Deser Keto Lato Low Carb Paleo Przekąska Vegan Wege

Mus z awokado, czyli pora na deser!

Najlepszy i najzdrowszy deser

Mus z awokado to jeden z najlepszych deserów w ogóle, nie tylko uwzględniając dietę Paleo, Low Carb czy też ketogeniczną. Awokado daje deserowi idealną wręcz konsystencję. Oczywiście pod warunkiem, że jest w pełni dojrzałe oraz, że do wykonania musu użyjesz blendera. Rozgniatanie awokado widelcem niestety nie daje pożądanych rezultatów. Jest duże prawdopodobieństwo, że powstaną grudki. Przetestowałam na sobie, bo właśnie borykam się z chwilowym brakiem tego urządzenia. Zanim mój poprzedni blender się popsuł, nie miałam świadomości jak często go potrzebuję i do ilu przepisów jest on wręcz konieczny… Od razu przychodzi na myśl to banalne stwierdzenie, że większość rzeczy doceniamy dopiero gdy je stracimy. Na pewno dotyczy to sprzętu AGD! 🙂

Dodatki mają znaczenie

Wracając do musu z awokado, chciałam jeszcze dodać, że robi się go bardzo szybko i można go zestawić z ulubionymi owocami. U mnie tym razem znowu borówki i banany. Przy okazji chyba się wydało, że bardzo lubię to połączenie… 🙂 Wspaniale będzie jednak pasować także mango czy maliny, także kolorystycznie. Jeśli deser miałby posłużyć jako element diety ketogenicznej czy Low Carb, to należy oczywiście zwrócić uwagę na zawartość cukru w owocach. W prezentowanej wersji, do musu dodałam jogurt kokosowy. Czekoladowy kolor jest przez to mniej intensywny, ale zależało mi na większej puszystości i objętości. Poza tym staram się codziennie zjadać porcję takiego jogurtu w celu zbudowania korzystnej flory bakteryjnej.

Mus z awokado z bananem i borówkami

Awokado jako super uniwersalny owoc

Awokado to ostatnio jedno z najczęściej używanych przeze mnie składników. Jest tak uniwersalne, że smakuje wyśmienicie zarówno na słodko, jak i na wytrawnie. W formie słodkiego musu jest dla mnie prawdziwym hitem, bo może być zjedzone na deser, ale może posłużyć także za krem do przełożenia ciasta- to tylko kwestia konsystencji, którą możemy dowolnie kształtować. Niedługo powinien pojawić się wpis na blogu, w którym ciasto zostanie przełożone musem z awokado i banana. Na dowód, że można i że efekty tego typu eksperymentów są naprawdę dobre.

Dobrodziejstwa spożywania awokado

Poza smakiem i “generowaniem” kremowej konsystencji, awokado ma zresztą dużo więcej do zaoferowania. W Internecie jest mnóstwo artykułów podkreślających jego wspaniałe atrybuty. Ten artykuł w obszerny sposób opisuje dobrodziejstwa wynikające ze spożycia awokado, a i tak temat nie zostaje wyczerpany. Kto wie, jakie jeszcze tajemnice skrywa niepozorna, ale jakże wdzięczna smaczliwka… 🙂

Mus z awokado z bananem i borówkami

Kremowy i gęsty mus z awokado na bazie jogurtu kokosowego. Ze względu na właściwości awokado (dużo zdrowych tłuszczów) sam w sobie stanowi świetną, sycącą przekąskę. Natomiast podany w towarzystwie owoców może się stać wyśmienitym deserem.
Czas przygotowania 10 mins
Czas całkowity 10 mins
Rodzaj dania Deser, Przekąska
Kuchnia Vegan
Porcje 2 osoby

Składniki
  

  • 1 sztuka awokado dojrzałe
  • 2 łyżki kakao najlepiej surowego, łyżki czubate
  • 1 łyżka płynnego miodu lub innego zdrowego słodzidła (w wersji keto zamienić na 4-6 kropli stewii w plynie)
  • 100 g gęstego jogurtu kokosowego (tyle, aby uzyskać pożądaną konsystencję)
  • 1 sztuka banan pominąć w wersji keto
  • ok. 60 g borówek

Sposób przygotowania
 

  • Awokado zmiksować razem z kakao, miodem i jogurtem na gładką masę. Proporcje składników można dostosować do własnych preferencji. Mus przełożyć do salaterek lub miseczek i przystroić owocami. Gotowe!
Wypróbowałaś/eś ten przepis? Oznacz @modern.cavegirl w poście 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Recipe Rating