wałek BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MODERNCAVEGIRL wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

Kopytka z kalafiora

Gnocchi z kalafiora na szpinaku (Keto, Paleo, LowCarb)

[ultimate-recipe-jump id=”1128″] [ultimate-recipe-print id=”1128″]
Kopytka z kalafiora
Gnocchi z kalafiora na szpinaku

Kluseczki inaczej

Oto są. Gnocchi z kalafiora. Prace nad nimi trwały dość długo i były mozolne. Ale w końcu udało mi się uzyskać coś, co kształtem i konsystencją przypomina włoskie gnocchi lub też nasze rodzime kopytka. Chociaż skojarzenia mam też ze śląskimi szarymi kluskami… Chyba ze względu na lekko poszarpane krawędzie i nie do końca jednorodną strukturę. Tutaj jednak pretensje mogę mieć tylko do siebie. Kalafior do tego przepisu musi być ugotowany na miękko, a mój pozostał lekko jędrny i przez to nie dało się go zmiażdżyć na zupełną miazgę. Muszę przyznać, że jestem całkiem zadowolona z efektu, chociaż na pewno można nad nimi jeszcze popracować…

Gnocchi w wersji keto to nie taka prosta sprawa

Pewnie zastanawiacie się jakim cudem udało mi się uzyskać ten efekt przy użyciu kalafiora… I to bez udziału mąki ani żadnej skrobi, gdyż te są całkowicie zabronione na każdej diecie niskowęglowodanowej, bez względu na to czy chodzi o dietę ketogeniczną czy LowCarb. Otóż z pomocą przyszły łupiny babki jajowatej, czyli tzw. psyllium husk. Jest to nic innego, jak błonnik roślinny, który całkiem nieźle wiąże wodę, jest więc świetną alternatywą dla mąk i skrobi w diecie ketogenicznej.

Kalafiorowe eksperymenty

Do dzisiaj nie mogę uwierzyć, że kalafior jest aż tak uniwersalnym warzywem i że można z niego tyle zrobić… Gdyby nie przygoda z dietą ketogeniczną, która zmusiła mnie do najdziwniejszych eksperymentów, to chyba nie miałabym okazji, żeby się o tym przekonać. Nie powstałoby też ani to ciasto, ani kalafioshi, ani dzisiejsze gnocchi z kalafiora. No bo po co tak kombinować, skoro się nie musi…? Ja się jednak cieszę, że zdecydowałam się na taki sposób żywienia- ma on bowiem bardzo pozytywny wpływ na moją kreatywność! 🙂

Dodatki mają znaczenie

Jeśli chodzi o dodatek do gnocchi, to tym razem padło u mnie na szpinak. Same gnocchi są mało charakterne w smaku, więc warto zestawić je z czymś intensywniejszym. Szpinak duszony na boczku sprawdził się w tej roli wyśmienicie. Mam już jednak kolejne pomysły na gnocchi z kalafiora.
Marzy mi się gulasz z ich dodatkiem. Świetnie pasować będzie do nich także pesto. A może któregoś dnia spróbuję zrobić je wersji na słodko- takie leniwe z kalafiora…? Pożyjemy, zobaczymy jakie dania z kalafiora przyjdą mi jeszcze do głowy… 🙂

Kopytka z kalafiora

Gnocchi z kalafiora na szpinaku

Modern Cavegirl
Coś innego dla odmiany. Gnocchi z kalafiora w wersji Keto to propozycja dla wszystkich stęsknionych za kluskami. Jest przy nich troszkę zabawy, ale zapewniam, że warto!
Czas przygotowania 30 mins
Czas gotowania 5 mins
Czas całkowity 35 mins
Porcje 4 porcje
Dieta
lowcarb
bezglutenowa

Składniki
  

Gnocchi z kalafiora

Szpinak z boczkiem

Sposób przygotowania
 

Gnocchi z kalafiora

  • Ostudzoną pulpę z kalafiora wymieszać z jajkiem, siemieniem lnianym oraz łupinami babki jajowatej. Odstawić na 5 minut do "związania". Jeśli masa dalej się klei, można dodać jeszcze babki jajowatej. Podsypując łupinami babki jajowatej, formować ruloniki z masy kalafiorowej i odcinać niewielkie kluski. Zagotować sporą ilość wody i posolić. Kluseczki wrzucać partiami na osolony wrzątek. Po wypłynięciu gotować 2-3 minuty. Odcedzić.

Szpinak z boczkiem

  • Boczek pokroić w kostkę i podsmażyć na patelni. Dodać cebulę i czosnek. Gdy cebula się już zeszkli, dorzucić mrożony szpinak i podgrzewać do pełnego rozmrożenia, pilnując żeby odparować całą wodę ze szpinaku. Przyprawić solą, pieprzem i gałką muszkatołową. Podawać razem z kopytkami z kalafiora.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
Gnocchi z kalafiora na szpinaku
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
197.79
% RWS*
Tłuszcz
 
8.68
g
13
%
Tłuszcze nasycone
 
4.15
g
26
%
Tłuszcze trans
 
0.01
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
1.32
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
0.68
g
Cholesterol
 
76.65
mg
26
%
Sód
 
1155.08
mg
50
%
Potas
 
657.1
mg
19
%
Węglowodany
 
15.22
g
5
%
Błonnik
 
8.61
g
36
%
Cukier
 
3.35
g
4
%
Białko
 
18.17
g
36
%
Witamina A
 
11786.02
IU
236
%
Witamina C
 
43.94
mg
53
%
Wapń
 
179.7
mg
18
%
Żelazo
 
2.74
mg
15
%
Węglowodany netto
 
6.61
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.
Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

2 Comments

  1. Zaneta Skital says:

    Co można użyć zamiast babko?

    1. No właśnie bez babki jajowatej albo płesznik będzie ciężko, bo to ona jest odpowiedzialna za związanie masy. 🙁 Można ewentualnie spróbować z większą ilością siemienia lnianego, ale nie jestem pewna czy się uda…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu