wałek BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MODERNCAVEGIRL wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

Keto chia pudding

Keto chia trifle z truskawkami (Paleo, LowCarb)

[ultimate-recipe-jump id=”2715″] [ultimate-recipe-print id=”2715″]
Keto chia pudding
Keto chia trifle z truskawkami

Truskawki górą

W związku z tym, że sezon na truskawki trwa w najlepsze, nie mogłam sobie odmówić pysznego deseru z ich udziałem. Postawiłam na chia pudding z mleka kokosowego posłodzony odrobiną stewii z owocami sezonu, czyli truskawkami. Pudding z chia podałam w wysokiej szklance przekładając go musem truskawkowym. Tym samym powstał deser przypominający trifle, czyli keto chia trifle. Jest pyszny i – dzięki sporej zawartości chia – także bardzo sycący. Z powodzeniem może stanowić samodzielny posiłek. Wydaje mi się, że całkiem nieźle sprawdziłby się w roli śniadania. Chociaż tutaj trzeba mieć na uwadze fakt, że zawiera on owoce. Jest to więc porcja węglowodanów, a te najlepiej spożywać w drugiej części dnia.

Białko i tłuszcz najlepsze na śniadanie

Śniadania zaś najlepiej jeść w postaci posiłku białkowo- tłuszczowego. Dotyczy to zwłaszcza osób z insulinoopornością, która jest częstym towarzyszem choroby Hashimoto. Tak było też w moim przypadku. Mi osobiście bardzo dużo dało wprowadzenie śniadań białkowo – tłuszczowych. Pomogło mi to lepiej kontrolować poziom cukru i insuliny we krwi, a co za tym idzie – także kwestię głodu. Oczywiście najwięcej pozytywnych zmian w tym temacie przyniosło wprowadzenie diety niskowęglowodanowej oraz ketogenicznej. Prawidłowo prowadzona potrafi rewelacyjne uregulować gospodarkę cukrowo- insulinową. Jednak, żeby długoterminowo odnieść korzyści z tego tytułu należy odpowiednio zadbać także o inne aspekty życia, takie jak stres, sen, itp. Mi na razie wychodzi to średnio, a więc i efekty diety nie są tak spektakularne…

Keto chia pudding
Keto chia trifle z truskawkami

Niepozorne nasionka bogactwem błonnika

Należy wziąć pod uwagę, że prezentowany dzisiaj keto chia trifle ma trochę węglowodanów, jednak większa część z nich pochodzi z błonnika i nie ma bezpośredniego wpływu na wyrzut cukru do krwi. Chia jest wręcz kopalnią błonnika – 100 g nasion zawiera aż 38 g. W związku z tym, że na diecie ketogenicznej czasami ciężko o właściwą podaż błonnika, warto włączyć do diety właśnie nasiona chia. A jest on istotny, gdyż – stanowiąc pożywienie dla dobrych bakterii w jelicie – pozytywnie wpływa na proces trawienia.

Keto chia pudding

Chia trifle z truskawkami

Modern Cavegirl
Keto chia trifle z truskawkami to smakowita wariacja na temat klasycznego angielskiego deseru. W roli puddingu chia z mlekiem kokosowym, a do tego pyszne słodziutkie truskawki. Kto jest się w stanie temu oprzeć?
Czas przygotowania 8 mins
Czas całkowity 4 hrs 8 mins
Rodzaj dania Deser, Przekąska, Śniadanie
Kuchnia Europejska
Porcje 2 porcje
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
bezmleczna
vegan
vege

Składniki
  

Sposób przygotowania
 

  • Nasiona chia zalej mlekiem kokosowym, dodaj ekstrakt z wanilii oraz stewię. Wymieszaj dokładnie eliminując wszystkie grudki. Odstaw do lodówki na minimum 4 h. Po tym czasie całość powinna zgęstnieć uzyskując konsystencję puddingu. Żelatynę namocz w 2 łyżeczkach zimnej wody, po czym rozpuść dodając łyżkę wrzątku (w przypadku agaru należy zagotować z truskawkami). Truskawki zblenduj z rozpuszczoną żelatyną. W wysokiej i wąskiej szklance układaj na przemian pudding z chia oraz mus truskawkowy. Ścianki szklanki można uprzednio polać odrobiną rozpuszczonej czekolady. Schłodź w lodówce przez przynajmniej 0,5 h.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
Chia trifle z truskawkami
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
568.01
% RWS*
Tłuszcz
 
47.42
g
73
%
Tłuszcze nasycone
 
32.02
g
200
%
Tłuszcze trans
 
0.06
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
10.14
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
1
g
Potas
 
252.75
mg
7
%
Węglowodany
 
25.59
g
9
%
Błonnik
 
15.62
g
65
%
Cukier
 
6.3
g
7
%
Białko
 
11.97
g
24
%
Witamina A
 
28.95
IU
1
%
Witamina C
 
30.08
mg
36
%
Wapń
 
277.5
mg
28
%
Żelazo
 
3.5
mg
19
%
Węglowodany netto
 
9.97
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.
Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu