keto kalmary w boczku

Kalmary w boczku z aioli (Keto, Paleo, LowCarb, Carnivore, AIP)

Kalmary w boczku – ukłon w stronę karniwora

Lubicie owoce morza? Ja bardzo! Kojarzą mi się z wakacjami, gdyż największe ilości pochłaniam zawsze przebywając w krajach basenu Morza Śródziemnego. W końcu wszystko najlepiej smakuje prosto ze źródła… 🙂 W mojej kuchni domowej nie są one jakoś szczególnie obecne, choć od czasu do czasu pozwalam sobie i na taką ekstrawagancję. 🙂 Ostatnio niestety coraz rzadziej, gdyż ceny potrafią przyprawić o zawrót głowy… Udało mi się jednak znaleźć dość tanie lokalne źródło mrożonych owoców morza, więc nie mogłam nie skorzystać. 😀 Efektem tego są kalmary w boczku.

Jest to alternatywa dla panierowanych krążków z kalmara, w pełni zgodna nie tylko z keto dietą, ale także z dietą mięsną, zwaną dietą carnivore (dieta karniwora). W roli dodatku zdecydowałam się na sos aioli, który na Południu Europy stanowi zwyczajowy dodatek do owoców morza. Danie to sprawdzi się także na protokole autoimmunologicznym AIP.

Kalmary w boczku – składniki

Boczek

Koniecznie w plastrach. Oczywiście najlepiej jak najwyższej jakości, czyli ekologiczny, bez nitrozoamin, które wykazują działanie nie tylko rakotwórcze, ale także – o zgrozo – neurodegeneracyjne… W tym celu odsyłam Was do interesującego rankingu w, którym dowiecie się który boczek ze sklepowych półek wybrać.

Kalmary

W krążkach. U mnie oczywiście z mrożonki, jednak jeśli macie dostęp do świeżych, to jak najbardziej skorzystajcie z tego przywileju! 😀 Przed przygotowywaniem dania należy je uprzednio rozmrozić.

kalmary w boczku
Kalmary w boczku

Czosnek

Kwintesencja sosu aioli. Chodzi tutaj jednak nie o czosnek świeży, lecz upieczony do miękkości w łupinach. Ząbki pod wpływem ciepła stają się mięciutkie, wręcz uzyskują konsystencję pasty. W takiej postaci łączy się je z tłuszczem i powstaje pyszny sos, który wspaniale komponuje się z rybami i owocami morza.

Majonez

Co prawda klasyczną wersję sosu aioli robi się na oliwie, to jednak ta na majonezie smakuje o wiele lepiej. Najlepiej oczywiście użyć w tym celu domowego majonezu. Wystarczy go zblendować z wyciśniętym czosnkiem i sokiem z cytryny oraz doprawić.

keto kalmary w boczku

Kalmary w boczku z aioli

Avatar for Modern CavegirlModern Cavegirl
Kalmary w boczku z aioli to pyszna i ekspresowa przekąska, która nasyci na długie godziny. Jak na typowy finger food przystało, sprawdzi się także perfekcyjnie jako element menu imprezowego. Przypadnie do gustu nie tylko karniworom! 🙂
Czas przygotowania 5 minuty
Czas gotowania 15 minuty
Czas całkowity 20 minuty
Porcje 2 porcje
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
Okaż wsparcie!Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Kalmary w boczku

  • 16 krążków kalmary (ok. 130 g)
  • 8 plastrów boczek

Sos aioli

Podoba Ci się ten keto przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny keto jadłospis + uzyskaj dodatkowe korzyści

Sposób przygotowania
 

Kalmary w boczku

  • Boczek przekroić wzdłuż na pół. Każdego kalmara owinąć połową plastra boczku. Usmażyć lub upiec we frytkownicy beztłuszczowej.

Sos aioli

  • Czosnek w łupinach upiec do miękkości. Obrać, zmiażdżyć i zblendować z majonezem i sokiem z cytryny. Doprawić solą i pieprzem. Podać jako dip do kalmarów w boczku.
POTRZEBUJESZ KETO JADŁOSPIS?Sprawdź zbilansowane keto jadłospisy albo skorzystaj z narzędzi do zarządzania keto dietą we własnym zakresie –> PRZECHODZĘ DO SKLEPU

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Kalmary w boczku z aioli
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
639.12
% RWS*
Tłuszcz
 
58.7
g
36
%
Tłuszcze nasycone
 
15.1
g
94
%
Tłuszcze trans
 
0.12
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
8.43
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
32.08
g
Cholesterol
 
209.53
mg
70
%
Sód
 
613.09
mg
27
%
Potas
 
366.16
mg
10
%
Węglowodany
 
5.63
g
19
%
Błonnik
 
0.15
g
1
%
Cukier
 
0.25
g
Białko
 
21.65
g
22
%
Witamina A
 
55
IU
1
%
Witamina C
 
7.83
mg
9
%
Wapń
 
36.97
mg
4
%
Żelazo
 
1.03
mg
6
%
Węglowodany netto
 
5.48
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie ketogenicznej 2000 kcal o formule ok. 74% tłuszczu, 20% białka, 6% węglowodanów.
ZOBACZ TAKŻEPozostałe KETO PRZEPISY

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Keto przepis wypróbowany?Nie zapomnij oznaczyć @modern.cavegirl w Twoim poście

ZOBACZ TO DANIE NA FILMIE

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystasz z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Ciebie, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Avatar for Modern Cavegirl

Modern Cavegirl

Ekspertka do spraw zdrowego odżywiania, która lubi smacznie zjeść. Autorka artykułów na temat odchudzania i zdrowia, przepisów kulinarnych oraz zbilansowanych keto jadłospisów. Wypróbowała na sobie kilkanaście różnych diet aż trafiła na taką, która pozwoliła jej skutecznie schudnąć i pokonać chorobę Hashimoto. Teraz pomaga innym odzyskać zdrowie, szczupłą sylwetkę i dobre samopoczucie.

5 from 1 vote (1 rating without comment)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu