Szparagi z jajkiem poszowanym
Keto Low Carb Paleo Przekąska Śniadania Wiosna

Keto szparagi z jajkiem (Paleo, LowCarb)

[ultimate-recipe-jump id=”2161″] [ultimate-recipe-print id=”2161″]
Szparagi z jajkiem poszowanym
Keto szparagi z jajkiem w koszulce

Siła tkwi w prostocie

Nie ma nic piękniejszego niż prosty, smaczny i szybki w wykonaniu posiłek. Takie lubię najbardziej. Do tej grupy należą z pewnością te keto szparagi z jajkiem w koszulce. Praktycznie dwa składniki, ale pomimo ograniczonego składu danie to prezentuje sobą prawdziwie bogaty smak. No i prezentuje się też całkiem nieźle… W dodatku jest bardzo uniwersalne- pasuje zarówno na śniadanie, przekąskę, jak i lekki lunch. Ludzie z reguły dzielą się na dwie grupy jeśli chodzi o stosunek do szparagów. Jedni je kochają, inni nienawidzą. Ja zdecydowanie należę do tej pierwszej grupy – po prostu uwielbiam szparagi.

Sezon na szparagi oficjalnie rozpoczęty

 Jak tylko nastaje maj, w mojej kuchni zaczyna się prawdziwe szparagowe szaleństwo. W lodówce zawsze musi znajdować się pęczek zielonych szparagów. Sezon na szparagi nie jest zbyt długi. Staram się więc wykorzystać go najbardziej jak tylko się da. Szparagi są bardzo wdzięcznym produktem kulinarnym. Można przygotować je na tysiąc sposobów. No i przez to, że występują tak krótko nie da się nimi przejeść. Po całorocznym oczekiwaniu na sezon szparagowy w końcu można dać upust swoim kulinarnym fantazjom ze szparagami w roli głównej. W związku z tym, że z jajkami tworzą one wyjątkowo udaną parę, spotkacie je pewnie w takim zestawieniu jeszcze nie raz. Dzisiaj akurat występują w towarzystwie jajek poszowanych, które bardzo lubię, a które sprawiały mi niegdyś sporo problemów w przygotowaniu. Ten magiczny sposób z wbiciem jajka na wrzątek i intensywnym mieszaniem nigdy mi nie wychodził. Zaopatrzyłam się jednak w bardzo fajne koszyczki do gotowania jajek w koszulkach i od tej pory zawsze się udają! 🙂

Zielone vs białe

To moje pierwsze szparagi w tym roku. Dopiero się rozkręcam, stąd dzisiaj prosta, dwuskładnikowa potrawa z ich udziałem. Jednak właśnie taka najlepiej podkreśla ich smak. Najlepsze szparagi, jakie kiedykolwiek jadłam były po prostu upieczone w piekarniku z dużą ilością oliwy. No i były to dzikie szparagi, co pewnie też miało nie lada znaczenie. Co ciekawe, o ile zielone szparagi to mój hit, to za białymi szparagami raczej nie przepadam. Nie wiem dlaczego tak jest i czy ma tutaj znaczenie ich smak czy raczej fakt, że białe szparagi – w przeciwieństwie do zielonych – trzeba obierać. A jest to bardzo żmudne i niewdzięczne zajęcie – kto miał okazję kiedykolwiek się nim parać wie o czym mówię. 🙂 Bywają też one bardziej łykowate od zielonych. Dlatego też białe szparagi są u mnie rzadkością.

Niepozorne warzywo

Osobom nieprzekonanym do szparagów przytoczę kilka istotnych faktów, które – mam nadzieję – skłonią Was do włączenia ich do swojego menu. Otóż szparagi są bardzo niskokalorycznym i niskowęglowodanowym warzywem. 100 g zawiera ok. 20 kcal i zaledwie 3,9 g węglowodanów, w tym 2,1 g to błonnik, czyli ilość węglowodanów netto wynosi 1,8 g1. To bardzo mało, nawet jak na warzywo. Oznacza to, że szparagi to świetny wybór dla wszystkich na redukcji oraz na dietach niskowęglowodanowych, w tym na diecie ketogenicznej. Nie muszę chyba dodawać, że jako zielone warzywo są one bogatym źródłem witamin i minerałów…? Szczególnie zaś witamin z grupy B, witaminy K, C oraz E, a także potasu, fosforu, magnezu i żelaza1. Czy potrzeba czegoś więcej, żeby zachęcić Was do ich spożycia?

A zatem niech żyje sezon na szparagi!

Szparagi z jajkiem poszowanym

Szparagi z jajkiem

Keto szparagi z jajkiem w koszulce to pyszny i prosty sposób na przygotowanie szparagów. Idealny na rozpoczynający się sezon szparagowy!
Czas przygotowania 15 mins
Czas gotowania 7 mins
Czas całkowity 22 mins
Rodzaj dania Lunch, Przekąska, Śniadanie
Kuchnia Europejska, Wege
Porcje 2 porcje

Składniki
  

  • 250 gram zielonych szparagów
  • 2 jajka
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • sól, pieprz do smaku

Sposób przygotowania
 

  • Szparagi dokładnie wypłukać, po czym odłamać i oderwać twarde końcówki. Gotować w lekko osolonej wodzie przez ok 7 minut. Odcedzić, przelać zimną wodą i osuszyć. Na patelni rozgrzać masło klarowane. Szparagi smażyć z obu stron na maśle do zrumienienia. W międzyczasie ugotować jajka w koszulkach. Szparagi wyłożyć na talerz, a na nich położyć jajko. Przyprawić solą i pieprzem.
Wypróbowałaś/eś ten przepis? Oznacz @modern.cavegirl w poście 🙂

Adnotacje do przepisu

1| Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Szparag_lekarski

Przybliżona wartość odżywcza 1 porcji: Wartość energetyczna: 121 kcal Tłuszcz: 9,5 g Węglowodany: 4,9 g w tym błonnik 1,9 g Białko 9,4 g

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Recipe Rating