wałek NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU! wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

keto burger

Keto burger w cukinii (Paleo, LowCarb)

Co by tu wrzucić na ruszt?

Sezon grillowy w rozkwicie, ale nie przekłada się to wcale na ilość przepisów na dania z grilla na blogu… Jak do tej pory pojawiło się właściwie tylko jedno – cukinia w boczku. Nie oznacza to jednak, że nie grilluję. Albo że grillowanie nie jest kompatybilne z dietą ketogeniczną – wręcz przeciwnie. Jest ku temu pewna konkretna przyczyna. A nawet dwie… 🙂 Otóż dania z grilla z reguły są dość mało skomplikowane, na tyle proste i dobrze znane, że nie ma sensu podawać na nie przepisu. No bo co tu się rozpisywać na temat karkówki czy kiełbasy z grilla? Kładzie się je na ruszt i na tym praktycznie proces się kończy.

Prezencja dań z grilla pozostawia wiele do życzenia

Druga sprawa to natomiast wygląd dań z grilla. No przynajmniej w moim wydaniu nie wyglądają one jakoś super fotogenicznie, tym bardziej, że w naszym zwyczajowym grillującym gronie występuje tendencja do mocnego wypiekania dań z grilla. Wiem, że nie powinno się tak robić, ale akurat tak się składa, że wszyscy tak właśnie lubimy… Swoją drogą ten post to dla mnie okazja do refleksji w tym temacie, bo właściwie dopiero teraz zdałam sobie z tego faktu sprawę. Może po oficjalnym przyznaniu się do tego niecnego procederu będę zwracać na to większą uwagę i wreszcie dania z grilla będą miały szansę zaistnieć na łamach bloga… 🙂

keto grill
Keto burger w cukinii

Keto burger w cukinii – super grillowe danie

Dzisiaj właśnie postanowiłam przełamać ten schemat prezentując fajny sposób na danie z grilla – keto burger wołowy w cukinii. Jak to zwykle bywa, także tutaj nie ma jakiejś szczególnej filozofii – mięso jest po prostu zawinięte w plastry cukinii. Jest to alternatywa dla innej popularnej niskowęglowodanowej wersji burgerów, czyli burgera w sałacie, który pojawia się u nas regularnie przez okrągły rok. Uwielbiam grillowaną cukinię pod każdą postacią. Bardzo często stanowi ona u nas dodatek warzywny do grillowanych mięs.

A na dodatek pomidor i spółka

Tutaj jednak cukinia występuje jako element dania. Do cukinii pasują zaś rewelacyjnie suszone pomidory. Para wręcz idealna. Do naszego burgera powędrował więc także pomidor suszony z zalewy oliwnej. A dla chętnych ser, który także trafił do cukiniowej paczuszki. Pozostałe dodatki wedle uznania. Może to być zwyczajowy ogórek kiszony lub małosolny oraz świeży pomidor, a także surówka w typie colesław’a lub też w wersji ekspresowej – zielenina z pomidorem w oliwie. Frytek nie ma z oczywistych względów… 🙂 Dla tych, którzy nie wyobrażają sobie natomiast burgerów bez bułki polecam moje przepisy na keto bułki. Sprawdzą się świetnie w roli bułek do burgerów.

Zostawiam Was więc z przepisem na letniego keto burgera w cukinii i życzę udanego grillowania!

Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu i chcecie okazać wsparcie dla mojej działalności, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy za pomocą poniższego przycisku 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to
keto burger

Burger w cukinii

Modern Cavegirl
Sezon grillowy w pełni -trzeba więc wrzucić coś na ruszt. Ja dzisiaj wrzucam keto burger w cukinii – danie szybkie, łatwe i smaczne, czyli idealne na grilla.
Czas przygotowania 15 mins
Czas gotowania 10 mins
Czas całkowity 25 mins
Porcje 8 kotletów
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy:
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Składniki
  

skomponuj jadłospis z tym przepisem

Sposób przygotowania
 

  • Cukinię pokroić wzdłuż na plastry, posolić i odstawić na ok. 15 minut aż puszczą wodę i staną się elastyczne. Odsączyć na ręczniku papierowym. Mięso wyrobić z przyprawami, podzielić na 8 porcji i uformować kotlety. Zawijać je razem z pomidorami suszonymi w plastry cukinii. Grillować po kilka minut z obu stron aż cukinia się przyrumieni, a mięso w środku będzie gotowe.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Burger w cukinii
Wielkość porcji
 
1 kotlet
Kalorie
135.7
% RWS*
Tłuszcz
 
10.19
g
16
%
Tłuszcze nasycone
 
3.87
g
24
%
Tłuszcze trans
 
0.62
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
0.34
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
4.4
g
Cholesterol
 
35.5
mg
12
%
Sód
 
333.13
mg
14
%
Potas
 
251.85
mg
7
%
Węglowodany
 
1.68
g
1
%
Błonnik
 
0.58
g
2
%
Cukier
 
1.11
g
1
%
Białko
 
9.13
g
18
%
Witamina A
 
261.07
IU
5
%
Witamina C
 
5.32
mg
6
%
Wapń
 
16.13
mg
2
%
Żelazo
 
1.26
mg
7
%
Węglowodany netto
 
1.1
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu).

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu


Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

2 Comments

  1. Bozena says:

    Super przepis,ja dopiero zaczynam przygode z keto…mam nadzieje,se sie uda….

    1. Na pewno się uda 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu