NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU!
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

keto mus cytrynowy

Keto mus cytrynowy (Paleo, LowCarb, AIP)

Keto mus cytrynowy – orzeźwiający keto deser na upalne dni

O ludzie, jak dzisiaj gorąco… 🥵 Najchętniej żywiłabym się tylko schłodzonymi płynami albo lodami… 😉 Dobrze sprawdzają się też mrożona kawa/herbata i owocowe szejki z lodem. Poza tym mój organizm nie akceptuje chwilowo nic innego. No ale energię skądś czerpać trzeba, wpadłam więc na pomysł przygotowania chłodnego orzeźwiającego keto deseru na bazie cytryny. Prawdziwe stałe pożywienie zaakceptuję chyba dopiero wieczorem, kiedy temperatura spadnie przynajmniej do tych 28 stopni… 😀

Keto mus cytrynowy to prosty i szybki w przygotowaniu deser bazujący na mleku kokosowym i tłuszczu kakaowym, zagęszczony agarem. Głównym składnikiem smakowym jest natomiast sok z cytryny. Podany mocno schłodzony przyjemnie orzeźwia i dostarcza – tak potrzebnej w upalną pogodę – witaminy C. Jeśli dacie radę ruszyć palcem i poświęcić te kilka minut na jego przygotowanie, to serdecznie polecam. 🙂

Keto mus cytrynowy – składniki

🥛 Mleko kokosowe 🥛

Ja korzystałam z mleka kokosowego z kartonu o zawartości 19% tłuszczu, ale myślę, że z powodzeniem można użyć mleka kokosowego z puszki (dopasowując jednocześnie ilość mąki). W kwestii wyboru mleka kokosowego stawiamy na jakość i wybieramy opcję jak najbardziej naturalną. W składzie powinien znaleźć się tylko kokos i woda.

🍋 Cytryna🍋

A dokładniej sok z niej pozyskany. Jej kwasowość daje uczucie przyjemnego orzeźwienia. Zawarta w niej witamina C ma działanie wychładzające, co jest szczególnie mile widziane, kiedy temperatura powietrza przekracza 35 stopni w cieniu… Może zostać zastąpiona dowolnym innym owocem cytrusowym, w tym limonką lub pomarańczą, choć deser nie będzie wtedy już tak orzeźwiający i niskowęglowodanowy.

mus cytrynowy
Keto mus cytrynowy

🧈 Tłuszcz 🧈

Tutaj tłuszcz kakaowy w celu zgęszczenia deseru i nadania mu aksamitnej konsystencji. Równie dobrze powinna się nadać niskowęglowodanowa biała czekolada. Można poeksperymentować także z nierafinowanym olejem kokosowym, ale obawiam się, że w tym przypadku może się on nie sprawdzić aż tak dobrze…

🍬 Keto słodzidło 🍬

Właściwie panuje tutaj pełna dowolność. Może to być standard w postaci erytrytolu. Jeśli jesteś w stanie pozwolić sobie na wyższy udział węglowodanów, to polecam także ksylitol. Posiadaczom bardziej wytrawnych kubków smakowych może natomiast wystarczyć słodycz pochodząca z inuliny. Najlepiej sprawdzą się tutaj jednak słodziki w płynie – na przykład stewia lub kropelki smakowe. Dobrą opcją wydaje się być także d-ryboza.

🐚 Agar 🐚

Substancja żelująca, która pomaga naszemu nadzieniu utrzymać konsystencję stałą. Stanowi świetny zastępnik żelatyny, popularny zwłaszcza na diecie wegetariańskiej oraz wegańskiej. Postępuje się z nim troszkę inaczej niż z żelatyną – masę z jego udziałem trzeba bowiem mocno podgrzać lub nawet zagotować, aby uaktywnić właściwości wiążące.

keto mus cytrynowy

Mus cytrynowy

Modern Cavegirl
Przyjemnie orzeźwiający keto deser, idealny na upalne dni. Chodzi o keto mus cytrynowy, który uprzyjemni Wam wysokie letnie temperatury i sprawi, że poczujecie lekkie schłodzenie. Wystarczy dosłownie kilka składników i 10 minut, aby móc cieszyć się tą lekką i smaczną przekąską.
Czas przygotowania 5 mins
Czas gotowania 5 mins
Czas całkowity 10 mins
Rodzaj dania Deser
Kuchnia Europejska
Porcje 2 porcje
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
bezmleczna
vegan
vege
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Podoba Ci się ten przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny jadłospis!

Sposób przygotowania
 

  • Mleko umieścić w rondlu z grubym dnem. Agar rozmieszać w mleku, dodać tłuszcz kakaowy. Podgrzewać prawie do zagotowania i pełnego rozpuszczenia się masła kakaowego. Dodać sok z cytryny. Dosłodzić stewią lub kropelkami smakowymi.
  • Gotowy roztwór przelać do płytkich salaterek. Wstawić do lodówki na min. 1h. Serwować mocno schłodzone.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Mus cytrynowy
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
251.63
% RWS*
Tłuszcz
 
26.9
g
41
%
Tłuszcze nasycone
 
19.65
g
123
%
Potas
 
3.84
mg
0
%
Węglowodany
 
1.52
g
1
%
Błonnik
 
0.03
g
0
%
Cukier
 
1.28
g
1
%
Białko
 
1.02
g
2
%
Witamina A
 
0.06
IU
0
%
Witamina C
 
0.39
mg
0
%
Wapń
 
1.63
mg
0
%
Żelazo
 
0.06
mg
0
%
Węglowodany netto
 
1.49
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu


Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu