NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU!
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

Keto pudding chia z awokado

Śniadaniowy keto pudding chia z awokado (Paleo, LowCarb)

Keto pudding chia z awokado, czyli niskowęglowodanowa wariacja na temat śniadania na słodko

Szukacie przepisu na najszybsze keto śniadanie na słodko? Oto ono – keto pudding chia z awokado. Nie wliczając czasu oczekiwania, nie zajmie Wam ono więcej niż 5 minut przygotowań. Wystarczy namoczyć nasiona chia w mleku kokosowym i odstawić na noc, a rano tylko połączyć ze zblendowanym awokado… Prawda, że prosto? Dodatkowo jest to śniadanie wegańskie, pełne błonnika i mega pyszne! Czegóż chcieć więcej…? 😀

Pro Tip
To keto danie perfekcyjnie nadaje się jako keto śniadanie do pracy. Zamiast szklanki użyjcie po prostu szklanego naczynia z pokrywką i zabierzcie ze sobą na wynos…

Keto pudding chia to dobra baza dla różnych kombinacji smakowych. Można użyć dowolnych innych niskowęglowodanowych owoców oraz zmienić tahini na inne masło orzechowe i powstanie zupełnie inny smak! Decydując się na ulubione dodatki, możecie więc całkowicie dostosować ten przepis do swoich preferencji i codziennie cieszyć się nowym smakiem keto śniadania! 🙂

Keto pudding chia z awokado – składniki

🌱 Nasiona chia 🌱

Te niewielkie nasionka kryją w sobie dużą moc. Cieszą się dużą popularnością i postrzegane są jako istny superfood. A to za sprawą ich właściwości. Są one bowiem bogatym źródłem witamin z grupy B, a także wapnia, żelaza, magnezu, manganu i cynku. Służą także jako dobre źródło roślinne kwasów omega-3. Nic więc dziwnego, że stały się hitem i dodaje je się do owsianek, smoothies, batoników energetycznych i innych produktów spożywczych uznawanych za zdrowe. W połączeniu z płynami nasiona chia, wchłaniają wilgoć, tworząc coś w konsystencji żelu. I właśnie tę ich właściwość wykorzystujemy w tym przepisie.

pudding chia z awokado
Śniadaniowy keto pudding chia z awokado

🥛 Mleko kokosowe 🥛

Ja korzystałam z mleka kokosowego z kartonu o zawartości 19% tłuszczu, ale myślę, że z powodzeniem można użyć mleka kokosowego z puszki (dopasowując jednocześnie ilość mąki). W kwestii wyboru mleka kokosowego stawiamy na jakość i wybieramy opcję jak najbardziej naturalną. W składzie powinien znaleźć się tylko kokos i woda.

🥑 Awokado 🥑

Mój ulubiony składnik smoothie i koktajli śniadaniowych. 🙂 Nadaje im wspaniałą aksamitną konsystencję. No i stanowi świetne źródło zdrowych tłuszczy. Uwielbiam awokado zarówno na słodko (na przykład w postaci czekoladowego musu), jak i w sałatkach. Stanowi ono świetny składnik różnego rodzaju przekąsek, gdyż jest wysoko odżywcze i mocno sycące.

🍬 Keto słodzidło 🍬

Dodatek opcjonalny, zwłaszcza jeśli zdecydujecie się na dodatek konfitury i owoców… Polecam wszelkie słodzidła w płynnej formie takie jak kropelki smakowe lub stewia w płynie… Świetnie sprawdzi się także bezcukrowy syrop klonowy. Wystarczy odrobinka, aby nadać puddingowi lekko słodki smak.

🥜 Tahini lub masło orzechowe 🥜

Dla wzbogacenia smaku, no i zwiększenia podaży tłuszczu oraz – w przypadku tahini – także minerałów (przede wszystkim wapnia). Takie masło/pasta nadaje także aksamitnej konsystencji.

Keto pudding chia z awokado

Śniadaniowy pudding chia z awokado

Modern Cavegirl
Pyszny kremowy deser na śniadanie? Każdy, kto lubi słodkie śniadania będzie zachwycony! 😀 Keto pudding chia z awokado to spełnienie marzeń na temat szybkiego keto śniadania na słodko… Bardzo sycący i wysoko odżywczy zapewni energię na cały dzień!
Czas przygotowania 5 mins
Czas oczekiwania 8 hrs
Czas całkowity 8 hrs 5 mins
Rodzaj dania Śniadanie
Kuchnia Amerykańska
Porcje 2 porcje
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
bezmleczna
vegan
vege

Wyposażenie

Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Podoba Ci się ten przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny jadłospis!

Sposób przygotowania
 

  • Wieczorem wymieszać nasiona chia z ¾ porcji mleka i odstawić do napęcznienia.
  • Następnego dnia rano zblendować awokado z pozostałą porcją mleka kokosowego oraz kropelkami smakowymi i wymieszać z puddingiem chia.
  • Na spód szklanki wyłożyć konfiturę, ścianki oblać tahini, a następnie wyłożyć pudding chia. Na wierzchu ułożyć owoce.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Śniadaniowy pudding chia z awokado
Wielkość porcji
 
2 porcje
Kalorie
450.08
% RWS*
Tłuszcz
 
40.69
g
63
%
Tłuszcze nasycone
 
22.73
g
142
%
Tłuszcze trans
 
0.03
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
7.69
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
6.92
g
Potas
 
364.63
mg
10
%
Węglowodany
 
17.24
g
6
%
Błonnik
 
11.03
g
46
%
Cukier
 
2.73
g
3
%
Białko
 
7.72
g
15
%
Witamina A
 
89.86
IU
2
%
Witamina C
 
5.68
mg
7
%
Wapń
 
150.69
mg
15
%
Żelazo
 
2.25
mg
13
%
Węglowodany netto
 
6.21
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu


Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu