wałek NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU! wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

Hummus z kalafiora Keto & Paleo

Keto hummus z kalafiora (Paleo, LowCarb)

[ultimate-recipe-jump id=”2171″] [ultimate-recipe-print id=”2171″]
Hummus z kalafiora Keto & Paleo
Keto hummus z kalafiora

Alternatywa dla cieciorki

Niejako w ramach kontynuacji przepisów z kalafiora, który udaje ciecierzycę dzisiaj przedstawiam keto hummus. Skoro keto falafele okazały się takim sukcesem, postanowiłam iść za ciosem i spróbować podrobić także hummus. Wyszedł świetny w smaku i kremowy w konsystencji. A biorąc pod uwagę fakt, że nie zawiera szkodliwych substancji mogę śmiało powiedzieć, że lepszy od oryginału! Mowa oczywiście o szkodliwych substancjach zawartych w roślinach strączkowych, o których już kilkakrotnie była mowa na blogu przy okazji różnych przepisów na alternatywy dla dań zawierających tę grupę roślin. Jest on tym samym zgodny z dietą ketogeniczną i Paleo.

Tahini główną nutą smakową

Jak do tej pory, byłam przekonana, że za charakterystyczny smak hummusu odpowiada właśnie ciecierzyca. Okazuje się jednak, że główne nuty smakowe pochodzą z pasty sezamowej. W związku z tym, że tahini jest składnikiem naszej zmienionej receptury, różnica w smaku między tą imitacją a oryginałem jest naprawdę niewielka i jak dla mnie- wręcz niewyczuwalna. Potwierdza to zresztą większość osób, które miały okazję go spróbować. A były wśród nich także osoby regularnie spożywające tę pastę.

Kalafior gotowany czy karmelizowany

Można go w dodatku przyrządzić na dwa sposoby. Albo z kalafiora ugotowanego w wodzie albo ze skarmelizowanego, czyli smażonego na patelni lub upieczonego. W obu wersjach efekt końcowy jest bardzo smaczny. Istnieje jednak subtelna różnica w smaku między jednym a drugim. Pierwszy jest bardziej delikatny, a drugi ma większego pazura. Mi osobiście wersja z uprażonym kalafiorem bardziej odpowiada, ale to kwestia gustu…

Hummus jako element imprezowego menu

Keto hummus to świetna przekąska, która sprawdzi się bardzo dobrze w roli dipu do tzw. finger food. Pokrojony w słupki ogórek zielony, marchewka oraz seler naciowy rewelacyjnie komponują się z tym hummusem i stanowią fajny pomysł na wszelkie imprezy. Oprócz tego keto hummus sprawdzi się wszędzie tam, gdzie jego tradycyjna wersja. Nigdy nie byłam wielką fanką hummusu i właściwie jadłam go zawsze właśnie w roli dipu do warzyw. Wiem jednak, że istnieją tacy jego miłośnicy, którzy jedzą go w każdym możliwym posiłku i każdej możliwej kombinacji.

A Wy z czym macie w zwyczaju spożywać hummus?

Hummus z kalafiora Keto & Paleo

Hummus z kalafiora

Modern Cavegirl
Hummus staje się coraz bardziej popularną przekąską. Przedstawiam dzisiaj wersję zgodną z dietą ketogeniczną i Paleo, czyli keto hummus z kalafiora. Tak samo pyszny w smaku, jednak bez ciężkostrawnych roślin strączkowych.
Czas przygotowania 10 mins
Czas gotowania 15 mins
Czas całkowity 25 mins
Rodzaj dania Dodatek, Przekąska
Porcje 4 porcje
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vege
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy:
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Składniki
  

skomponuj jadłospis z tym przepisem

Sposób przygotowania
 

  • Kalafiora ugotować do miękkości w lekko osolonej wodzie lub zrumienić na patelni wysmarowanej masłem klarowanym, po czym zalać odrobiną wody i udusić do miękkości. Ostudzić. Włożyć do wysokiego naczynia i zblendować z resztą składników na gładką masę. Doprawić w razie konieczności.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
Hummus z kalafiora
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
154.71
% RWS*
Tłuszcz
 
13.66
g
21
%
Tłuszcze nasycone
 
3.71
g
23
%
Tłuszcze wielonienasycone
 
3.19
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
6.04
g
Cholesterol
 
9.6
mg
3
%
Sód
 
609.93
mg
27
%
Potas
 
302.63
mg
9
%
Węglowodany
 
6.97
g
2
%
Błonnik
 
2.24
g
9
%
Cukier
 
1.49
g
2
%
Białko
 
3.67
g
7
%
Witamina A
 
143.44
IU
3
%
Witamina C
 
36.94
mg
45
%
Wapń
 
44
mg
4
%
Żelazo
 
1.56
mg
9
%
Węglowodany netto
 
4.73
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu).

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

2 Comments

  1. Bhava says:

    4 stars
    Wszedl smaczny, konsystencja super. U mnie lekko gorzki. Moze z powodu tahini z ciemnego sezamu? Tak czy inaczej polecam ten przepis I dziekuje za niego 🙂 na pewno bede stosowac

    1. Super, bardzo się cieszę, że przepis się sprawdził… 🙂 Goryczka może pochodzić z sezamu, niektóre pasty sezamowe charakteryzują się lekko gorzkawym posmakiem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu