NIE PRZEGAP PRZEPISU!
Zasubskrybuj, aby otrzymywać automatyczne powiadomienia o każdym nowym poście. Obiecuję - żadnych reklam, tylko pyszne przepisy i ciekawe artykuły wprost na Twoją skrzynkę!

Tarta jogurtowo - porzeczkowa

Keto tarta jogurtowo – porzeczkowa (Paleo, LowCarb)

Dieta ketogeniczna jako oręż w walce z wirusami

Mimo, że mamy już marzec, a za oknami pogoda z reguły jesienna, to jednak w kalendarzu dalej panuje zima… A skoro zima, to także sezon infekcji i przeziębień… Co prawda teraz na ustach wszystkich jest zupełnie inny wirus, a nie jakaś tam pospolita grypa… 😉 Należy jednak pamiętać, że kluczem do wysokiej odporności, która może Was ochronić przed choróbskami jest – oprócz oczywiście adekwatnego do pory roku ubioru – odpowiednia dieta. Ostatnio świat obiegła rewolucyjna informacja o tym, że ponoć dieta ketogeniczna zwalcza wirusa grypy i przeciwdziała tym samym zachorowaniu. Wcale nie jest mi ciężko w to uwierzyć. W stanie ketozy organizm potrafi usunąć istniejące latami choroby. Nic więc dziwnego, że potrafi im także zapobiegać.

Keto ciasto
Keto tarta jogurtowa z porzeczkami

Czy dieta ketogeniczna chroni przed koronawirusem?

Informacja ta może mieć niebagatelne znaczenie także w dobie epidemii koronawirusa. Najtęższe głowy medycznego świata zastanawiają się pewnie teraz jak go zneutralizować. I tak samo, jak w przypadku grypy – jak zwykle wszystkie rozwiązania ograniczają się do leczenia objawowego w przypadku zachorowania. Zaś profilaktyka chorób zakaźnych zakłada głównie częste mycie rąk i unikanie kontaktu ze źródłami jego występowania. A co ze zdrową dietą i stylem życia? Myślę, że ten aspekt jest równie ważny albo nawet bardziej istotny, bo na niego mamy bezpośredni wpływ. Przy wysokiej odporności nawet kontakt z wirusem nie musi oznaczać zachorowania. Bardzo dobrym sposobem na zwiększenie odporności organizmu jest właśnie dieta ketogeniczna. Nie wiem czy jest ona w stanie uchronić nas przed koronawirusem, ale skoro radzi sobie z grypą, to może sprawdzi się także w przypadku ataku korona- najeźdźcy…

Keto tarta jogurtowo - porzeczkowa
Keto tarta jogurtowo – porzeczkowa

Keto tarta jogurtowo – porzeczkowa niczym najlepsze lekarstwo

Co jeszcze ma moc zwiększania odporności na infekcje i przeziębienia? Do głowy przychodzi od razu witamina C. Tym razem jednak mam na myśli owoc, który od dawien dawna jest znany ze swoich leczniczych właściwości (głównie z uwagi na wysoką zawartość tej właśnie witaminy), czyli czarną porzeczkę! Dzisiejsza propozycja to zatem kompleksowa broń przeciw zarazkom i wirusom – jest to mianowicie keto tarta jogurtowo – porzeczkowa… 😃 Jest pyszna i w dodatku wzmacnia odporność! Są więc minimum dwa powody, żeby ją zrobić… Dodatkowo, jest mega prosta w przygotowaniu! Spód to znane Wam bardzo dobrze kruche ciasto kokosowe, na to idzie czarna porzeczka zagęszczona nasionami chia. A na wierzch wykładamy masę z jogurtu kokosowego. Keto tarta jogurtowo – porzeczkowa stanowi bardzo wyważone połączenie smaków. Jest lekko słodka, lekko kwaskowata – po prostu idealna! Polecam!

Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu i chcecie okazać wsparcie dla mojej działalności, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy za pomocą poniższego przycisku 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Tarta jogurtowo - porzeczkowa

Tarta porzeczkowo – jogurtowa

Modern Cavegirl
Keto tarta jogurtowo – porzeczkowa to nie tylko pyszny deser, ale przede wszystkim element profilaktyki zdrowia! 😀 Niskowęglowodanowa i pełna witaminy C wzmocni odporność i pomoże uchronić przed wirusami. Jest więc idealna na aktualny sezon zwiększonej zachorowalności!
Czas przygotowania 15 mins
Czas gotowania 30 mins
Czas całkowity 1 hr 15 mins
Rodzaj dania Deser
Porcje 12 porcji
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vege
Okaż wsparcie!Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Spód

Nadzienie jogurtowo – porzeczkowe

Podoba Ci się ten przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny ketogeniczny jadłospis + uzyskaj dodatkowe korzyści!

Sposób przygotowania
 

Spód

  • Mąkę kokosową podprażyć przez chwilę na suchej patelni, aby lekko się zrumieniła. Wszystkie składniki spodu wymieszać w malakserze do uzyskania gładkiego ciasta. Wyłożyć nim okrągłą formę do tarty lub tortownicę o średnicy 20 cm wyłożoną papierem do pieczenia. Schłodzić przez ok 30 minut. Nakłuć widelcem i piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez ok 10 minut.

Nadzienie jogurtowo – porzeczkowe

  • Czarną porzeczkę rozmrozić, rozdrobnić trochę w malakserze, wymieszać z chia i odstawić na 5 minut. Wyłożyć na podpieczony spód. Jajko ubić z jogurtem kokosowym, słodzidłem i ekstraktem z wanilii. Wylać na czarną porzeczkę. Można też najpierw wylać masę jogurtową, a następnie wyłożyć kleksy z masy porzeczkowej i za pomocą noża stworzyć marmurkowy wzór. Piec kolejne 20 – 25 minut.
Darmowy keto jadłospis!Wypróbuj gotowy jadłospis, w pełni zbilansowany pod względem kaloryczności oraz makroskładników! Skomponowany specjalnie z myślą o keto adaptacji –> Odbierz darmową próbkę

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Tarta porzeczkowo – jogurtowa
Wielkość porcji
 
1 porcji
Kalorie
250.56
% RWS*
Tłuszcz
 
20.34
g
31
%
Tłuszcze nasycone
 
16.32
g
102
%
Tłuszcze trans
 
0.01
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
0.84
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
2.05
g
Cholesterol
 
40.92
mg
14
%
Sód
 
44.83
mg
2
%
Potas
 
235.92
mg
7
%
Węglowodany
 
14.62
g
5
%
Błonnik
 
5.04
g
21
%
Cukier
 
0.91
g
1
%
Białko
 
4.81
g
10
%
Witamina A
 
136.61
IU
3
%
Witamina C
 
61.28
mg
74
%
Wapń
 
34.56
mg
3
%
Żelazo
 
1.84
mg
10
%
Węglowodany netto
 
9.58
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Keto przepis wypróbowany?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

Adnotacje do przepisu

1. Jogurt użyty do nadzienia musi być bardzo gęsty. Ja korzystam zazwyczaj z tzw. vegangurtów firmy PlantOn (bardzo gęsty), ale Pilos też się sprawdził. Jeśli jogurt, którego używasz ma rzadszą konsystencję, zwiększ ilość jajek.
2. Ciasto po upieczeniu należy ostudzić i najlepiej całkowicie schłodzić w lodówce. Jogurtowe nadzienie tężeje pod wpływem niskiej temperatury, co ułatwia porcjowanie.
3. Nadzienie jogurtowe powinno mieć kremową, ale nie płynną konsystencję (jak na zdjęciach). Jeśli nie wpisuje się to w Twoje preferencje, proponuję zwiększyć ilość jajek użytych do nadzienia.

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

8 Comments

  1. Magda says:

    Niestety mi również ciasto nie wyszło. Masa jest po prostu płynnym jogurtem. Zaznaczam że kupiłam produkty wskazane w przepisie. Dobrej jakości i jak wiadomo nie są to tanie produkty. Jestem bardzo rozczarowana.

    1. Bardzo mi przykro, że ciasto nie spełniło oczekiwań. W związku z tym, że jest to kolejny już komentarz dotyczący konsystencji nadzienia, postanowiłam zweryfikować przepis i zrobić ciasto zgodnie z podanymi przeze mnie wskazówkami. Mi nadzienie nie wychodzi płynne, jednak – jak to w życiu często bywa – kluczowe są niuanse. Otóż jogurt kokosowy, z którego ja korzystam jest bardzo gęsty, ma wręcz konsystencję stałą (firma PlantOn). W związku z tym, że zawiera spore ilości oleju kokosowego, nadzienie ma tendencję do tężenia w niższych temperaturach, dzięki czemu nadzienie nie jest płynne po ostudzeniu (ciasto po ostudzeniu najlepiej całkowicie schłodzić w lodówce). Druga sprawa, to jajka. Jeśli chcemy użyć jednego, to musi być to jajko duże, w przeciwnym razie należy użyć dwóch sztuk. Faktycznie nie było to uściślone w pierwszej wersji przepisu, dlatego dodałam odpowiednie uwagi i adnotacje do przepisu, aby przy kolejnych próbach nie było już rozczarowania. 🙂 Mam nadzieję, że pomogą one w uzyskaniu zamierzonego efektu. Pozdrawiam i dziękuję za zwrócenie uwagi na problem.

  2. Mam pytanie ten jogurt z jajkiem i erytrytolem trzeba Ubic na jakąś pianke? Czy po prostu ze sobą maja się połączyć?

    1. Wystarczy zmiksować do połączenia składników i rozpuszczenia się kryształków erytrytolu.

      1. Dziękuję. Może za mało zmiksowalam ale mi nie wyszło. Albo też jogurt miałam zły. Spróbuje z typowo kokosowym bo miałam jakiś z kokosem. A nie kokosowy i pewnie przez to. Pozdrawiam

        1. Przykro mi słyszeć, że nie wyszło… 🙁 Czy chodzi o konsystencję masy? Jedyne co mi przychodzi do głowy, to fakt, że jogurty kokosowe są z reguły dość gęste, co nie jest normą dla standardowych jogurtów i masa wyszła za rzadka…

      2. Karola says:

        Nie polecam. Wychodzi lejące.

        1. Zakładam, że chodzi o nadzienie… 🙂 Niestety dobór składników jest w przypadku tego ciasta kluczowy. Jogurt musi mieć gęstą konsystencję, a jajko duże. Jeśli używa się składników o innych parametrach, należy zwiększyć udział jajek. W związku z tym, że pojawiło się już kilka komentarzy z podobnymi zastrzeżeniami, pozwoliłam sobie dodać kilka uwag do przepisu, które – mam nadzieję – pomogą w uzyskaniu oczekiwanego efektu. 🙂 Nie pozostaje mi nic innego jak zachęcić do wypróbowania przepisu jeszcze raz, tym razem zwracając szczególną uwagę na kwestię doboru składników pod względem ich wielkości oraz konsystencji. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu