wałek NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU! wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

Poncz owocowy

Low carb sangria

Weekendowe grzeszki

Dzisiaj u mnie jeszcze mocno weekendowo. I letnio… Mimo, że jest poniedziałek, to ja dalej myślami tkwię w weekendzie… Powiedzcie, że nie tylko ja tak mam…! 😄 A skoro klimaty weekendowe, to i typowo weekendowy cheat na tapecie. Dzisiejsza propozycja, czyli low carb sangria zawiera bowiem nie tylko alkohol, ale także owoce, co stanowi podwójne przewinienie i kompletną niesubordynację wobec zasad diety ketogenicznej! 😉

Mocne postanowienie poprawy

Mam nadzieję jednak, że dostanę rozgrzeszenie. Oczywiście żałuję za grzechy i obiecuję poprawę! Na serio! Za wszystkie grzechy trzeba jednak odprawić pokutę… A w ramach pokuty radykalne cięcie węglowodanów. Doszłam do wniosku, że należy przystopować z tym węglowodanowym rozpasaniem. A raczej moje aktualne samopoczucie doprowadziło mnie do takiego przekonania. Czuję, że muszę na poważnie wrócić do diety stricte ketogenicznej, bo dieta w wersji mniej restrykcyjnej nie jest w stanie zapewnić mi dobrego samopoczucia. Przynajmniej dopóki w grę wchodzą takie dodatkowe aspekty jak stres i przemęczenie.

Zanim jednak nadejdą zmiany

W ten weekend pozwoliłam sobie jednak na odrobinę szaleństwa, czego efektem jest low carb sangria. W końcu mamy lato, więc ten koktajl jest naturalnym wyborem w takich okolicznościach… 😉 Żeby nie przesadzić z węglowodanami należy użyć wytrawnego wina i niezbyt słodkich owoców. U mnie był to arbuz, pomarańcza i cytryna. Dodatkowo, trzeba uzmysłowić sobie, że owoce służą w tym przypadku do aromatyzowania i nadania smaku winu. Nie trzeba ich koniecznie spożywać. To pozwoli ograniczyć ilość przyswojonych węglowodanów i zrobić z tego napoju odrobinę bardziej zgodny z dietą niskowęglowodanową napitek… 😊

Wspomnienia z wakacji z sangrią w tle

Mocno schłodzona low carb sangria wyszła bardzo przyjemna i orzeźwiająca w smaku. No i przywołała miłe wspomnienia z różnych wakacyjnych wyjazdów do Hiszpanii. Efektem ubocznym jest silna potrzeba udania się w kierunku południowych krańców kontynentu. Na szczęście perspektywa jest, więc trzeba tylko uzbroić się w cierpliwość… Oczywiście popijając low carb sangrię…! 😄

Wam też sangria przywodzi na myśl wakacyjne skojarzenia?

Poncz owocowy

Sangria

Modern Cavegirl
Low Carb sangria to wariacja na temat pewnego typowo wakacyjnego napoju wyskokowego rodem z gorącej Hiszpanii. Przeniesie Was ona myślami do odległych zakątków półwyspu Iberyjskiego, a nie wykluczone, że nawet natchnie do podróży! I to przy możliwie jak najbardziej ograniczonej podaży węglowodanów!
Czas przygotowania 15 mins
Czas całkowity 2 hrs 15 mins
Rodzaj dania Koktajle, Napoje
Porcje 6 porcje
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vegan
vege
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy:
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Składniki
  

  • 0,75 litra wino czerwone wytrawnego
  • 1/2 szklanki wódka kokosowa (nie mylić z likierem kokosowym typu Malibu)
  • 0,4 litra napój probiotyczny (kefir wodny), kombucha lub wody
  • 1/4 szt. arbuz
  • 1/2 szt. pomarańczy
  • 1 szt. cytryna
skomponuj jadłospis z tym przepisem

Sposób przygotowania
 

  • Arbuza i pomarańczę pokroić w cząstki i umieścić w wysokim szklanym naczyniu (najlepiej dzbanku). Pół cytryny pokroić w plasterki, a z drugiej połowy wycisnąć sok i dodać do pozostałych owoców. Zalać winem, wódką oraz napojem probiotycznym, kombuchą lub wodą. Wymieszać. Wstawić do lodówki na minimum 2 godziny. Podawać mocno schłodzone.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Sangria
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
216.55
% RWS*
Tłuszcz
 
0.35
g
1
%
Tłuszcze nasycone
 
0.04
g
0
%
Tłuszcze wielonienasycone
 
0.11
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
0.07
g
Sód
 
2.44
mg
0
%
Potas
 
254.8
mg
7
%
Węglowodany
 
20.37
g
7
%
Błonnik
 
1.51
g
6
%
Cukier
 
13.1
g
15
%
Białko
 
1.53
g
3
%
Witamina A
 
1095.4
IU
22
%
Witamina C
 
30.54
mg
37
%
Wapń
 
22.17
mg
2
%
Żelazo
 
0.57
mg
3
%
Węglowodany netto
 
18.86
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu).

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu