NIE PRZEGAP PRZEPISU!
Zasubskrybuj, aby otrzymywać automatyczne powiadomienia o każdym nowym poście. Obiecuję - żadnych reklam, tylko pyszne przepisy i ciekawe artykuły wprost na Twoją skrzynkę!

keto racuchy kakaowe

Keto racuchy kakaowe na błonniku kakaowym (Paleo, LowCarb, Wege)

Keto racuchy kakaowe = pyszny poranek na słodko

Dzisiejsza propozycja to keto śniadanie na słodko w najlepszym wydaniu! Kto bowiem nie lubi placków i racuchów na śniadanie…? Mięciutkie i puszyste stanowią osłodę na cały dzień. 🙂 Keto racuchy kakaowe to także solidna porcja błonnika, który stanowi jednocześnie zagęstnik dla racuchowego ciasta.

Błonnik kakaowy to świetny keto produkt, idealnie sprawdzający się wszędzie tam, gdzie kakao. Tylko ma tę dodatkową cechę, że nie potrzeba używać wtedy zbyt wiele mąki… Albo wcale – tak, jak w tym przypadku! 🙂

Keto racuchy kakaowe – składniki

🥚Jajka

Najlepsze są oczywiście takie wiejskie, z wolnego wybiegu lub ekologiczne i co ważne – nie karmione zbożem. Kury powinny żywić się naturalnie, a zboża mogą stanowić niewielki ułamek karmy. Jajka zniesione przez kury chowane w takich warunkach zawierają zdecydowanie więcej przeciwzapalnych kwasów omega-3. I takie właśnie jajka powinniśmy stosować na co dzień w swojej diecie.

🥛Jogurt grecki

W wersji bez nabiału może to być śmietana kokosowa (kwaśna), jogurt kokosowy lub nawet gęsta część puszki mleka kokosowego. Chodzi o to, żeby nadać racuchom objętości.

🍬 Keto słodzidło

Właściwie panuje tutaj pełna dowolność. Może to być standard w postaci erytrytolu. Jeśli jesteś w stanie pozwolić sobie na wyższy udział węglowodanów, to polecam także ksylitol. Posiadaczom bardziej wytrawnych kubków smakowych może natomiast wystarczyć słodycz pochodząca z inuliny.

racuchy kakaowe
Keto racuchy kakaowe

🌾Błonnik kakaowy

Nowość w moim repertuarze keto produktów. Jest to po prostu błonnik pochodzący z kakaowca. W użyciu jest on podobny do kakao, jednak ma większe właściwości zagęszczające. Polecam jako dodatek do kakaowych wypieków, polew, itp.

 🍫 Czekolada

Idealne dopełnienie kokosowego smaku.  Oczywiście tylko taka o wysokiej zawartości kakao (czym więcej tym lepiej ;)) lub niskowęglowodanowa. Zapewni ona maksimum smaku przy minimalnej ilości węglowodanów.

🥜 Tahini

Do polania racuchów. Może to być Twoje dowolne ulubione masło orzechowe. Dla wzbogacenia smaku i zwiększenia podaży tłuszczu oraz – akurat w przypadku tahini – także minerałów (przede wszystkim wapnia).

keto racuchy kakaowe

Racuchy kakaowe

Modern Cavegirl
Keto śniadanie w 15 minut! Keto racuchy kakaowe są nie tylko szybkie i proste, ale także bardzo smaczne. Idealne, gdy z rana masz ochotę na posiłek na słodko!
Czas przygotowania 5 mins
Czas gotowania 10 mins
Czas całkowity 15 mins
Rodzaj dania Śniadanie
Kuchnia Europejska
Porcje 1 porcja
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vege
Okaż wsparcie!Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Racuchy

Dodatkowo

Podoba Ci się ten przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny ketogeniczny jadłospis + uzyskaj dodatkowe korzyści!

Sposób przygotowania
 

  • Oddzielić białka od żółtek. Żółtka wymieszać z jogurtem greckim, a następnie z błonnikiem kakaowym i proszkiem do pieczenia. Białka ubić na sztywno z keto słodzidłem.
  • Masło rozgrzać na patelni. Smażyć okrągłe racuchy z obu stron do zrumienienia.
  • Gotowe racuchy ułożyć na talerzu, polać rozpuszczoną czekoladą oraz tahini.
Darmowy keto jadłospis!Wypróbuj gotowy jadłospis, w pełni zbilansowany pod względem kaloryczności oraz makroskładników! Skomponowany specjalnie z myślą o keto adaptacji –> Odbierz darmową próbkę

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Racuchy kakaowe
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
496.63
% RWS*
Tłuszcz
 
41.17
g
63
%
Tłuszcze nasycone
 
20.03
g
125
%
Tłuszcze trans
 
0.05
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
4.42
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
11.59
g
Cholesterol
 
544.49
mg
181
%
Sód
 
363.65
mg
16
%
Potas
 
268.66
mg
8
%
Węglowodany
 
15.65
g
5
%
Błonnik
 
10.03
g
42
%
Cukier
 
2.76
g
3
%
Białko
 
26.1
g
52
%
Witamina A
 
717.95
IU
14
%
Witamina C
 
0.21
mg
0
%
Wapń
 
278.2
mg
28
%
Żelazo
 
2.79
mg
16
%
Węglowodany netto
 
5.62
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Keto przepis wypróbowany?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

Adnotacje do przepisu


Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu