NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU!
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

keto placek z jabłkami

Keto placek biszkoptowy z jabłkami (Paleo, LowCarb)

Keto placek biszkoptowy z jabłkami – jesienne keto ciasto

Pory roku nieubłaganie się zmieniają, a wraz z nimi dostępność poszczególnych darów natury. Dla mnie jesień stoi pod znakiem dyni, jabłek i grzybów. I tych właśnie jesiennych produktów będziecie mogli się w najbliższym czasie spodziewać na blogu… 🙂 Nowy sezon rozpoczynamy nie byle czym, bo pysznym keto ciastem z jabłkami. Tak, tak – jabłka w rozsądnych ilościach wcale nie są owocem zakazanym na keto diecie… Keto placek biszkoptowy z jabłkami jest tego najlepszym przykładem!

Jedna porcja tego smakołyku to niespełna 3 g węglowodanów netto, a biszkopt zawiera jeszcze jeden składnik, który uznawany jest za niezbyt niskowęglowodanowy. Jesteście ciekawi jaki? Czytajcie dalej! 🙂

Keto placek biszkoptowy z jabłkami – składniki

🥚Jajka

Najlepsze są oczywiście takie wiejskie, z wolnego wybiegu lub ekologiczne i co ważne – nie karmione zbożem. Kury powinny żywić się naturalnie, a zboża mogą stanowić niewielki ułamek karmy. Jajka zniesione przez kury chowane w takich warunkach zawierają zdecydowanie więcej przeciwzapalnych kwasów omega-3. I takie właśnie jajka powinniśmy stosować na co dzień w swojej diecie.

🍬 Keto słodzidło

Temat rzeka… Generalnie najlepiej sprawdzi się alluloza lub erytrytol. Jeśli jesteś w stanie pozwolić sobie na wyższy udział węglowodanów, to polecam także ksylitol. Posiadaczom bardziej wytrawnych kubków smakowych może natomiast wystarczyć słodycz pochodząca z inuliny.

🧈 Tłuszcz

Tutaj rafinowany olej kokosowy, dzięki czemu ciasto pozostaje zgodne z dietą wegetariańską. Ale ostateczny wybór należy do Was… Równie dobrze sprawdzi się jakikolwiek tłuszcz nasycony, który tężeje w temperaturze pokojowej – np. masło klarowane lub mieszanka obu.

keto placek biszkoptowy z jabłkami
Keto placek biszkoptowy z jabłkami

🍎Jabłka

Typowo jesienny owoc. Bardzo zdrowy, choć lekko demonizowany na diecie ketogenicznej ze względu na większy niż w owocach jagodowych udział węglowodanów. Tymczasem rozsądna ich konsumpcja jest jak najbardziej możliwa nawet przy takich restrykcjach dietetycznych. Nie wiem jak Wy, ale ja przynajmniej nie zamierzam sobie ich całkiem odmawiać… 🙂

🎃 Dynia 

Bohaterka sezonu. Warzywo, które idealnie sprawdza się jako składnik wszelkich słodkości, w tym keto deserów i ciast. Ja użyłam dyni Hokkaido, a dokładniej odrobinę puree z dyni, które nadało biszkoptowi przyjemny pomarańczowy kolor.

🌾Mąka łubinowa

Jedyna mąka użyta w przepisie. Ostatnio dobrze mi się piecze z jej wykorzystaniem. Ciasto na jej bazie wychodzi puszyste, sprężyste i miękkie, czyli dokładnie takie, jakie powinno być! Z powodzeniem można użyć tutaj jednak odtłuszczonej mąki migdałowej lub mąki kokosowej, odpowiednio dostosowując ich ilości.

keto placek z jabłkami

Placek biszkoptowy z jabłkami

Modern Cavegirl
Złota jesień pachnie jabłkami, dynią i grzybami. I dokładnie takie aromaty unosiły się dzisiaj w mojej kuchni! 😀 W wyniku tego powstał m. in. keto placek biszkoptowy z jabłkami. Ten jesienny wypiek jest nie tylko pyszny i słodki, ale także całkiem niskowęglowodanowy!
Czas przygotowania 10 mins
Czas gotowania 25 mins
Czas całkowity 35 mins
Rodzaj dania Deser
Kuchnia Europejska
Porcje 9 porcji
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vege

Wyposażenie

  • kwadratowa forma
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Podoba Ci się ten przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny jadłospis!

Sposób przygotowania
 

  • Rozdzielić białka od żółtek. Białka ubić na sztywno z solą i słodzidłem. Dalej ubijając powoli wlewać rozpuszczony olej kokosowy i ocet.. Następnie dodać żółtka. Zmniejszyć obroty miksera i dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia.
  • Kwadratową formę o wymiarach 20 x 20 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Wlać ciasto do formy. Jabłko pokroić w ćwiartki, a następnie w plasterki. Wyłożyć jabłko na wierzch ciasta.
  • Piec w piekarniku nagrzanym do 160° C z włączoną funkcją termoobiegu do suchego patyczka.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Placek biszkoptowy z jabłkami
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
88.34
% RWS*
Tłuszcz
 
6.17
g
9
%
Tłuszcze nasycone
 
3.89
g
24
%
Tłuszcze trans
 
0.01
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
0.45
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
0.96
g
Cholesterol
 
72.75
mg
24
%
Sód
 
63.28
mg
3
%
Potas
 
51.05
mg
1
%
Węglowodany
 
4.2
g
1
%
Błonnik
 
1.24
g
5
%
Białko
 
4.15
g
8
%
Witamina A
 
804.19
IU
16
%
Witamina C
 
0.77
mg
1
%
Wapń
 
45.76
mg
5
%
Żelazo
 
0.48
mg
3
%
Węglowodany netto
 
2.96
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu

1. Puree z dyni można przygotować samodzielnie piekąc dynię do miękkości i blendując na gładki mus.
 
 

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu