Keto desernik malinowy

Keto desernik malinowy (Paleo, LowCarb)

Keto desernik malinowy = deser idealny na lato

Dzisiaj mam dla Was coś dla osłody, a mianowicie wariację na temat tego desernika malinowego. Deserniki to po prostu nazwa dla deserów przypominających serniki na zimno. Ich bazą jest zazwyczaj spód z pokruszonych ciasteczek, czyli coś na wzór kruchego ciasta, tyle, że bez pieczenia. Głównym bohaterem desernika jest zaś masa serowa z mascarpone ubitym wraz ze śmietaną kremówką. Zwieńczeniem natomiast są zazwyczaj jakieś miękkie owoce.

Całość bardzo przyjemna w smaku i konsystencji. No i wszystko robi się bez użycia piekarnika, co latem ma niebagatelne znaczenie… 🙂 Dlatego idea deserników od razu do mnie przemówiła.

Ewolucja keto desernika

Niestety, od kilku ładnych lat nie jadam ich już w czystej postaci. Najpierw, po wyeliminowaniu z diety glutenu modyfikacji uległ spód – trzeba było zrobić go przy użyciu mąk bezglutenowych lub ziaren. Po jakimś czasie, wraz z kolejnymi restrykcjami dietetycznymi, eliminacji uległy wszelkie zboża, a także nabiał. Spód nie stanowi takiego problemu – z pomocą przyszły bowiem wiórki kokosowe oraz słonecznik. Ale czym zastąpić nabiał? No i czy będzie to jeszcze prawdziwy desernik?

Desernik malinowy
Keto desernik malinowy

Serniki bez sera

Odpowiedź na pierwsze pytanie jest dużo łatwiejsza – może to być kokos, a może to być również kalafior z musem kokosowym. Druga wersja była już przeze mnie przerabiana kilkukrotnie z dość dobrym skutkiem. Serniki z kalafiora to naprawdę pyszna rzecz, trzeba tylko się przełamać i spróbować. To samo dotyczy tiramisu z kalafiora. I właściwie krem z tego przepisu chyba nawet lepiej imituje masę serową z prawdziwego desernika.

Tym razem padło jednak na czysty kokos, a dokładniej gęste mleko kokosowe z puszki w połączeniu z mlekiem z kartonu zagęszczone nasionami chia oraz żelatyną.

Keto desernik również może być pyszny

Na drugie pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Każdy musi odpowiedzieć sobie sam. Ja tłumaczę sobie, że jest to po prostu keto desernik malinowy. A skoro ma być zgodny z wymogami diety ketogenicznej, to nie może zawierać pewnych składników typowych dla oryginału. Oczywiście osoby, które stosują dietę ketogeniczną w wersji z nabiałem nie muszą dokonywać większych modyfikacji masy serowej. Wystarczy zamienić cukier na erytrytol.

Zachęcam jednak do wypróbowania tej wersji, bo jest naprawdę pyszna!

Pragnę jednocześnie zaznaczyć, że autorem tego dzieła jest moja ukochana mama, która specjalnie dla mnie dokonała wszelkich opisanych wyżej modyfikacji. Niech żyją mamy! 😀

Keto desernik malinowy

Desernik malinowy

Avatar for Modern CavegirlModern Cavegirl
Keto desernik malinowy to wariacja na temat sernika na zimno z owocami. I to jaka pyszna wariacja! Pełna zdrowych tłuszczy i prawie bez węglowodanów.
Czas przygotowania 20 minuty
Czas gotowania 10 minuty
Czas całkowity 1 godzina 10 minuty
Rodzaj dania Deser, Przekąska
Kuchnia Europejska
Porcje 16 porcji
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
bezmleczna
vegan
vege
Okaż wsparcie!Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Spód

Masa malinowa

  • 300 gram maliny świeżych
  • 0,5 szklanki woda
  • 2 łyżeczki żelatyna (płaskie); w wersji wege/vegan zastąpić agarem
  • 20 gram keto słodzidło np. alluloza lub erytrytol

Masa kokosowa

Podoba Ci się ten keto przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny keto jadłospis + uzyskaj dodatkowe korzyści

Sposób przygotowania
 

Spód

  • Wycisnąć sok z cytryny i rozdrobnić razem z pozostałymi składnikami spodu w malakserze dodając po trochu wody aż do uzyskania konsystencji pasty. Rozłożyć ją równomiernie w kwadratowej foremce o wymiarach 20 cm x 20 cm wyłożonej papierem do pieczenia. Wstawić do lodówki.

Masa malinowa

  • W międzyczasie żelatynę namoczyć w wodzie. Kilka malin odłożyć do dekoracji. Resztę zblendować (dla chętnych – można opcjonalnie przecedzić mus przez sitko, aby pozbyć się drobniutkich pestek). Gdy żelatyna napęcznieje, rozpuścić ją na małym ogniu dodając zblendowane maliny oraz erytrytol. Podgrzewać chwilę aż do zupełnego rozpuszczenia i wymieszania składników. Pod żadnym pozorem nie gotować. Ostudzić. Tężejącą masę wyłożyć na spód i wstawić do lodówki.

Masa kokosowa

  • Wszystkie składniki oprócz żelatyny zagotować w garnuszku. Do jeszcze gorącej masy dodać żelatynę i dokładnie wymieszać, żeby nie powstały grudki. Po wystudzeniu i lekkim stężeniu wyłożyć na masę malinową. Wierzch udekorować pozostałymi malinami. Wstawić do lodówki do całkowitego stężenia.
POTRZEBUJESZ KETO JADŁOSPIS?Sprawdź zbilansowane keto jadłospisy albo skorzystaj z narzędzi do zarządzania keto dietą we własnym zakresie –> PRZECHODZĘ DO SKLEPU

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Desernik malinowy
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
221.74
% RWS*
Tłuszcz
 
19.91
g
12
%
Tłuszcze nasycone
 
13.21
g
83
%
Tłuszcze trans
 
0.01
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
3.03
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
2.16
g
Potas
 
212.82
mg
6
%
Węglowodany
 
9.48
g
32
%
Błonnik
 
5.05
g
21
%
Cukier
 
2.18
g
Białko
 
4.89
g
5
%
Witamina A
 
13.14
IU
0
%
Witamina C
 
7.28
mg
9
%
Wapń
 
43.83
mg
4
%
Żelazo
 
2.03
mg
11
%
Węglowodany netto
 
4.43
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie ketogenicznej 2000 kcal o formule ok. 74% tłuszczu, 20% białka, 6% węglowodanów.
ZOBACZ TAKŻEPozostałe KETO PRZEPISY

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Keto przepis wypróbowany?Nie zapomnij oznaczyć @modern.cavegirl w Twoim poście

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystasz z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Ciebie, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Avatar for Modern Cavegirl

Modern Cavegirl

Ekspertka do spraw zdrowego odżywiania, która lubi smacznie zjeść. Autorka artykułów na temat odchudzania i zdrowia, przepisów kulinarnych oraz zbilansowanych keto jadłospisów. Wypróbowała na sobie kilkanaście różnych diet aż trafiła na taką, która pozwoliła jej skutecznie schudnąć i pokonać chorobę Hashimoto. Teraz pomaga innym odzyskać zdrowie, szczupłą sylwetkę i dobre samopoczucie.

5 from 1 vote (1 rating without comment)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu