo pyszny w smaku, jednak bez ciężkostrawnych roślin strączkowych.
Czas przygotowania 10 mins
Czas gotowania 15 mins
Czas całkowity 25 mins
Rodzaj dania Dodatek, Przekąska
Porcje 4 porcje
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vege
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Podoba Ci się ten przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny jadłospis!

Sposób przygotowania
 

  • Kalafiora ugotować do miękkości w lekko osolonej wodzie lub zrumienić na patelni wysmarowanej masłem klarowanym, po czym zalać odrobiną wody i udusić do miękkości. Ostudzić. Włożyć do wysokiego naczynia i zblendować z resztą składników na gładką masę. Doprawić w razie konieczności.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Hummus z kalafiora
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
154.71
% RWS*
Tłuszcz
 
13.66
g
21
%
Tłuszcze nasycone
 
3.71
g
23
%
Tłuszcze wielonienasycone
 
3.19
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
6.04
g
Cholesterol
 
9.6
mg
3
%
Sód
 
609.93
mg
27
%
Potas
 
302.63
mg
9
%
Węglowodany
 
6.97
g
2
%
Błonnik
 
2.24
g
9
%
Cukier
 
1.49
g
2
%
Białko
 
3.67
g
7
%
Witamina A
 
143.44
IU
3
%
Witamina C
 
36.94
mg
45
%
Wapń
 
44
mg
4
%
Żelazo
 
1.56
mg
9
%
Węglowodany netto
 
4.73
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

2 Comments

  1. Bhava says:

    4 stars
    Wszedl smaczny, konsystencja super. U mnie lekko gorzki. Moze z powodu tahini z ciemnego sezamu? Tak czy inaczej polecam ten przepis I dziekuje za niego 🙂 na pewno bede stosowac

    1. Super, bardzo się cieszę, że przepis się sprawdził… 🙂 Goryczka może pochodzić z sezamu, niektóre pasty sezamowe charakteryzują się lekko gorzkawym posmakiem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu