Keto tarta ze szpinakiem

Keto Tarta Szpinakowa Z Boczkiem (Paleo, LowCarb)

Kiedy myślimy o diecie keto, często zakładamy rezygnację z ulubionych smaków. Jednak dzisiaj chciałabym podzielić się z Tobą przepisem, który przeczy tej tezie. Keto Tarta Szpinakowa Z Boczkiem to potrawa, która nie tylko zaspokoi apetyt, ale również współgra z zasadami diety niskowęglowodanowej.

Keto Tarta Szpinakowa: Twoje Źródło Zdrowia

Szpinak – Bogactwo Składników Odżywczych

W tarcie szpinakowej, szpinak pełni główną rolę. To źródło żelaza, witamin (zwłaszcza K, A, C) i błonnika. Wprowadzenie go do diety keto to doskonały sposób na zrównoważenie posiłków.

Tajemnice Keto Ciasta Kruchego

W przepisie na ciasto kruche używam mąki kokosowej zamiast tradycyjnej, co nie tylko eliminuje węglowodany, ale także gluten. W dodatku dostarcza dodatkowej porcji błonnika oraz zdrowe tłuszcze. Jaja ekologiczne lub z wolnego wybiegu nadają natomiast kruchemu ciastu odpowiednią konsystencję, jednocześnie dostarczając cennego białka.

I chociaż keto tarta ze szpinakiem sama w sobie jest smaczną kompozycją smaków, warto dodać do niej jakiś ekstra składnik, który podbije ilość tłuszczu i podbije smak.

Keto Tarta Szpinakowa Z Boczkiem: Dodatkowe Składniki

1. Boczek – Nuta Wykwintności

Podpieczony, chrupiący boczek to kropka nad „i” w kwestii smaku i wartości odżywczej nadzienia szpinakowego. Jego słonawy smak doskonale równoważy bogactwo warzyw.

Właśnie na ten dodatek zdecydowałam się w dzisiejszej wersji tarty.

2. Feta – Kwintesencja Smaku

Dodanie świeżej, kwaszonej fety nadaje tarcie wyrazisty smak, idealnie komponujący się ze szpinakiem. Jeśli nie eliminujesz nabiału z diety, koniecznie wypróbuj tę wersję tarty ze szpinakiem!

ZOBACZ: Keto Dieta Bez Nabiału

3. Orzechy Piniowe – Chrupiący Akcent

Orzechy piniowe nie tylko sprawią, że tarta będzie pyszna, ale także dostarczą chrupkości, która doskonale kontrastuje z delikatnością ciasta. Koniecznie wypróbuj tego dodatku, jeśli nie masz alergii i nie wykluczasz orzechów z diety.

ZOBACZ: Keto Dieta Bez Orzechów

Keto jadłospis za zapis

KETO JADŁOSPIS W PREZENCIE

Chcesz zobaczyć jak wygląda zbilansowany KETO jadłospis w praktyce? Dołącz do CaveLetter’a i odbierz go w prezencie za zapis.

Keto tarta ze szpinakiem

Tarta szpinakowa

Avatar for Modern CavegirlModern Cavegirl
Klasyczna tarta ze szpinakiem w nowej wersji, zgodnej z dietą ketogeniczną. Kokosowy maślany spód perfekcyjnie komponuje się ze szpinakowo- jajecznym nadzieniem.
Czas przygotowania 30 minutes
Czas gotowania 35 minutes
Czas całkowity 1 hour 5 minutes
Porcje 12 porcje
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
bezmleczna
vege
Okaż wsparcie!Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Spód

Nadzienie

Podoba Ci się ten keto przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny keto jadłospis + uzyskaj dodatkowe korzyści

Sposób przygotowania
 

Spód

  • Wszystkie składniki zmiksować w malakserze. Wylepić ciastem wyłożoną papierem do pieczenia foremkę o średnicy 18-20 cm. Schłodzić w lodówce. Podpiec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 10- 15 minut (do lekkiego zezłocenia).

Nadzienie

  • Boczek pokroić w drobną kostkę i podsmażyć na patelni. Gdy tłuszcz się już wytopi, dodać przeciśnięty przez praskę czosnek. Smażyć przez ok 2-3 minuty. Dodać szpinak. Odparować całą wodę. Doprawić solą, pieprzem i gałką muszkatołową. Ostudzić. Jeśli masa wyszła bardzo gęsta, to dodać kilka łyżek mleka kokosowego. Wymieszać z jajkami. Wyłożyć na podpieczony spód i piec jeszcze przez ok 25 minut.
POTRZEBUJESZ KETO JADŁOSPIS?Sprawdź zbilansowane keto jadłospisy albo skorzystaj z narzędzi do zarządzania keto dietą we własnym zakresie –> PRZECHODZĘ DO SKLEPU

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Tarta szpinakowa
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
166.07
% RWS*
Tłuszcz
 
12.48
g
8
%
Tłuszcze nasycone
 
7.96
g
50
%
Tłuszcze trans
 
0.02
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
1
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
2.65
g
Cholesterol
 
47.52
mg
16
%
Potas
 
165.78
mg
5
%
Węglowodany
 
8.29
g
28
%
Błonnik
 
5.05
g
21
%
Cukier
 
1.16
g
Białko
 
5.67
g
6
%
Witamina A
 
4460.37
IU
89
%
Witamina C
 
2.14
mg
3
%
Wapń
 
55.61
mg
6
%
Żelazo
 
1.24
mg
7
%
Węglowodany netto
 
3.24
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie ketogenicznej 2000 kcal o formule ok. 74% tłuszczu, 20% białka, 6% węglowodanów.
ZOBACZ TAKŻEPozostałe KETO PRZEPISY

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Keto przepis wypróbowany?Nie zapomnij oznaczyć @modern.cavegirl w Twoim poście

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystasz z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Ciebie, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

12 Comments

  1. Avatar for Ja

    5 stars
    Po wymieszaniu składników na ciasto, czy ono powinno się kruszyć? Po upieczeniu było kruche, rozpadało się. Co powinnam poprawić?

    1. Avatar for Modern Cavegirl

      No konsystencja tego ciasta nie będzie taka jak na zwykłej mące, ale po wymieszaniu składników z ciasta powinno dać się uformować kulę. Jeśli ciasto się kruszyło, to prawdopodobnie potrzebowało więcej składników mokrych, np. oleju kokosowego lub jajka. Z mąką kokosową tak już jest, że różnie wchłania wilgoć i trzeba na bieżąco modyfikować ilość poszczególnych składników.

  2. Avatar for Marzena

    5 stars
    Wspaniały przepis, ale czy zamiast maki kokosowej można użyć mąki lnianej ? jeśli tak to w jakiej ilości?

    1. Avatar for Modern Cavegirl

      Hej! Cieszę się, że przepis się podoba! Myślę, że można spróbować użyć mąki lnianej w miejsce mąki kokosowej. Jeśli chodzi o ilości, to bez wypróbowania ciężko powiedzieć. Najlepiej zacząć od 40 – 50 g i ewentualnie dosypać tyle, ile ciasto „zabierze”.
      Jeśli się skusisz na wersję z mąką lnianą, koniecznie daj znać co z tego wyszło… 😀

  3. Avatar for Jola

    5 stars
    Przepyszne !! Dziękuję za przepis jeszcze nie raz zrobię tę tartę

    1. Avatar for Modern Cavegirl

      Bardzo się cieszę, że tarta smakowała. Zachęcam do wypróbowania także innych przepisów. 🙂

  4. Avatar for Natalia Kozioł
    Natalia Kozioł says:

    Można olej kokosowy zastapić masłem?

    1. Avatar for Modern Cavegirl

      Tak, jak najbardziej. Ja często stosuję olej kokosowy wymiennie z masłem lub stosuję mieszankę obu.

  5. Avatar for Asia

    Bardzo mi się podoba ten przepis i chciała bym go dzis zrobić.
    Mam jednak prośbę i uwagę za razem – czy można prosić o podawanie makro całości ? albo ile porcji wyszło z takiej całości ?
    To bardzo istotne informacje dla późniejszego użytkownika.

    WG moich obliczeń całoś ma ok 2000 kalorii.
    137 kalorii w jednej porcji daje 14 porcji/kawałeczków z całości.
    Z foremki o średnicy 20 cm to maleńkie kawałeczki.

    1. Avatar for Modern Cavegirl

      Witaj, ilość porcji jest zawsze podana w górnej części tabelki z przepisem, zaraz obok rodzaju kuchni. W tym przypadku jest to 12 kawałków o wielkości zbliżonej do tego na zdjęciu. Makro podaję zawsze dla jednej sztuki/ porcji, bo wydaje mi się, że dla użytkownika tak jednak jest wygodniej niż gdyby podawać je dla całości. Oczywiście ilość porcji tak naprawdę zależy od tego, czy danie to traktujemy jako danie obiadowe czy jako przekąskę, ale chyba jednak łatwiej przemnożyć te wartości przez ilość zjedzonych kawałków niż na odwrót… 🙂 Tak czy siak matematyki i tak nie unikniemy, jeśli chcemy kontrolować makro. 😀

  6. Avatar for Paula

    Czy można użyć oleju nierafinowanego?

    1. Avatar for cavegirl

      Tak, można, tylko pod wpływem obróbki cieplnej wszystkie dobroczynne właściwości oleju nierafinowanego zostaną utracone… 🙁

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu