NIE PRZEGAP PRZEPISU!
Zasubskrybuj, aby otrzymywać automatyczne powiadomienia o każdym nowym poście. Obiecuję - żadnych reklam, tylko pyszne przepisy i ciekawe artykuły wprost na Twoją skrzynkę!

Keto chałwa

Keto chałwa (Paleo, LowCarb)

Keto chałwa – orientalny cukierek w wersji niskowęglowodanowej

Lubicie keto słodkości, prawda…? 😉 Ja też, ale tylko takie, które są przy okazji skarbnicą wartości odżywczych. Dokładnie tak jest w tym przypadku… Keto chałwa to w gruncie rzeczy sezam, a ten jest świetnym źródłem żelaza, magnezu, miedzi, cynku oraz wapnia. Wszystkie te minerały są mile widziane. Natomiast o ten ostatni jest szczególnie ciężko, jeśli stosuje się dietę bezmleczną. Dlatego warto włączyć sezam do menu jeśli – tak, jak ja – nie jecie nabiału lub jadacie go wyjątkowo rzadko.

Sezam sprawdza się świetnie w wytrawnych daniach kuchni azjatyckiej, jednak używa się go tam w niewielkich ilościach. Tutaj sezam to główny składnik, dlatego można cieszyć się jego wyrazistym smakiem oraz pełnią korzyści, które płyną z jego konsumpcji. Dla zainteresowanych ciekawostka – w niektórych kuchniach do zrobienia chałwy używa się nie tylko ziaren sezamu, lecz także maku, onecznika, orzechów i bakalii, także pole do popisu jest ogromne… Ale dzisiaj wersja podstawowa. 🙂

Keto chałwa – składniki

🥨 Sezam 🥨

Występuje w dwóch wersjach kolorystycznych – białej oraz czarnej. Ja do chałwy użyłam jasnego, ale nie ma przeciwwskazań, żeby skorzystać z tej drugiej opcji… Oprócz wspomnianych minerałów, dostarczy sporą porcję białka i tłuszczów (głównie jedno- i wielonienasyconych) oraz błonnika, przy jednoczesnej niskiej zawartości węglowodanów (ok. 10 g na 100 g). Stąd jest to produkt przyjazny diecie ketogenicznej.

chałwa waniliowa
Keto chałwa waniliowa

🍬 Keto słodzidło 🍬

Temat rzeka… Generalnie najlepiej jeśli byłaby to alluloza lub erytrytol. Jeśli jesteś w stanie pozwolić sobie na wyższy udział węglowodanów, to polecam także ksylitol. Posiadaczom bardziej wytrawnych kubków smakowych może natomiast wystarczyć słodycz pochodząca z inuliny. Zdecydowanie mile widziane, żeby substancja słodząca miała formę pudru. No chyba, że Wasz malakser lub blender jest niesłychanie wysokiej mocy… 🙂

🧈Tłuszcz🧈

Opcjonalny (sezam ma go pod dostatkiem)… Jednak jeśli Wasz – tak, jak mój – okaże się suchy można dodać trochę oleju sezamowego, aby uzyskać odpowiednią konsystencję produktu końcowego.

✨ Wanilia ✨

W postaci ekstraktu waniliowego lub sproszkowanej wanilii. No chyba, że chcecie nadać chałwie inny ulubiony smak, to ekstrakt pomarańczowy lub migdałowy nada się równie dobrze… 🙂 Jeśli zależy Wam na bardziej tradycyjnym smaku, można także dodać odrobinę miodu lub napoju bolero o smaku miodowym…

Keto chałwa

Chałwa

Modern Cavegirl
Ten ultra słodki orientalny deser to przysmak wielu z nas. Od teraz możecie się nim cieszyć także będąc na diecie ketogenicznej… 🙂 Keto chałwa jest równie dobra jak ta tradycyjna, a właściwie jeszcze lepsza, bo praktycznie bez węglowodanów… 😀
Czas przygotowania 7 mins
Czas gotowania 8 mins
Czas całkowity 15 mins
Porcje 10 porcji
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vegan
vege

Wyposażenie

Okaż wsparcie!Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Podoba Ci się ten przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny ketogeniczny jadłospis + uzyskaj dodatkowe korzyści!

Sposób przygotowania
 

  • Sezam uprażyć na złoto na suchej patelni mieszając od czasu do czasu (ok. 8 minut na średniej mocy palnika). Lekko przestudzić.
  • Umieścić z solą, słodzidłem oraz wanilią w malakserze. Ucierać, ściągając na bieżąco masę ze ścianek aż do uzyskania gładkiej masy o konsystencji plasteliny. Dodać olej sezamowy jeśli występują problemy z uzyskaniem odpowiedniej konsystencji.
Darmowy keto jadłospis!Wypróbuj gotowy jadłospis, w pełni zbilansowany pod względem kaloryczności oraz makroskładników! Skomponowany specjalnie z myślą o keto adaptacji –> Odbierz darmową próbkę

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Chałwa
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
119.14
% RWS*
Tłuszcz
 
10.33
g
16
%
Tłuszcze nasycone
 
1.45
g
9
%
Tłuszcze wielonienasycone
 
4.52
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
3.91
g
Sód
 
2.2
mg
0
%
Potas
 
93.6
mg
3
%
Węglowodany
 
5.09
g
2
%
Błonnik
 
2.36
g
10
%
Cukier
 
0.21
g
0
%
Białko
 
3.55
g
7
%
Witamina A
 
1.8
IU
0
%
Wapń
 
195
mg
20
%
Żelazo
 
2.91
mg
16
%
Węglowodany netto
 
2.73
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Keto przepis wypróbowany?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

Adnotacje do przepisu

1. Aby usprawnić proces przygotowania chałwy, można skorzystać z gotowej pasty sezamowej (tahini), pomijając dodatek oleju sezamowego.
2. Można nadać chałwie ulubiony smak, dodając inny ekstrakt, np. pomarańczowy, migdałowy, itp.
 

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu