wałek BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MODERNCAVEGIRL wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

Dwukolorowe keto serniczki

Marmurkowe keto serniczki (Paleo, LowCarb, bez nabiału)

Sernikowe wariacje

Na fali międzynarodowego dnia sernika, który miał miejsce dokładnie tydzień temu ukręciłam kolejny sernik bez sera, a raczej marmurkowe keto serniczki. Kolekcja serników bez sera ciągle się powiększa. A to za sprawą faktu, że serniki z kalafiora są naprawdę pyszne! Tym razem zdecydowałam się na wersję mini. Słodkie małe marmurkowe keto serniczki są dwukolorowe i iście wakacyjne.

Siła antyoksydantów

Masa „sernikowa” została wzbogacona herbatą matcha dla uzyskania koloru zielonego oraz sproszkowanymi jagodami w celu otrzymania koloru fioletowego. Serniczki są więc nie tylko ładne i smaczne, ale także mają działanie detoksykujące oraz są po brzegi naładowane antyoksydantami! Zarówno matcha, jak i jagody zawierają ich bowiem od groma. Baza to moje niezawodne kruche ciasto, które pojawia się ostatnio w prawie każdym słodkim przepisie… Mocno kokosowe i – jak widzicie – niezawodne! Przyznacie, że marmurkowe keto serniczki prezentują się bardzo atrakcyjnie. 😊

Dwukolorowe serniczki
Marmurkowe keto serniczki

Nie tylko do kawy

Taki serniczek jest świetnym towarzyszem kawy. A ze względu na wysoką wartość odżywczą może z powodzeniem stanowić także pierwsze lub drugie śniadanie. Takie warzywne ciasta mają z reguły obniżoną zawartość węglowodanów i są dzięki temu super uniwersalne. Jedna sztuka zawiera w przybliżeniu jedynie ok. 4,4 g węglowodanów, z czego aż 2,6 g to błonnik. Jednocześnie zawiera ona aż 13 g tłuszczu. Czyż nie są to prawie proporcje idealne na diecie ketogenicznej…? Oczywiście zasługą jest użycie słodzików dozwolonych na diecie niskowęglowodanowej, czyli erytrytolu w spodzie oraz stewii w nadzieniu.

Kalafiorowy aromat niemile widziany

Dodatkowa wskazówka do przepisu dla osób, które nie przepadają specjalnie za aromatem kalafiora. Zwłaszcza w słodkich przepisach… 😀 Warto go ponoć gotować bez przykrycia. Wtedy specyficzny kalafiorowy zapach się ulatnia i jest mniej wyczuwalny w produkcie końcowym. Słyszałam też, że pomocne może być odstawienie ugotowanego kalafiora na kilka godzin (najlepiej na całą noc) do lodówki, także bez przykrycia. Nie miałam jednak jeszcze okazji wypróbować tego sposobu. Jeśli go wypróbujecie, to dajcie koniecznie znać czy przynosi to spodziewane efekty!

Dwukolorowe keto serniczki

Marmurkowe keto serniczki

Modern Cavegirl
Kolejna edycja serników bez sera, czyli keto serniczki marmurkowe są równie wyborne, jak ich poprzednicy. A do tego jakie kolorowe!
Czas przygotowania 15 mins
Czas gotowania 15 mins
Czas oczekiwania 1 hr 15 mins
Czas całkowity 1 hr 45 mins
Rodzaj dania Deser, Przekąska, Śniadanie
Kuchnia Europejska
Porcje 10 sztuk
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vege

Składniki
  

Spód

Nadzienie sernikowe

Sposób przygotowania
 

Spód

  • Wszystkie składniki umieścić w malakserze i rozdrobnić tak, aby uzyskać konsystencję gładkiego ciasta. Podzielić na 6 części. Każdą porcją wyłożyć silikonowe formy do babeczek/ muffinek. Schłodzić w lodówce przez 15- 20 minut. Piec w piekarniku nastawionym na 180 stopni Celsjusza przez ok. 15 minut aż do lekkiego przyrumienienia. Ostudzić.

Nadzienie sernikowe

  • Kalafiora ugotować i odcedzić. Odcisnąć odrobinę z wody. Jeszcze ciepły posypać żelatyną i zblendować z pozostałymi składnikami (poza matchą i jagodami) na końcu dodając jogurt kokosowy. Masę podzielić na dwie części. Do jednej dodać matchę, a do drugiej jagody (można je wcześniej wymieszać w odrobinie mleka kokosowego). Nadzienie wykładać naprzemiennie po łyżce spód, po czym przemieszać obie masy w taki sposób, aby powstał marmurkowy wzorek. Kontynuować aż do wyczerpania składników. Wstawić do lodówki na ok. 1 h.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
Marmurkowe keto serniczki
Wielkość porcji
 
1 sztuka
Kalorie
164.21
% RWS*
Tłuszcz
 
12.57
g
19
%
Tłuszcze nasycone
 
8.21
g
51
%
Tłuszcze trans
 
0.01
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
0.19
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
0.48
g
Cholesterol
 
16.37
mg
5
%
Sód
 
37.22
mg
2
%
Potas
 
96.43
mg
3
%
Węglowodany
 
9.01
g
3
%
Błonnik
 
4.89
g
20
%
Cukier
 
1.74
g
2
%
Białko
 
3.5
g
7
%
Witamina A
 
63.76
IU
1
%
Witamina C
 
14.61
mg
18
%
Wapń
 
11.83
mg
1
%
Żelazo
 
0.76
mg
4
%
Węglowodany netto
 
4.12
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.
Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu