wałek NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU! wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

keto proteinowe kotlety brokułowe

Keto proteinowe kotlety brokułowe (Paleo, LowCarb)

Keto proteinowe kotlety brokułowe, czyli festiwal warzywnych rozmaitości

Przerabiam po kolei warzywa, które latem można dostać w wersji świeżej i lokalnej. Była cukinia, były pomidory. Czas więc na brokuł… Ten niestety nie pochodzi z własnych zbiorów, ale była promocja w sklepie, więc nabyłam. Muszę przyznać, że nie jestem jakąś szczególną fanką tego smaku, ale z pełnym przekonaniem doceniam wartości odżywcze tej roślinki. Jest to skarbnica witamin i antyoksydantów, w dodatku niskokaloryczna i niezbyt zasobna w węglowodany… Jak na kuzyna kalafiora i kapusty przystało, znajdziecie w nich również spore ilości sulforafanu oraz indolo-3-karbinolu, które są bardzo silnymi przeciwutleniaczami. Dzięki ich udziale brokuł wykazuje właściwości przeciwzapalne, przeciwnowotworowe, a także stabilizujące estrogen. Są więc warzywem nr 1 w walce z dominacją estrogenową.

Jeśli chcecie poznać więcej sposobów na to, jak walczyć z nierównowagą hormonalną, to zapraszam do zapoznania się z tym artykułem:

Keto proteinowe kotlety brokułowe – składniki

🥦Brokuł

Wspaniałe zielone warzywo, którego korzyści zdrowotnych nie sposób zliczyć… 😛 Warto je wprowadzić na stałe do menu, choć dla wielu nie jest to łatwe ze względu na specyficzny smak i aromat. Można jednak zastosować przyprawy (gałka muszkatołowa, czosnek) lub inne dodatki, które zniwelują intensywność brokułu (np. papryczka chili). W tym wydaniu tę rolę przyjął na siebie sos czosnkowy.

🥚 Jajka

Najlepsze są oczywiście takie wiejskie, z wolnego wybiegu lub ekologiczne i co ważne – nie karmione zbożem. Kury powinny żywić się naturalnie, tym, co normalnie występuje sezonowo w okolicy i co byłyby w stanie same znaleźć w gospodarstwie. Zboża mogą stanowić ułamek karmy, jednak nie powinna to być przeważająca część. Przeważać powinny owady i inne robaki, zielenina, owoce i nasiona. Zimą udział ziarna może być trochę zwiększony. Jajka zniesione przez kury chowane w takich warunkach mają zdecydowanie więcej dobroczynnych, przeciwzapalnych kwasów omega-3. I takie właśnie jajka powinniśmy stosować na co dzień w swojej diecie.

🧀 Parmezan

Najlepiej w wersji tartej. Nadaje on przyjemnego serowego smaku, stanowi dodatkową porcję białka, a także wiąże brokułową masę. Może to być dowolny inny twardy ser długo dojrzewający, np. grana padano, itp.

proteinowe kotlety brokułowe
Keto proteinowe kotlety brokułowe

🐄 Peptydy kolagenowe

Stanowią dodatek jednocześnie będący główną porcją białka. Plus, kolagen – czy to pochodzenia morskiego czy wołowego – jest bardzo ważnym aminokwasem, pozwalającym utrzymać zdrowie i dobre samopoczucie, w tym przede wszystkim zdrową skórę, stawy i kości. Wspomaga także układ trawienny, krwionośny oraz procesy metaboliczne. Jest nazywany „białkiem młodości„, warto więc włączyć go do codziennego menu. W wersji wegetariańskiej i wegańskiej należy je zastąpić białkiem grochu.

🌾Mieszanka mąk

Tutaj w tej roli mieszanka dwóch mąk, które charakteryzują się wysokim udziałem białek w składzie – łubinowa oraz odtłuszczona mąka lniana. Oprócz dodatkowej porcji białka, charakteryzują się one dość wysoką chłonnością, są więc składnikiem odpowiedzialnym za konsystencję masy brokułowej.

TUTAJ znajduje się treść tylko dla członków Plemienia Modern Cavegirl. Zaloguj się lub dołącz do Plemienia w roli ŁOWCY, aby uzyskać dostęp.
Będziesz mieć także możliwość stworzenia jadłospisu z udziałem tego i innych przepisów. Więcej o Plemieniu przeczytasz tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu