keto cukinia Hasselback

Keto cukinia hasselback (Paleo, LowCarb)

Keto cukinia hasselback z boczkiem i mozzarellą – szybki keto obiad z cukinią w roli głównej

Dzisiaj przedstawiam Wam ciekawy sposób na wykorzystanie cukinii, a dokładniej na keto obiad z jej użyciem. Jeśli kojarzycie potrawę o wdzięcznej nazwie ziemniaki hasselback, to to jest właśnie jej keto wersja… 🙂 Zamiast zapiekanych ziemniaków mamy do czynienia z cukinią. Przygotowuje się ją w analogiczny sposób, czyli kroi w drobne plasterki pilnując, żeby nie przekroić po całości, następnie nadziewa, a potem zapieka w piekarniku. Jest to więc keto danie szybkie w przygotowaniu, a jednocześnie smaczne i bardzo ekonomiczne. 😀


Pro Tip
Posiadaczom cudownego urządzenia, jakim jest frytkownica beztłuszczowa (tzw. Airfryer) podpowiem, że przy jego użyciu danie staje się bajecznie proste i ekspresowe w wykonaniu.

Keto cukinia hasselback – składniki

🥒 Cukinia 🥒

Tego warzywa nie trzeba chyba nikomu przedstawiać… Jest to królowa stołu podczas letnich i jesiennych miesięcy. Świetna zarówno w wytrawnym, jak i w słodkim wydaniu. W tym daniu cukinia lekko mięknie, ale – żeby zachować kształt – musi pozostać nadal jędrna, więc wychodzi al dente. Jeśli czujesz taką potrzebę, wydłuż odrobinę czas pieczenia.

🥓 Boczek 🥓

W plastrach. Oczywiście najlepiej jak najwyższej jakości, czyli ekologiczny, bez nitrozoamin, które wykazują działanie nie tylko rakotwórcze, ale także – o zgrozo – neurodegeneracyjne… W tym celu odsyłam Was do interesującego rankingu w, którym dowiecie się który boczek ze sklepowych półek wybrać. 🙂

keto cukinia z boczkiem i mozzarella
keto cukinia z boczkiem i mozzarella

🧀 Ser mozzarella 🧀

Najlepiej prawdziwa – z mleka bawolego (Mozzarella di Bufala), ale „zwykła” też da radę. 🙂 Myślę, że sprawdzi się tutaj każdy inny ser nadający się do zapiekania, czyli nawet zwyczajny żółty typu Gouda czy Emmentaler.

🌿 Pesto bazyliowe 🌿

Lub bazylia w postaci świeżych listków, którymi także przetykamy cukinię. Pesto jednak nadaje przyjemnego smaku i aromatu, a także wzbogaca danie o dodatkową porcję tłuszczu w postaci oliwy z oliwek. Najlepiej jednak dodać je już po pieczeniu, żeby zachować pełnię wartości odżywczych. 🙂

keto cukinia Hasselback

Cukinia hasselback z boczkiem i mozzarellą

Avatar for Modern CavegirlModern Cavegirl
Pyszny keto obiad z cukinią w roli głównej, czyli zapiekana keto cukinia hasselback z boczkiem i mozzarellą. Szybki i prosty patent na ciekawe danie obiadowe, które zachwyci, odżywi i nie zrujnuje kieszeni. Jest to świetny niskowęglowodanowy zastępnik dla ziemniaków hasselback.
Czas przygotowania 10 minuty
Czas gotowania 25 minuty
Czas całkowity 35 minuty
Rodzaj dania Danie główne
Kuchnia Europejska
Porcje 2 porcje
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
Okaż wsparcie!Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Podoba Ci się ten keto przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny keto jadłospis + uzyskaj dodatkowe korzyści

Sposób przygotowania
 

  • Cukinię pokroić w plastry, nie przecinając jej do końca w taki sposób, aby powstały "kieszonki". Posolić ją i odstawić na kilka minut. Wytrzeć z wody i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180° na 15 minut.
  • W międzyczasie boczek i mozzarellę pokroić w plastry odpowiadające wielkością plasterkom cukinii. Podpieczoną cukinię nadziać plasterkami boczku, mozzarellą i listkami bazylii przetykając nimi każdą "przegródkę". Wstawić do piekarnika ustawiając funkcję grill i piec przez kolejne 10 minut.
POTRZEBUJESZ KETO JADŁOSPIS?Sprawdź zbilansowane keto jadłospisy albo skorzystaj z narzędzi do zarządzania keto dietą we własnym zakresie –> PRZECHODZĘ DO SKLEPU

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Cukinia hasselback z boczkiem i mozzarellą
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
545.07
% RWS*
Tłuszcz
 
45.29
g
27
%
Tłuszcze nasycone
 
19.09
g
119
%
Tłuszcze trans
 
0.09
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
4.97
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
16.45
g
Cholesterol
 
103.21
mg
34
%
Sód
 
965.92
mg
42
%
Potas
 
579.18
mg
17
%
Węglowodany
 
7.55
g
25
%
Błonnik
 
1.58
g
7
%
Cukier
 
4.68
g
Białko
 
27.01
g
27
%
Witamina A
 
932.22
IU
19
%
Witamina C
 
26.85
mg
33
%
Wapń
 
414.1
mg
41
%
Żelazo
 
1.19
mg
7
%
Węglowodany netto
 
5.97
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie ketogenicznej 2000 kcal o formule ok. 74% tłuszczu, 20% białka, 6% węglowodanów.
ZOBACZ TAKŻEPozostałe KETO PRZEPISY

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Keto przepis wypróbowany?Nie zapomnij oznaczyć @modern.cavegirl w Twoim poście

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystasz z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Ciebie, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Avatar for Modern Cavegirl

Modern Cavegirl

Ekspertka do spraw zdrowego odżywiania, która lubi smacznie zjeść. Autorka artykułów na temat odchudzania i zdrowia, przepisów kulinarnych oraz zbilansowanych keto jadłospisów. Wypróbowała na sobie kilkanaście różnych diet aż trafiła na taką, która pozwoliła jej skutecznie schudnąć i pokonać chorobę Hashimoto. Teraz pomaga innym odzyskać zdrowie, szczupłą sylwetkę i dobre samopoczucie.

2 Comments

  1. Avatar for Delektujemy

    5 gwiazdek
    Nie wiem co napisać… odkąd tylko spróbowałam, to wręcz szaleję za tą cukinią:D Proste, a przy tym jakże smaczne danie!

    1. Avatar for Modern Cavegirl

      To super! Bardzo mi miło, że przepis aż tak Ci przypasował. 🙂
      To fakt, danie jest mega proste – minimum nakładu i maksimum efektu…

5 from 2 votes (1 rating without comment)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu