wałek NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU! wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

keto bajgle brokułowe

Keto bajgle brokułowe (Paleo, LowCarb)

Warzywne pieczywo

Pamiętacie wczorajsze burgery w bułkach z kalafiora? Na fali produkcji pieczywa z warzyw zgodnego z dietą ketogeniczną przygotowałam także keto bajgle, tym razem z brokułów. Z inspiracją przyszła znowu strona Oli i przepis na bułki z brokuła. Przepis jest analogiczny do bułek z kalafiora.
Z drobną różnicą- zmianie uległa forma. Tutaj również używamy mąki kokosowej oraz łupin babki jajowatej do zagęszczenia masy. Moja wyszła za gęsta, więc dodałam też trochę mleka kokosowego. No i tym razem użyłam warzyw mrożonych. Na przedwiośniu często sięgam po mrożonki, co pewnie zdziwi niektórych z Was, bo nie od dziś wiadomo, że owoce i warzywa najlepiej jeść w formie świeżej.

Mrożonki nie takie złe jak je malują

Jednak o tej porze roku warzywa dostępne na rynku też nie grzeszą wysoką zawartością witamin. Często są uprawiane w sztucznie wykreowanych warunkach, bez dostępu do słońca, więc automatycznie ich wartość odżywcza maleje. Tymczasem ich cena jest odwrotnie proporcjonalna do ich jakości. Potrafi przyprawić o zawrót głowy! Stąd mój ukłon w stronę warzyw mrożonych. Te co prawda zostały w jakimś stopniu przetworzone, więc z zasady są odrobinę zubożone. Jednak zostały wyprodukowane w momencie, kiedy okoliczności przyrody najbardziej sprzyjają wegetacji roślin, a więc produkt bazowy posiadał pełnię wartości odżywczej. Pod tym względem wychodzi więc na to samo. Mrożonki są natomiast dużo bardziej przystępne cenowo.

keto bajgle z brokuła
Keto bajgle z brokuła

Zielone święto

Bajgle uzyskały piękny zielony kolor, dzięki czemu świetnie wpisują się w dzisiejszą okazję, czyli dzień świętego Patryka. Co prawda jest to święto irlandzkie, jednak tradycja jego świętowania przywędrowała częściowo także do Polski. Zwłaszcza w części dotyczącej picia zielonego piwa w ten dzień. 🙂 A że zielony to kolor sezonu, to chętnie wzięłam udział w tym zielonym zawrocie głowy! 🙂 Poza tym udało mi się z ich udziałem stworzyć naprawdę smaczne śniadanie. Keto bajgle brokułowe stały się bowiem podstawą całkiem udanej kompozycji. Zostały podane z twarożkiem kokosowym i łososiem. Smaczna i kolorowa kanapeczka w wersji keto.

Keto bajgle z brokułów

Bajgle brokułowe

Modern Cavegirl
Zielone keto bajgle z brokułów to świetna propozycja na sycące śniadanie, zwłaszcza w dzień św. Patryka! Podpowiem, że komponują się świetnie z cytrynowym twarożkiem kokosowym i wędzonym łososiem- zarówno pod względem smaku jak i wyglądu.
Czas przygotowania 10 mins
Czas gotowania 30 mins
Czas całkowity 40 mins
Rodzaj dania Przekąska, Śniadanie
Kuchnia Amerykańska
Porcje 6 sztuk
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy:
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Składniki
  

Bajgle brokułowe

Twarożek kokosowy

skomponuj jadłospis z tym przepisem

Sposób przygotowania
 

Bajgle brokułowe

  • Brokuły mrożone uprzednio rozmrozić i zmiksować na gładką masę z jajkami. Przyprawić solą, dodać mąkę kokosową i babkę jajowatą. Odstawić na chwilę do lekkiego zgęstnienia. Jeśli masa wyszła zbyt zbita, dolewać stopniowo mleko kokosowe do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Podzielić na 6 części. Umieścić w silikonowej foremce do donutów. Piec w piekarniku nagrzanym do 160 stopni z włączoną funkcją termoobiegu przez ok. 30 minut. Ostudzić.

Twarożek kokosowy

  • Wymieszać jogurt kokosowy z sokiem z cytryny i mąką kokosową. Dopasować konsystencję w razie potrzeby dodając więcej jogurtu albo mąki kokosowej. Doprawić solą i pieprzem. Bajgle przekładać twarożkiem kokosowym i plastrami łososia.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
Bajgle brokułowe
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
145.43
% RWS*
Tłuszcz
 
10.21
g
16
%
Tłuszcze nasycone
 
7.94
g
50
%
Tłuszcze trans
 
0.01
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
0.46
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
0.96
g
Cholesterol
 
57.63
mg
19
%
Potas
 
160.22
mg
5
%
Węglowodany
 
7.4
g
2
%
Błonnik
 
3.67
g
15
%
Cukier
 
1.44
g
2
%
Białko
 
6.55
g
13
%
Witamina A
 
246.85
IU
5
%
Witamina C
 
24.52
mg
30
%
Wapń
 
25.33
mg
3
%
Żelazo
 
0.96
mg
5
%
Węglowodany netto
 
3.73
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu).

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

2 Comments

  1. Super przepisy!!!!! Mam pytanie co do bajgli brokułowych, czy tu nie potrzeba proszku do pieczenia lub zamiennika, bo mi zrobiły się twarde kulki. Pozdrawiam Beata

    1. To prawda – one wychodzą lekko zbite w konsystencji (w jakim stopniu zależy pewnie od wielkości jajek, chłonności mąki kokosowej, itp.). Myślę, że – w zależności od preferencji – można dodać do nich trochę środka spulchniającego czy to w postaci proszku do pieczenia czy też cream of tartar lub też zmniejszyć ilość mąki kokosowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu