NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU!
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

Hot chocolate

Keto gorąca czekolada (Paleo, LowCarb)

Keto gorąca czekolada – remedium na zimowe smutki

Nastały chłody i słoty, a w najbliższym czasie należałoby spodziewać się nasilenia tychże. Generalnie nie jest to powód do radości. Przynajmniej dla mnie – ja jestem zdecydowanie ciepłolubna… 😊 Jest jednak jedna rzecz, która jest w stanie odrobinę zmienić moje postrzeganie zimy. Jest nią mianowicie gorąca czekolada do picia! Kto nie lubi czekolady (o ile takie osoby w ogóle istnieją… 😃) może zakończyć lekturę w tym momencie. Wszystkich pozostałych zapraszam do wypróbowania tego wspaniałego produktu w wersji pitnej.

Burzliwe losy czekolady

A właśnie jako płyn wszedł on w sumie do jadłospisu człowieka. Napój czekoladowy w oryginale to jednak zupełnie coś innego niż to, co my znamy pod pojęciem gorącej czekolady. Nie był on bowiem słodzony i mieszany z mlekiem jak my to mamy w zwyczaju… Nie będziemy się jednak tak daleko cofać w kulinarnej historii ludzkości. Cukru co prawda nie dodamy, ale w roli słodzidła możemy zastosować albo erytrytol albo stewię w płynie. Bazą naszej keto gorącej czekolady jest natomiast gęste mleko kokosowe. Czyli całkiem zdrowo i niskowęglowodanowo, no i zgodnie z dietą Paleo i ketogeniczną

Keto hot chocolate
Keto gorąca czekolada z piankami

Keto gorąca czekolada poleca się na wynos

Oczywiście najlepsza keto gorąca czekolada jest gęsta w konsystencji oraz intensywna w smaku i aromacie. I właśnie taką chcę Wam dzisiaj zaproponować! Jako zagęstnika można użyć albo zmielonych nasion chia albo glucomannanu. Oba produkty całkiem nieźle sprawdzają się w tej roli, chociaż ja akurat korzystałam z tej drugiej opcji. W dodatku, taka czekolada jest dość bogata w tłuszcz i – wzbogacona olejem MCT – może śmiało zastąpić poranną kawę kuloodporną. Można ją nawet umieścić w kubku termicznym i zabrać ze sobą do szkoły/pracy! Zgodzicie się chyba ze mną, że nie ma lepszego sposobu na rozpoczęcie dnia pełnego obowiązków jak z kubkiem gorącej czekolady w ręku! Zwłaszcza gdy za oknem jest zimno i ciemno. Wtedy nawet zima nie jest taka straszna!

Sezon świąteczny oficjalnie rozpoczęty

W dodatku taka gorąca czekolada od razu budzi skojarzenia ze zbliżającymi się świętami i jest jednocześnie ich zapowiedzią. Rozpoczyna ona tym samym serię tegorocznych przepisów świątecznych. Możecie spodziewać się ich w najbliższym czasie więcej na blogu. Tym bardziej, że już lada chwila Mikołajki! Proponuję celebrować je z kubkiem keto gorącej czekolady w ręku!

Hot chocolate

Gorąca czekolada

Modern Cavegirl
Aromatyczna i gęsta keto gorąca czekolada to produkt wysoce rozgrzewający. Jest wprost idealna na zimowe chłody. I choć najbardziej lubię się nią cieszyć w domowym zaciszu, pod grubym kocem, to pamiętajmy, że można zabrać ją ze sobą na wynos!
Czas przygotowania 5 mins
Czas gotowania 5 mins
Czas całkowity 10 mins
Rodzaj dania Napoje
Porcje 1 porcja
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
bezmleczna
vegan
vege
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Podoba Ci się ten przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny jadłospis!

Sposób przygotowania
 

  • Mleko zagotować z kakao, erytrytolem i solą. Glucomannan rozprowadzić w odrobinie zimnej wody i dodać do garnka. Dokładnie wymieszać. Podgrzewać dalej w celu uzyskania gęstej masy. Gdy zgęstnieje, zestawić z ognia i dodać czekolady. Wymieszać aż do rozpuszczenia czekolady. Serwować na gorąco.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Gorąca czekolada
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
511.6
% RWS*
Tłuszcz
 
50.79
g
78
%
Tłuszcze nasycone
 
41
g
256
%
Tłuszcze wielonienasycone
 
0.02
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
0.23
g
Sód
 
39.82
mg
2
%
Potas
 
76.01
mg
2
%
Węglowodany
 
10.49
g
3
%
Błonnik
 
2.35
g
10
%
Cukier
 
5.59
g
6
%
Białko
 
6.38
g
13
%
Wapń
 
6.42
mg
1
%
Żelazo
 
0.69
mg
4
%
Węglowodany netto
 
8.14
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

4 Comments

  1. Magdalena says:

    Hej, jak dodać te nasiona chia? Osobno zrobić z nich glutka i go dodać czy pić taką czekoladę z nasionami?

    1. Hej, wydaje mi się, że najlepiej zmielić, ale jeśli nie będą Ci przeszkadzać całe nasionka, to można wrzucić w całości… Wedle uznania. 🙂

      1. Magdalena says:

        Dzięki, spróbuję zmielić 😀 masz super przepisy, jadłam ostatnio Twój serniczek kalafiorowy kawowy

        1. Bardzo się cieszę, że podobają Ci się moje przepisy. 🙂 Zachęcam do dalszego wypróbowywania. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu