keto fuczki

Keto fuczki, czyli placki z kapusty kiszonej (Paleo, LowCarb)

Keto fuczki – idealne na keto obiad zimową porą

One nie wyglądają… W zasadzie trudno mi było znaleźć taki kąt, pod którym keto fuczki w ogóle się jakoś prezentują, stąd wątpliwa jakość ujęć. Z pewnością przydałaby się powtórna sesja zdjęciowa… Mimo faktu, że modelki z nich raczej wymagające, pozostałe aspekty są już bez zarzutu. Szybkie, łatwe w wykonaniu i naprawdę smaczne. Czy właśnie nie tego oczekujemy od dań obiadowych…? Oczywiście najlepiej jak jedzenie na talerzu prezentuje się atrakcyjnie… W końcu poza żołądkiem, karmimy też oczy. Ale czasami nie wychodzi… 🤷‍♀️

Co do smaku – one są zaskakująco dobre! Zaskakująco jak na rodzaj składników użytych do ich przygotowania. 😀 Jajka, boczek i kapusta kiszona to smaczne, swojskie jadło, ale żadne tam znowu wyżyny kulinarne. A te placki można z powodzeniem wcinać zupełnie same jako lekki keto obiad. Dodatki w postaci gulaszu lub sosu mięsnego na pewno wzniosą je jednak na wyższy poziom i sprawią, że staną się pełnoprawnym daniem obiadowym. 🙂

Keto fuczki – składniki

🥓 Boczek 

Oczywiście najlepiej jak najwyższej jakości, czyli ekologiczny, bez nitrozoamin, które wykazują działanie nie tylko rakotwórcze, ale także – o zgrozo – neurodegeneracyjne… W tym celu odsyłam Was do interesującego rankingu w, którym dowiecie się który boczek ze sklepowych półek wybrać. 🙂

keto placki z kapusty
Keto placki z kapusty, czyli fuczki

🥚Jajka

Najlepsze są oczywiście takie wiejskie, z wolnego wybiegu lub ekologiczne i co ważne – nie karmione zbożem. Kury powinny żywić się naturalnie, a zboża mogą stanowić niewielki ułamek karmy. Jajka zniesione przez kury chowane w takich warunkach zawierają zdecydowanie więcej przeciwzapalnych kwasów omega-3. I takie właśnie jajka powinniśmy stosować na co dzień w swojej diecie.

🧈 Tłuszcz

Tutaj masło klarowane, ale ostateczny wybór należy do Was… Równie dobrze sprawdzi się jakikolwiek inny tłuszcz nasycony, np. rafinowany olej kokosowy lub smalec.

🌾Mąka lniana

Jedyna mąka użyta w przepisie. Dobrze się sprawdza w plackach i im podobnych. Z powodzeniem można użyć tutaj także odtłuszczonej mąki migdałowej lub mąki kokosowej, odpowiednio dostosowując ich ilości.

keto fuczki

Fuczki

Avatar for Modern CavegirlModern Cavegirl
Keto fuczki, czyli placki z kapusty kiszonej to pomysł na obiad lub dodatek obiadowy. Są szybkie, smaczne i proste, a do tego nie zrujnują portfela. Idealne w towarzystwie gulaszu lub duszonego mięsa.
Czas przygotowania 5 minutes
Czas gotowania 12 minutes
Czas całkowity 17 minutes
Rodzaj dania Danie główne
Porcje 2 porcje
Dieta
lowcarb
bezglutenowa

Wyposażenie

Okaż wsparcie!Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Podoba Ci się ten keto przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny keto jadłospis + uzyskaj dodatkowe korzyści

Sposób przygotowania
 

  • Boczek pokroić w kostkę i podsmażyć na suchej patelni. Zestawić z ognia i ostudzić.
  • Kapustę kiszoną odcisnąć w dłoniach. Posiekać w miarę drobno. Jajka rozbełtać w misce, posolić, dodać kapustę, mąkę lnianą oraz boczek i wymieszać do połączenia składników.
  • Na patelni rozgrzać masło klarowane. Na rozgrzany tłuszcz wykładać po łyżce masy i smażyć na średnim ogniu z obu stron do zarumienienia.
POTRZEBUJESZ KETO JADŁOSPIS?Sprawdź zbilansowane keto jadłospisy albo skorzystaj z narzędzi do zarządzania keto dietą we własnym zakresie –> PRZECHODZĘ DO SKLEPU

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Fuczki
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
335.75
% RWS*
Tłuszcz
 
28.98
g
18
%
Tłuszcze nasycone
 
11.48
g
72
%
Tłuszcze trans
 
0.06
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
5.88
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
9.83
g
Cholesterol
 
228.1
mg
76
%
Sód
 
900.7
mg
39
%
Potas
 
369.8
mg
11
%
Węglowodany
 
7.85
g
26
%
Błonnik
 
5.63
g
23
%
Cukier
 
2.12
g
Białko
 
12.22
g
12
%
Witamina A
 
297.25
IU
6
%
Witamina C
 
14.76
mg
18
%
Wapń
 
84.75
mg
8
%
Żelazo
 
3.02
mg
17
%
Węglowodany netto
 
2.22
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie ketogenicznej 2000 kcal o formule ok. 74% tłuszczu, 20% białka, 6% węglowodanów.
ZOBACZ TAKŻEPozostałe KETO PRZEPISY

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Keto przepis wypróbowany?Nie zapomnij oznaczyć @modern.cavegirl w Twoim poście

ZOBACZ TO DANIE NA FILMIE

Adnotacje do przepisu


Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystasz z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Ciebie, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu