wałek NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU! wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

keto bułki łubinowe

Keto bułki łubinowe (Paleo, LowCarb)

Keto bułki z nowych keto produktów

Dokonałam ostatnio zakupu nowych, interesujących produktów dozwolonych na diecie ketogenicznej. A mianowicie mąki łubinowej oraz błonnika gryczanego. Oba produkty charakteryzują się niską zawartością węglowodanów netto i znajdują zastosowanie m. in. w keto wypiekach. Głównie tych wytrawnych, więc moje myśli od razu skierowały się ku keto pieczywu… 🙂 No to nie omieszkałam wypróbować obu na raz wytwarzając te oto keto bułki łubinowe. 😀 Ale ich historia jest ciut dłuższa…

Keto bułki
Keto bułki łubinowe na inulinie

Błonnik – pochodna zboża dozwolona na keto diecie

Przepis znalazłam tutaj i za pierwszym razem, nie mając ani błonnika owsianego ani gryczanego, postawiłam na inulinę. W końcu to też rodzaj błonnika… Bułeczki wyszły bardzo przyjemne, jednak niezbyt wyrosły. Nie do końca wiem czy to wina inuliny czy też braku proszku do pieczenia… 😛 W toku poszukiwań błonnika owsianego natknęłam się właśnie na błonnik gryczany. I stwierdziłam, że w sumie jaka miałaby być między nimi różnica pod względem technologii produkcji…? Gryczany zresztą jakoś bardziej do mnie przemawia niż owsiany, gdyż owies jest zbożem bardzo mocno zanieczyszczonym glutenem. A gryka to nawet nie do końca zboże… 🙂 Tak więc nie zmieniając pozostałych składników, powstały też keto bułki łubinowe na bazie błonnika gryczanego.

bułki łubinowe
Keto bułki łubinowe z błonnikiem gryczanym

Keto bułki łubinowe – wiele wersji do wypróbowania

W sumie nie jestem Wam nawet w stanie powiedzieć, która wersja jest lepsza… 😀 Obie były bardzo ciekawe i smaczne, choć każda ciut inna. A żeby nie było nudno, w planie jest jeszcze przynajmniej jedna wersja tego przepisu. 😉 Zamiast błonnika mam zamiar użyć mielonych nasion konopi, które zalegają mi w szafce kuchennej. Będzie na pewno bardziej keto. Przychodzi mi do głowy jeszcze mąka lniana – ta też się bowiem dość dobrze sprawdza w keto pieczywie. Także kolejne eksperymenty na pewno się wcześniej czy później odbędą. Jak już wypróbuję wszystkie wersje, jakie mi przychodzą do głowy, to dam znać, która jest najlepsza… 😀

Na koniec dodam tylko, że ta propozycja jest w pełni wegańska i super szybka w przygotowaniu… W związku z tym, że nie ma tutaj ani grama jaj, to brak im również jajecznego posmaku, na jaki niektórzy się uskarżają. To co – daliście się namówić? 🙂

Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu i chcecie okazać wsparcie dla mojej działalności, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy za pomocą poniższego przycisku 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to
keto bułki łubinowe

Bułki łubinowe

Modern Cavegirl
Kolejna propozycja z kategorii keto pieczywo – keto bułki łubinowe. Tym razem także wegańska i super szybka w przygotowaniu. Nic tylko robić… 🙂
Czas przygotowania 5 mins
Czas gotowania 50 mins
Czas całkowity 55 mins
Rodzaj dania Pieczywo
Kuchnia Europejska
Porcje 8 sztuk
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vegan
vege
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy:
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Składniki
  

skomponuj jadłospis z tym przepisem

Sposób przygotowania
 

  • Suche składniki wymieszać w misce, dodać ocet i oliwę. Zalać gorącą wodą lub mieszanką gorącej wody z wodą gazowaną. Wymieszać szpatułką do uzyskania jednolitej masy. Odstawić na 15 minut. Piekarnik nagrzać do 170 stopni Celsjusza. Po 15 minutach podzielić ciasto na 8 równych części i zwilżonymi dłońmi formować z nich okrągłe bułki. Układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Wierzch każdej bułki naciąć w krzyż. Wstawić do piekarnika i piec ok. 50 – 60 minut aż bułki się lekko przyrumienią.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
Bułki łubinowe
Wielkość porcji
 
1 sztuka
Kalorie
120.36
% RWS*
Tłuszcz
 
8.54
g
13
%
Tłuszcze nasycone
 
1.85
g
12
%
Tłuszcze wielonienasycone
 
0.4
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
2.74
g
Sód
 
271.74
mg
12
%
Potas
 
1.46
mg
0
%
Węglowodany
 
10.34
g
3
%
Błonnik
 
7.51
g
31
%
Cukier
 
0.8
g
1
%
Białko
 
2.81
g
6
%
Wapń
 
58.08
mg
6
%
Żelazo
 
0.58
mg
3
%
Węglowodany netto
 
2.83
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu).

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu


Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu