NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU!
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

keto chlebek bananowy z cukinii

Keto bananowy chlebek z cukinii (Paleo, LowCarb)

Kierunek ketoza (czyli zdrowie)

Wraz z nadejściem pierwszych powiewów wiosny (w moim mieście ostatnio temperatura oscyluje wokół 15 stopni :)) poczułam potrzebę zoptymalizowania mojej diety. Wprowadziłam zasadę pt. „czysta micha” i planuję jeść naprawdę zdrowo, odżywczo i ketogenicznie. Celem jest re-adaptacja do stanu ketozy, z której wypadłam już jakiś czas temu i tylko sporadycznie udawało mi się do niej powrócić. Pora więc wziąć się za siebie i zrobić to raz a dobrze, a potem pilnować rezultatów. Nie będę ukrywać, że po zimie przybrałam tu i ówdzie, a i samopoczucie odbiega od ideału… A to znak, że trzeba wprowadzić konkretne zmiany.

chlebek bananowy
Keto cukiniowy chlebek bananowy

Więcej warzyw na rzecz keto słodyczy

Przede wszystkim mam zamiar wprowadzić więcej warzyw do menu i ukrócić keto słodycze, które – przy niezbyt zbilansowanych pozostałych posiłkach – okazały się problematyczne. Do kawy – zamiast eklerka czy pączusia, jak to ostatnio bywało – będzie dzisiaj więc keto bananowy chlebek z cukinii. Oczywiście nie ma w nim grama bananów, które do niskowęglowodanowych raczej nie należą… 😀 Smak bananowy nadaje chlebkowi ekstrakt bananowy, który z powodzeniem można zamienić np. na napój na bazie stewii o smaku bananowym. Zmniejszyłam także ilość erytrytolu, zastępując go po części inuliną. Tym bardziej, że dorzuciłam też trochę gorzkiej czekolady o wysokiej zawartości kakao… 🙂

keto chlebek bananowy
Keto bananowy chlebek z cukinii

Keto bananowy chlebek z cukinii i wariacje na jego temat

Powiem Wam, że keto bananowy chlebek z cukinii wyszedł wyśmienity. Sprawdzi się nie tylko jako deser, ale także przekąska czy nawet śniadanie, na przykład w towarzystwie jogurtu kokosowego. W dodatku robi się go szybko. Jest to świetna opcja do lunch box’u do pracy czy gdziekolwiek indziej na wynos. Ja już czuję, że będę robić go częściej… 😀 Smakami można się bawić, dodając do chlebka na przykład ekstraktu pomarańczowego zamiast bananowego albo czekoladę zamienić na białą. Ostatnio zrobiłam na bazie allulozy i wyszła zdecydowanie lepsza niż na erytrytolu… A jeśli dodacie do masy kakao, to wyjdzie coś w rodzaju brownie… 😀


TEN PRZEPIS ZNAJDZIESZ W NASTĘPUJĄCYCH JADŁOSPISACH:


keto chlebek bananowy z cukinii

Bananowy chlebek z cukinii

Modern Cavegirl
Wspaniała przekąska, jak i przyjemny dodatek do kawy. Keto bananowy chlebek z cukinii sprawdzi się świetnie w tych obu rolach. A do tego jest bardzo odżywczy i na bazie warzyw. 🙂
Czas przygotowania 8 mins
Czas gotowania 30 mins
Czas całkowity 38 mins
Porcje 10 porcji
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vege
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Podoba Ci się ten przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny jadłospis!

Sposób przygotowania
 

  • Wszystkie suche składniki wymieszać. Jajka rozbełtać z ekstraktami, dodać cukinię, a następnie suche składniki. Wymieszać do połączenia składników. Na koniec dodać posiekaną czekoladę. Wymieszać. Wierzch udekorować orzechami włoskimi (najlepiej wymoczonymi uprzednio przez min. 2 h). Przełożyć ciasto do keksówki o wymiarach 17 cm x 8 cm wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni w trybie grzania góra + dół ok. 30 minut aż do lekkiego zrumienienia.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Bananowy chlebek z cukinii
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
68.99
% RWS*
Tłuszcz
 
4.09
g
6
%
Tłuszcze nasycone
 
2.17
g
14
%
Tłuszcze trans
 
0.01
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
0.35
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
0.65
g
Cholesterol
 
65.47
mg
22
%
Sód
 
239.61
mg
10
%
Potas
 
72.77
mg
2
%
Węglowodany
 
4.47
g
1
%
Błonnik
 
2.05
g
9
%
Cukier
 
1.13
g
1
%
Białko
 
3.45
g
7
%
Witamina A
 
131.63
IU
3
%
Witamina C
 
3.23
mg
4
%
Wapń
 
44.31
mg
4
%
Żelazo
 
0.57
mg
3
%
Węglowodany netto
 
2.42
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu


Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

6 Comments

  1. Dzień dobry,
    czy zamiast aromatu można dodać 1 banan (oczywiście zwiększy to ilość węglowodanów)? Jeśli tak, to czy powinnam zmienić proporcje pozostałych składników?
    Pozdrawiam
    Agata

    1. Dzień dobry 🙂
      Myślę, że jak najbardziej można dodać banana gdy nie zwraca się uwagi na poziom węglowodanów.
      Jeśli chodzi o modyfikacje pozostałych składników, to zależy… Mały banan nie powinien wymagać jakichś szczególnych zmian. Przy użyciu większej sztuki dodałabym odrobinę więcej mąki kokosowej. Oczywiście w grę wchodzi tutaj jeszcze stopień odciśnięcia cukinii, chłonność mąki kokosowej, poziom dojrzałości banana (te bardziej zielone mają więcej skrobi, a mniej cukru), itd. 😀 Trzeba wyczuć odpowiedni balans między składnikami suchymi a mokrymi.
      Pozdrawiam i proszę o informację zwrotną jak wyszedł eksperyment z bananem! 🙂

      1. Dzień dobry,
        bardzo dziękuję za odpowiedź, będę dziś wieczorem eksperymentować 🙂 Przyszło mi do głowy jeszcze jedno pytanie – jaki jest cel dodania inuliny? Nie udało mi się niestety kupić tego składnika, więc zastanawiam się, czym mogłabym go zastąpić. Pozdrawiam serdecznie!

        1. Właśnie doczytałam i w przepisie jest odpowiedź na moje pytanie 🙂 Przepraszam za kłopot.

          1. Nic nie szkodzi! To żaden kłopot… 🙂

        2. Super! Inulina to delikatny środek słodzący oraz – jako czysty błonnik – lekko zagęszczający. Można spokojnie zastąpić większą ilością erytrytolu. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu