wałek NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU! wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

śniadaniowy keto pudding chia

Śniadaniowy keto pudding chia z awokado (Paleo, LowCarb)

Keto pudding chia z awokado, czyli niskowęglowodanowa wariacja na temat śniadania na słodko

Szukacie przepisu na najszybsze keto śniadanie na słodko? Oto ono – keto pudding chia z awokado. Nie wliczając czasu oczekiwania, nie zajmie Wam ono więcej niż 5 minut przygotowań. Wystarczy namoczyć nasiona chia w mleku kokosowym i odstawić na noc, a rano tylko połączyć ze zblendowanym awokado… Prawda, że prosto? Dodatkowo jest to śniadanie wegańskie, pełne błonnika i mega pyszne! Czegóż chcieć więcej…? 😀

Pro Tip
To keto danie perfekcyjnie nadaje się jako keto śniadanie do pracy. Zamiast szklanki użyjcie po prostu szklanego naczynia z pokrywką i zabierzcie ze sobą na wynos…

Keto pudding chia to dobra baza dla różnych kombinacji smakowych. Można użyć dowolnych innych niskowęglowodanowych owoców oraz zmienić tahini na inne masło orzechowe i powstanie zupełnie inny smak! Decydując się na ulubione dodatki, możecie więc całkowicie dostosować ten przepis do swoich preferencji i codziennie cieszyć się nowym smakiem keto śniadania! 🙂

Keto pudding chia z awokado – składniki

🌱 Nasiona chia 🌱

Te niewielkie nasionka kryją w sobie dużą moc. Cieszą się dużą popularnością i postrzegane są jako istny superfood. A to za sprawą ich właściwości. Są one bowiem bogatym źródłem witamin z grupy B, a także wapnia, żelaza, magnezu, manganu i cynku. Służą także jako dobre źródło roślinne kwasów omega-3. Nic więc dziwnego, że stały się hitem i dodaje je się do owsianek, smoothies, batoników energetycznych i innych produktów spożywczych uznawanych za zdrowe. W połączeniu z płynami nasiona chia, wchłaniają wilgoć, tworząc coś w konsystencji żelu. I właśnie tę ich właściwość wykorzystujemy w tym przepisie.

keto pudding chia
Śniadaniowy keto pudding chia z awokado

🥛 Mleko kokosowe 🥛

Ja korzystałam z mleka kokosowego z kartonu o zawartości 19% tłuszczu, ale myślę, że z powodzeniem można użyć mleka kokosowego z puszki (dopasowując jednocześnie ilość mąki). W kwestii wyboru mleka kokosowego stawiamy na jakość i wybieramy opcję jak najbardziej naturalną. W składzie powinien znaleźć się tylko kokos i woda.

🥑 Awokado 🥑

Mój ulubiony składnik smoothie i koktajli śniadaniowych. 🙂 Nadaje im wspaniałą aksamitną konsystencję. No i stanowi świetne źródło zdrowych tłuszczy. Uwielbiam awokado zarówno na słodko (na przykład w postaci czekoladowego musu), jak i w sałatkach. Stanowi ono świetny składnik różnego rodzaju przekąsek, gdyż jest wysoko odżywcze i mocno sycące.

🍬 Keto słodzidło 🍬

Dodatek opcjonalny, zwłaszcza jeśli zdecydujecie się na dodatek konfitury i owoców… Polecam wszelkie słodzidła w płynnej formie takie jak kropelki smakowe lub stewia w płynie… Świetnie sprawdzi się także bezcukrowy syrop klonowy. Wystarczy odrobinka, aby nadać puddingowi lekko słodki smak.

🥜 Tahini lub masło orzechowe 🥜

Dla wzbogacenia smaku, no i zwiększenia podaży tłuszczu oraz – w przypadku tahini – także minerałów (przede wszystkim wapnia). Takie masło/pasta nadaje także aksamitnej konsystencji.

śniadaniowy keto pudding chia

Śniadaniowy pudding chia z awokado

Modern Cavegirl
Pyszny kremowy deser na śniadanie? Każdy, kto lubi słodkie śniadania będzie zachwycony! 😀 Keto pudding chia z awokado to spełnienie marzeń na temat szybkiego keto śniadania na słodko… Bardzo sycący i wysoko odżywczy zapewni energię na cały dzień!
Czas przygotowania 5 mins
Czas oczekiwania 8 hrs
Czas całkowity 8 hrs 5 mins
Rodzaj dania Śniadanie
Kuchnia Amerykańska
Porcje 2 porcje
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
bezmleczna
vegan
vege

Wyposażenie

Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy:
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Składniki
  

skomponuj jadłospis z tym przepisem

Sposób przygotowania
 

  • Wieczorem wymieszać nasiona chia z ¾ porcji mleka i odstawić do napęcznienia.
  • Następnego dnia rano zblendować awokado z pozostałą porcją mleka kokosowego oraz kropelkami smakowymi i wymieszać z puddingiem chia.
  • Na spód szklanki wyłożyć konfiturę, ścianki oblać tahini, a następnie wyłożyć pudding chia. Na wierzchu ułożyć owoce.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
Śniadaniowy pudding chia z awokado
Wielkość porcji
 
2 porcje
Kalorie
450.08
% RWS*
Tłuszcz
 
40.69
g
63
%
Tłuszcze nasycone
 
22.73
g
142
%
Tłuszcze trans
 
0.03
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
7.69
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
6.92
g
Potas
 
364.63
mg
10
%
Węglowodany
 
17.24
g
6
%
Błonnik
 
11.03
g
46
%
Cukier
 
2.73
g
3
%
Białko
 
7.72
g
15
%
Witamina A
 
89.86
IU
2
%
Witamina C
 
5.68
mg
7
%
Wapń
 
150.69
mg
15
%
Żelazo
 
2.25
mg
13
%
Węglowodany netto
 
6.21
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu).

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu


Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu