NIE PRZEGAP PRZEPISU!
Zasubskrybuj, aby otrzymywać automatyczne powiadomienia o każdym nowym poście. Obiecuję - żadnych reklam, tylko pyszne przepisy i ciekawe artykuły wprost na Twoją skrzynkę!

awokado zapiekane w boczku

Awokado zapiekane w boczku (Keto, Paleo, LowCarb)

Awokado zapiekane w boczku – śniadanie idealne na wejście w ketozę i adaptację

Dzisiaj przedstawiam bardzo proste danie, składające się z czterech głównych składników. Należą do nich: awokado, jajko, boczek i parmezan. To zestawienie produktów stanowi kwintesencję keto diety. Bez względu na to, w jaki sposób je połączysz, zawsze powstanie z tego bardzo ketogeniczna potrawa… A kombinacji jest pewnie bez liku. 🙂 Dzisiaj skupimy się na jednej z nich, a jest to mianowicie awokado zapiekane w boczku. Jajko i parmezan służą zaś do opanierowania cząstek awokado. I tak powstało jedno z moich najbardziej smakowitych keto śniadań. 😀

Proponuję podać je w towarzystwie dipu czosnkowego na bazie majonezu i jogurtu greckiego, który – jak się okazało – wprost świetnie tutaj pasuje. 🙂

No i nie pozostaje mi nic innego, jak życzyć Wam smacznego! 😀

Awokado zapiekane w boczku – składniki

🥑 Awokado

Mój ulubiony składnik smoothie i koktajli śniadaniowych. Nadaje im wspaniałą aksamitną konsystencję i stanowi świetne źródło zdrowych tłuszczy. Uwielbiam je zarówno na słodko (na przykład w postaci czekoladowego musu), jak i w sałatkach. Stanowi świetny składnik różnego rodzaju przekąsek, gdyż jest wysoko odżywcze i mocno sycące.

🥚Jajka

Najlepsze są oczywiście takie wiejskie, z wolnego wybiegu lub ekologiczne i co ważne – nie karmione zbożem. Kury powinny żywić się naturalnie, a zboża mogą stanowić niewielki ułamek karmy. Jajka zniesione przez kury chowane w takich warunkach zawierają zdecydowanie więcej przeciwzapalnych kwasów omega-3. I takie właśnie jajka powinniśmy stosować na co dzień w swojej diecie.

awokado w boczku
Keto awokado zapiekane w boczku

🧀 Ser twardy (długodojrzewający)

Może być to parmezan albo grana padano lub jakikolwiek inny ser tego typu. Istotne jest tylko, żeby był starty, gdyż będzie służył za element panierki.

🥓 Boczek

Oczywiście najlepiej jak najwyższej jakości, czyli ekologiczny, bez nitrozoamin, które wykazują działanie nie tylko rakotwórcze, ale także – o zgrozo – neurodegeneracyjne… W tym celu odsyłam Was do interesującego rankingu w, którym dowiecie się który boczek ze sklepowych półek wybrać. 🙂

awokado zapiekane w boczku

Awokado zapiekane w boczku

Modern Cavegirl
Pyszna i szybka keto przekąska, która może stanowić także solidne śniadanie. Awokado zapiekane w boczku to danie idealne na wejście w ketozę lub na okres keto adaptacji.
Czas przygotowania 5 mins
Czas gotowania 10 mins
Czas całkowity 15 mins
Porcje 4 porcje
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
Okaż wsparcie!Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Awokado w boczku

  • 2 szt. awokado
  • 8 plastrów boczek
  • 1 szt. jajka
  • 35 g parmezan lub inny ser dojrzewający starty

Dip czosnkowy

Podoba Ci się ten przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny ketogeniczny jadłospis + uzyskaj dodatkowe korzyści!

Sposób przygotowania
 

  • Jajko rozbełtać. Awokado pokroić na osiem podłużnych części. Maczać je w jajku i obtaczać w serze. Zawijać w połowę plastra boczku.
  • Ułożyć na foremce i zapiekać w 180° przez ok. 8-10 minut we frytkownicy beztłuszczowej lub piekarniku (z włączoną funkcją termoobiegu).
Darmowy keto jadłospis!Wypróbuj gotowy jadłospis, w pełni zbilansowany pod względem kaloryczności oraz makroskładników! Skomponowany specjalnie z myślą o keto adaptacji –> Odbierz darmową próbkę

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Awokado zapiekane w boczku
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
423.22
% RWS*
Tłuszcz
 
38.36
g
59
%
Tłuszcze nasycone
 
10.21
g
64
%
Tłuszcze trans
 
0.07
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
6.61
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
19.21
g
Cholesterol
 
77.67
mg
26
%
Sód
 
479.4
mg
21
%
Potas
 
606.82
mg
17
%
Węglowodany
 
9.91
g
3
%
Błonnik
 
6.75
g
28
%
Cukier
 
0.92
g
1
%
Białko
 
12.54
g
25
%
Witamina A
 
293.4
IU
6
%
Witamina C
 
10.29
mg
12
%
Wapń
 
129.84
mg
13
%
Żelazo
 
1.02
mg
6
%
Węglowodany netto
 
3.16
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Keto przepis wypróbowany?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ZOBACZ TO DANIE NA FILMIE

Adnotacje do przepisu


Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu