NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU!
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

keto placki

Keto placki z cukinii (Paleo, LowCarb)

Cukinia na wytrawnie i na słodko

Ciągle trwa jeszcze sezon na cukinię vel kabaczka. Szczerze mówiąc nigdy nie widziałam szczególnej różnicy miedzy jednym a drugim, ale ona ponoć istnieje… 😉 Staram się więc korzystać z tego dobrodziejstwa póki jest ono na wyciągnięcie ręki. Zdarza mi się otrzymywać cukinię z działki – taką bio eko niepryskaną i w ogóle najlepszą. 🙂 A jak nie, to zaopatruję się w nią w warzywniakach lub supermarketach i wtedy staram się, żeby była certyfikowana ekologiczna, choć nie zawsze jest taka możliwość. Najbardziej uwielbiam cukinię za jej uniwersalność – da się z niej zrobić tyle różnych dań. Można ją jeść zarówno na słodko (patrz: babeczki z cukinii), jak i na wytrawnie. Co tu więcej potrzeba do szczęścia, zwłaszcza biorąc pod uwagę jej niską kaloryczność, a przede wszystkim niską zawartość węglowodanów…?

Keto placki z cukinii – szybki i pyszny obiad

Jednym z moich ulubionych sposobów na wykorzystanie cukinii są placki. Proces przygotowania jest analogiczny do placków ziemniaczanych, tylko te są absolutnie zakazane na keto diecie. Placki z cukinii są natomiast jak najbardziej niskowęglowodanowe. W dodatku robi się je szybko, można przygotować większą partię i potem odgrzać bez utraty walorów smakowych. No i są pyszne. Te i inne atrybuty placków z cukinii sprawiają, że całkiem często decyduję się na posiłek w tej formie. Zmianie ulegają jedynie dodatki. No i zdarza mi się eksperymentować z mąkami użytymi do zagęszczenia masy.

keto placki
Keto placki z cukinii z zielonym pesto

Mąka lniana czy kokosowa – która lepsza i dlaczego?

Na blogu pojawiły się już placki z cukinii na mące kokosowej z łososiem. Dzisiaj jednak prezentuję placki cukiniowe na mące lnianej. Polałam je zielonym pesto z bazylii własnej roboty (przepis wkrótce na blogu) i były wprost wyśmienite! 🙂 Ich konsystencja także była dużo lepsza niż poprzednim razem, dlatego zostanę już chyba przy mące lnianej. Mąka kokosowa ma tendencję do wysuszania produktu finalnego, co w tym akurat przepisie nie jest mile widziane. Oczywiście, można próbować z jeszcze innymi mąkami. Zwłaszcza jeśli nie stosujecie diety ketogenicznej, tylko mało restrykcyjną dietę niskowęglowodanową lub dietę Paleo, to pole do popisu jest znacznie szersze (skrobia z tapioki, z plantanów lub też mąka z manioku).


TEN PRZEPIS ZNAJDZIESZ W NASTĘPUJĄCYCH JADŁOSPISACH:


Jeśli także jesteście fanami cukinii, to oprócz wypróbowania tych keto placków z cukinii, zapraszam także do zapoznania się z innymi przepisami z cukinią w roli głównej:

A za co Wy uwielbiacie cukinię?

keto placki

Placki z cukinii

Modern Cavegirl
Keto placki z cukinii – drugie podejście. Tym razem z użyciem złotego lnu. Sprawdził się świetnie w roli zagęstnika, a placki wyszły wyśmienite zarówno w smaku, jak i w konsystencji. Polecam zarówno jako lekki lunch, jak i danie obiadowe – wtedy najlepiej w towarzystwie jakiegoś mięsnego sosu.
Czas przygotowania 5 mins
Czas gotowania 15 mins
Czas całkowity 20 mins
Porcje 2 porcje
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
bezmleczna
vege
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Podoba Ci się ten przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny jadłospis!

Sposób przygotowania
 

  • Cukinię zetrzeć na tarce o małych oczkach. Odcisnąć z nadmiaru wody. Do miski wbić jajka i wymieszać ze startą cukinią. Przyprawić, dodać zmielony len i dobrze wymieszać. Odstawić na 2 – 3 minuty, żeby masa zgęstniała. Na patelni rozgrzać masło klarowane. Na rozgrzany tłuszcz wykładać po 1 łyżce masy cukiniowej, lekko rozpłaszczyć i smażyć z obu stron na rumiano.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Placki z cukinii
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
191.5
% RWS*
Tłuszcz
 
15.07
g
23
%
Tłuszcze nasycone
 
6.4
g
40
%
Tłuszcze trans
 
0.01
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
3.26
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
4.3
g
Cholesterol
 
182.88
mg
61
%
Sód
 
367.41
mg
16
%
Potas
 
509.19
mg
15
%
Węglowodany
 
7
g
2
%
Błonnik
 
3.41
g
14
%
Cukier
 
4.03
g
4
%
Białko
 
8.64
g
17
%
Witamina A
 
537.6
IU
11
%
Witamina C
 
26.89
mg
33
%
Wapń
 
66.67
mg
7
%
Żelazo
 
1.73
mg
10
%
Węglowodany netto
 
3.59
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

ZOBACZ TO DANIE NA FILMIE

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

2 Comments

  1. Konsystencja, to chyba kwestia wciśnięcia cukinii. Ja robię tak: siekam ją w specjalnym pojemniku, zamykanym, blenderem. Wykładam na sitko, trochę odciskam łyżką. Następnie przekładam na ściereczkę, zawijam i wyciskam. Wtedy mi się nie rozpadają, a nie dodaję mąki.

    1. Ja odciskam tylko w dłoniach cukinię startą na tarce, stąd prawdopodobnie potrzeba zagęszczania masy mąką. Dobrze wiedzieć, że da się to zrobić tak, żeby w ogóle nie dodawać mąki, chociaż – z tego, co piszesz – wymaga to dużego zaangażowania… 😉 Mimo to dzięki za cenną wskazówkę. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu