NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU!
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

keto bajgle brokułowe

Keto bajgle brokułowe (Paleo, LowCarb)

Warzywne pieczywo

Pamiętacie wczorajsze burgery w bułkach z kalafiora? Na fali produkcji pieczywa z warzyw zgodnego z dietą ketogeniczną przygotowałam także keto bajgle, tym razem z brokułów. Z inspiracją przyszła znowu strona Oli i przepis na bułki z brokuła. Przepis jest analogiczny do bułek z kalafiora.
Z drobną różnicą- zmianie uległa forma. Tutaj również używamy mąki kokosowej oraz łupin babki jajowatej do zagęszczenia masy. Moja wyszła za gęsta, więc dodałam też trochę mleka kokosowego. No i tym razem użyłam warzyw mrożonych. Na przedwiośniu często sięgam po mrożonki, co pewnie zdziwi niektórych z Was, bo nie od dziś wiadomo, że owoce i warzywa najlepiej jeść w formie świeżej.

Mrożonki nie takie złe jak je malują

Jednak o tej porze roku warzywa dostępne na rynku też nie grzeszą wysoką zawartością witamin. Często są uprawiane w sztucznie wykreowanych warunkach, bez dostępu do słońca, więc automatycznie ich wartość odżywcza maleje. Tymczasem ich cena jest odwrotnie proporcjonalna do ich jakości. Potrafi przyprawić o zawrót głowy! Stąd mój ukłon w stronę warzyw mrożonych. Te co prawda zostały w jakimś stopniu przetworzone, więc z zasady są odrobinę zubożone. Jednak zostały wyprodukowane w momencie, kiedy okoliczności przyrody najbardziej sprzyjają wegetacji roślin, a więc produkt bazowy posiadał pełnię wartości odżywczej. Pod tym względem wychodzi więc na to samo. Mrożonki są natomiast dużo bardziej przystępne cenowo.

keto bajgle z brokuła
Keto bajgle z brokuła

Zielone święto

Bajgle uzyskały piękny zielony kolor, dzięki czemu świetnie wpisują się w dzisiejszą okazję, czyli dzień świętego Patryka. Co prawda jest to święto irlandzkie, jednak tradycja jego świętowania przywędrowała częściowo także do Polski. Zwłaszcza w części dotyczącej picia zielonego piwa w ten dzień. 🙂 A że zielony to kolor sezonu, to chętnie wzięłam udział w tym zielonym zawrocie głowy! 🙂 Poza tym udało mi się z ich udziałem stworzyć naprawdę smaczne śniadanie. Keto bajgle brokułowe stały się bowiem podstawą całkiem udanej kompozycji. Zostały podane z twarożkiem kokosowym i łososiem. Smaczna i kolorowa kanapeczka w wersji keto.

Keto bajgle z brokułów

Bajgle brokułowe

Modern Cavegirl
Zielone keto bajgle z brokułów to świetna propozycja na sycące śniadanie, zwłaszcza w dzień św. Patryka! Podpowiem, że komponują się świetnie z cytrynowym twarożkiem kokosowym i wędzonym łososiem- zarówno pod względem smaku jak i wyglądu.
Czas przygotowania 10 mins
Czas gotowania 30 mins
Czas całkowity 40 mins
Rodzaj dania Przekąska, Śniadanie
Kuchnia Amerykańska
Porcje 6 sztuk
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Bajgle brokułowe

Twarożek kokosowy

Podoba Ci się ten przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny jadłospis!

Sposób przygotowania
 

Bajgle brokułowe

  • Brokuły mrożone uprzednio rozmrozić i zmiksować na gładką masę z jajkami. Przyprawić solą, dodać mąkę kokosową i babkę jajowatą. Odstawić na chwilę do lekkiego zgęstnienia. Jeśli masa wyszła zbyt zbita, dolewać stopniowo mleko kokosowe do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Podzielić na 6 części. Umieścić w silikonowej foremce do donutów. Piec w piekarniku nagrzanym do 160 stopni z włączoną funkcją termoobiegu przez ok. 30 minut. Ostudzić.

Twarożek kokosowy

  • Wymieszać jogurt kokosowy z sokiem z cytryny i mąką kokosową. Dopasować konsystencję w razie potrzeby dodając więcej jogurtu albo mąki kokosowej. Doprawić solą i pieprzem. Bajgle przekładać twarożkiem kokosowym i plastrami łososia.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Bajgle brokułowe
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
145.43
% RWS*
Tłuszcz
 
10.21
g
16
%
Tłuszcze nasycone
 
7.94
g
50
%
Tłuszcze trans
 
0.01
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
0.46
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
0.96
g
Cholesterol
 
57.63
mg
19
%
Potas
 
160.22
mg
5
%
Węglowodany
 
7.4
g
2
%
Błonnik
 
3.67
g
15
%
Cukier
 
1.44
g
2
%
Białko
 
6.55
g
13
%
Witamina A
 
246.85
IU
5
%
Witamina C
 
24.52
mg
30
%
Wapń
 
25.33
mg
3
%
Żelazo
 
0.96
mg
5
%
Węglowodany netto
 
3.73
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

2 Comments

  1. Super przepisy!!!!! Mam pytanie co do bajgli brokułowych, czy tu nie potrzeba proszku do pieczenia lub zamiennika, bo mi zrobiły się twarde kulki. Pozdrawiam Beata

    1. To prawda – one wychodzą lekko zbite w konsystencji (w jakim stopniu zależy pewnie od wielkości jajek, chłonności mąki kokosowej, itp.). Myślę, że – w zależności od preferencji – można dodać do nich trochę środka spulchniającego czy to w postaci proszku do pieczenia czy też cream of tartar lub też zmniejszyć ilość mąki kokosowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu