NIE PRZEGAP PRZEPISU!
Zasubskrybuj, aby otrzymywać automatyczne powiadomienia o każdym nowym poście. Obiecuję - żadnych reklam, tylko pyszne przepisy i ciekawe artykuły wprost na Twoją skrzynkę!

Bułki z kalafiora z pastą z awokado

Dzisiaj krótko i na temat. Bez zbędnych dyskusji i opowieści. No i wreszcie coś wytrawnego, i bez dyni. Chociaż dynia gości u nas na stole nieprzerwanie od kilku dobrych dni… 🙂 Ale postanowiłam przerwać schemat i dzisiaj prezentuję przepis na bułki z kalafiora z pastą jajeczną z awokado. No może udało mi się to w połowie, bo kalafior też gdzieś się tutaj ostatnio pojawił… 🙂

Bułki z kalafiora polecają się na śniadanie

Danie to uważam za super pomysł na weekendowe śniadanie. Zarówno bułeczki, jak i pastę można przygotować poprzedniego dnia wieczorem i rano cieszyć się praktycznie gotowym śniadaniem. Prawie tak łatwo, jak za dawnych czasów, kiedy kupowało się gotowe pieczywo i wystarczyło tylko skombinować coś do niego… Ach, nieraz wracam myślami do tych czasów. Trzeba przyznać, że było dużo łatwiej. Ale nie ma co rozpamiętywać tamtych dni, bo one nie wrócą. Trzeba skupić się na tym, co jest „tu i teraz”. A tu i teraz są akurat bułki z kalafiora z tego przepisu. Prawie pieczywo. I w tym przypadku „prawie” robi naprawdę wielką różnicę. Nie tylko w smaku, ale przede wszystkim w wartości odżywczej. Może ze smakiem pieczywa nie mają one zbyt wiele wspólnego, ale na pewno są dla nas bardziej wartościowe niż śmieciowe bułeczki pszenne praktycznie nie zawierające żadnych witamin czy minerałów niezbędnych dla naszych organizmów. Za to kalorii mają dość sporo… Tym optymistycznym akcentem kończę część teoretyczną i przechodzę do konkretów:

Bułki z kalafiora z pastą jajeczną z awokado

Modern Cavegirl
Bułki z kalafiora z pastą jajeczną z awokado, czyli pomysł na weekendowe Keto śniadanie. Pastę można zrobić w kilka minut, trochę więcej pracy wymagają bułeczki, ale i one nie są specjalnie skomplikowane. Ich plusem jest to, że można je zabrać na wynos. Jak pogoda dopisze, to czemu nie zorganizować śniadania w plenerze?
Czas przygotowania 30 mins
Czas gotowania 45 mins
Czas całkowity 1 hr 45 mins
Rodzaj dania Śniadanie
Kuchnia Europejska
Porcje 6 bułeczek
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vege
Okaż wsparcie!Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Bułeczki z kalafiora

Pasta jajeczna z awokado

Podoba Ci się ten przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny ketogeniczny jadłospis + uzyskaj dodatkowe korzyści!

Sposób przygotowania
 

  • Kalafiora podzielić na małe kawałki i zblendować razem z jajkami na gładką masę. Dodać mąkę kokosową, łupiny babki płesznik, sól, sodę oraz ulubione przyprawy. Wymieszać dokładnie i odstawić na chwilę do zgęstnienia. Potem formować małe bułeczki i kłaść na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w piekarniku nagrzanym do 160 stopni Celsjusza z włączoną funkcją termoobiegu przez ok. 30 minut lub do przyrumienienia. Ostudzić.
  • W międzyczasie jajka ugotować na półtwardo. Wydrążyć miąższ z awokado i zmiksować je z ugotowanymi jajkami na gładką masę. Jeśli konsystencja pasty jest zbyt zbita, to można dodać trochę majonezu. Doprawić solą i pieprzem. Smarować bułeczki po wystudzeniu.
Darmowy keto jadłospis!Wypróbuj gotowy jadłospis, w pełni zbilansowany pod względem kaloryczności oraz makroskładników! Skomponowany specjalnie z myślą o keto adaptacji –> Odbierz darmową próbkę

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Bułki z kalafiora z pastą jajeczną z awokado
Wielkość porcji
 
1 bułeczka
Kalorie
163.42
% RWS*
Tłuszcz
 
9.91
g
15
%
Tłuszcze nasycone
 
3.29
g
21
%
Tłuszcze trans
 
0.01
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
1.31
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
4.63
g
Cholesterol
 
136.4
mg
45
%
Sód
 
189.66
mg
8
%
Potas
 
314.96
mg
9
%
Węglowodany
 
12.02
g
4
%
Błonnik
 
7.71
g
32
%
Cukier
 
1.7
g
2
%
Białko
 
7.34
g
15
%
Witamina A
 
247.82
IU
5
%
Witamina C
 
19.42
mg
24
%
Wapń
 
37.63
mg
4
%
Żelazo
 
1.27
mg
7
%
Węglowodany netto
 
4.31
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Keto przepis wypróbowany?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu