wałek NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU! wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

A'la owsianka, czyli kokosanka

Kokosanka śniadaniowa (Keto, Paleo, LowCarb, AIP, Vegan)

[ultimate-recipe-jump id=”1085″] [ultimate-recipe-print id=”1085″]
A'la owsianka, czyli kokosanka
Kokosanka śniadaniowa

Kokosanka vs. owsianka

Ostatnio były już babeczki, był i pastrami wrap. Pora wrócić zatem do tematu śniadań. Albo jak kto woli- przekąsek, bo proponowany dziś przepis może wystąpić zarówno w jednej, jak i drugiej roli. Proszę nie mylić tejże kokosanki śniadaniowej ze standardowymi kokosankami. Czyli ciasteczkami z dużą ilością kokosa. Powstała ona jako imitacja dania, które wielu z nas kojarzy ze swojego śniadaniowego menu, reszta natomiast- z czymś wizualnie niejadalnym. Przedstawicielom obu opcji dzisiejsza propozycja powinna przypaść do gustu- pierwszym ze względu na podobną do oryginału formę podania, a drugim ze względu na brak podobieństwa pod względem smaku i wyglądu. 🙂
Jest to mianowicie kokosanka śniadaniowa, której nazwa ma nawiązywać do owsianki. Zbieżność nazw jest tutaj jednak zupełnie przypadkowa… 🙂 Kokosanka nie ustępuje w niczym „tradycyjnej” porannej owsiance, pod którą się odrobinę podszywa. A tak naprawdę jest dużo zdrowsza, bo nie tylko bezglutenowa, ale i niskowęglowodanowa.

To owsianka nie jest superfood?

Jeśli dodam, że danie jest ekspresowe w przygotowaniu, to już w ogóle powinnam zaskarbić sobie przychylność tej pozostałej garstki zatwardziałych miłośników owsianki, którzy wychodzą z założenia, że jest ona tak świetna, że nie ma większego sensu szukać dla niej zastępników. Niestety, dla wielu osób owsianka jest najgorszą opcją na śniadanie- właśnie ze względu na zanieczyszczenie glutenem oraz wysoką zawartość węgli. Konsumpcja takowej prowadzi zatem do dużego skoku cukru, potem dużego spadku i po 1 godzinie właściwie można by było myśleć już o drugim śniadaniu. Nie wspominając już o długofalowej szkodliwości takiej huśtawki hormonów.

Skoki cukru i insuliny

Zapewniam, że spiralę tę nie jest łatwo zatrzymać (wiem z doświadczenia). Jeśli od rana wskakujemy na cukrowy rollercoaster, to prawdopodobnie będziemy czuć tego konsekwencje przez cały dzień. Wracamy zatem w tym miejscu do tematu śniadań białkowo- tłuszczowych, które sycą na dłużej i nie powodują skoków cukru. Prawdziwa owsianka zawiera nawet 68% węglowodanów. Te zatem- jeśli koniecznie trzeba z nich korzystać- lepiej zostawić sobie na drugą część dnia, kiedy organizm zaczyna trochę zwalniać bieg. W przeciwnym razie spadki energii i napady głodu murowane.

Struktura makroskładników

Trochę inaczej sprawa się ma w przypadku kokosanki śniadaniowej. Tutaj zawartość węglowodanów też jest spora, zwłaszcza jak na wytyczne diety ketogenicznej, jednak dużo niższa niż w przypadku owsianki. Można je zresztą ograniczyć stosując domowy jogurt kokosowy. Mi się spieszyło, więc skorzystałam z gotowca, a tu niespodzianka- zawiera on aż 16 g węglowodanów! No ale raz, nie zawsze… 🙂 Potem trzeba po prostu unikać węglowodanów przez resztę dnia i struktura makroskładników pozostaje zachowana. Dodatkowo, w tej śniadaniowej przekąsce znajdują się także duże ilości zdrowego tłuszczu kokosowego, który zmniejsza absorpcję cukrów i chroni przed jego wahaniami we krwi. Także suszone jagody, zawarte w kokosance śniadaniowej przesuwają szalę w kierunku zdrowia. Są bowiem bogatym źródłem witamin i antyoksydantów.
A zatem na zdrowie!

A'la owsianka, czyli kokosanka

Kokosanka śniadaniowa

Modern Cavegirl
Kokosanka śniadaniowa to Keto & Paleo wariacja na temat owsianki. Jest to popularne danie śniadaniowe, zawierające jednak ogromne ilości węglowodanów oraz gluten. Dla własnego zdrowia warto więc zastosować wartościowy zamiennik tej potrawy.
Czas przygotowania 5 mins
Czas całkowity 7 mins
Porcje 1 porcja
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
bezmleczna
vegan
vege
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy:
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Składniki
  

skomponuj jadłospis z tym przepisem

Sposób przygotowania
 

  • Jogurt wymieszać z mąką kokosową oraz proszkiem jagodowym. Wyłożyć do miseczki i udekorować słonecznikiem, płatkami kokosowymi oraz kilkoma płatkami migdałowymi. Odstawić na chwilę, żeby całość zgęstniała.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
Kokosanka śniadaniowa
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
295.41
% RWS*
Tłuszcz
 
21.93
g
34
%
Tłuszcze nasycone
 
15.11
g
94
%
Tłuszcze wielonienasycone
 
2.55
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
2.47
g
Sód
 
15.99
mg
1
%
Potas
 
78.6
mg
2
%
Węglowodany
 
19.37
g
6
%
Błonnik
 
4.36
g
18
%
Cukier
 
4.53
g
5
%
Białko
 
5.39
g
11
%
Witamina A
 
5.02
IU
0
%
Witamina C
 
0.14
mg
0
%
Wapń
 
13.08
mg
1
%
Żelazo
 
0.78
mg
4
%
Węglowodany netto
 
15.01
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu).

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu