wałek BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MODERNCAVEGIRL wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

keto chlebek bananowy z cukinii

Keto bananowy chlebek z cukinii (Paleo, LowCarb)

Kierunek ketoza (czyli zdrowie)

Wraz z nadejściem pierwszych powiewów wiosny (w moim mieście ostatnio temperatura oscyluje wokół 15 stopni :)) poczułam potrzebę zoptymalizowania mojej diety. Wprowadziłam zasadę pt. „czysta micha” i planuję jeść naprawdę zdrowo, odżywczo i ketogenicznie. Celem jest readaptacja do stanu ketozy, z której wypadłam już jakiś czas temu i tylko sporadycznie udawało mi się do niej powrócić. Pora więc wziąć się za siebie i zrobić to raz a dobrze, a potem pilnować rezultatów. Nie będę ukrywać, że po zimie przybrałam tu i ówdzie, a i samopoczucie odbiega od ideału… A to znak, że trzeba wprowadzić konkretne zmiany.

chlebek bananowy
Keto cukiniowy chlebek bananowy

Więcej warzyw na rzecz keto słodyczy

Przede wszystkim mam zamiar wprowadzić więcej warzyw do menu i ukrócić keto słodycze, które – przy niezbyt zbilansowanych pozostałych posiłkach – okazały się problematyczne. Do kawy – zamiast eklerka czy pączusia, jak to ostatnio bywało – będzie dzisiaj więc keto bananowy chlebek z cukinii. Oczywiście nie ma w nim grama bananów, które do niskowęglowodanowych raczej nie należą… 😀 Smak bananowy nadaje chlebkowi ekstrakt bananowy, który z powodzeniem można zamienić np. na napój na bazie stewii o smaku bananowym. Zmniejszyłam także ilość erytrytolu, zastępując go po części inuliną. Tym bardziej, że dorzuciłam też trochę gorzkiej czekolady o wysokiej zawartości kakao… 🙂

keto chlebek bananowy
Keto bananowy chlebek z cukinii

Keto bananowy chlebek z cukinii i wariacje na jego temat

Keto bananowy chlebek z cukinii wyszedł wyśmienity. Sprawdzi się nie tylko jako deser, ale także przekąska czy nawet śniadanie, na przykład w towarzystwie jogurtu kokosowego. W dodatku robi się go szybko. Jest to świetna opcja do lunch box’u do pracy czy gdziekolwiek indziej na wynos. Ja już czuję, że będę robić go częściej… 😀 Smakami można się bawić, dodając do chlebka na przykład ekstraktu pomarańczowego zamiast bananowego albo czekoladę zamienić na białą. Ostatnio zrobiłam na bazie allulozy (do kupienia tutaj lub tutaj) i wyszła zdecydowanie lepsza niż na erytrytolu… A jeśli dodacie do masy kakao, to wyjdzie coś w rodzaju brownie… 😀

Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu i chcecie okazać wsparcie dla mojej działalności, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy za pomocą poniższego przycisku 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to
keto chlebek bananowy z cukinii

Bananowy chlebek z cukinii

Modern Cavegirl
Wspaniała przekąska, jak i przyjemny dodatek do kawy. Keto bananowy chlebek z cukinii sprawdzi się świetnie w tych obu rolach. A do tego jest bardzo odżywczy i na bazie warzyw. 🙂
Czas przygotowania 8 mins
Czas gotowania 30 mins
Czas całkowity 38 mins
Porcje 10 porcji
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vege

Składniki
  

Sposób przygotowania
 

  • Wszystkie suche składniki wymieszać. Jajka rozbełtać z ekstraktami, dodać cukinię, a następnie suche składniki. Wymieszać do połączenia składników. Na koniec dodać posiekaną czekoladę. Wymieszać. Wierzch udekorować orzechami włoskimi (najlepiej wymoczonymi uprzednio przez min. 2 h). Przełożyć ciasto do keksówki o wymiarach 17 cm x 8 cm wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni w trybie grzania góra + dół ok. 30 minut aż do lekkiego zrumienienia.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
Bananowy chlebek z cukinii
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
78.56
% RWS*
Tłuszcz
 
4.25
g
7
%
Tłuszcze nasycone
 
2.06
g
13
%
Tłuszcze trans
 
0.02
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
0.78
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
1.11
g
Cholesterol
 
65.56
mg
22
%
Sód
 
240.23
mg
10
%
Potas
 
97.74
mg
3
%
Węglowodany
 
7.34
g
2
%
Błonnik
 
4.23
g
18
%
Cukier
 
1.66
g
2
%
Białko
 
3.51
g
7
%
Witamina A
 
132.96
IU
3
%
Witamina C
 
3.24
mg
4
%
Wapń
 
47.29
mg
5
%
Żelazo
 
0.95
mg
5
%
Węglowodany netto
 
3.11
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.
Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu