keto frytki z cukinii

Chrupiące keto frytki z cukinii (Paleo, LowCarb)

Keto frytki z cukinii – sposób na przemyt warzyw do menu

Sposoby na wykorzystanie cukinii – ciąg dalszy… 🙂 Niezmiennie szukam inspiracji na keto dania z cukinią w roli głównej. Dostawy są bowiem coraz częstsze, a cukinie coraz okazalsze… 😀 Tym razem padło na jeden z najprostszych sposobów jej wykorzystania, a mianowicie keto frytki z cukinii. Pyszne i chrupiące stanowią świetne urozmaicenie keto obiadu lub przekąskę samą w sobie. Zwłaszcza w towarzystwie jakiegoś intensywnego w smaku sosiwa. U mnie była to ostra salsa pomidorowa, jednak perfekcyjnie sprawdzi się także sos czosnkowy lub guacamole.


WĄTPLIWOŚCI CO DO WARZYW NA KETO DIECIE...?
Całą prawdę o warzywach na keto diecie poznacie w kompleksowym przewodniku po diecie ketogenicznej

Chrupkość uzyskuje się nie tylko poprzez użycie panierki, ale także białka jaja. W efekcie powstaje typowa konsystencja frytki, czyli chrupiąca skórka i mięciutki środek. A to wszystko bez tony szkodliwego tłuszczu roślinnego, czyli z korzyścią dla zdrowia!

Keto frytki z cukinii – składniki

🥒 Cukinia

Tego warzywa nie trzeba chyba nikomu przedstawiać… Jest to królowa stołu podczas letnich i jesiennych miesięcy. Świetna zarówno w wytrawnym, jak i w słodkim wydaniu. W tym daniu cukinia stanowi główny punkt programu. Sama w sobie ma bardzo delikatny smak, więc warto solidnie ją przyprawić, np. czosnkiem granulowanym i papryką w proszku. Zanim to jednak nastąpi należy potraktować ją solą, aby pozbyć się nadmiaru wody.

🧀 Parmezan lub inny ser długo dojrzewający

Jeden z dwóch składników panierki. Tutaj koniecznie w wersji tartej. Nadaje on przyjemnego serowego smaku, a także charakterystycznej chrupkości. Nie warto go więc pomijać.

frytki z cukinii
Keto frytki z cukinii

🌾 Mąka łubinowa 🌾

Poza parmezanem główny składnik panierki. Oba składniki należy wymieszać i obtaczać w nich pokrojone we frytki kawałki cukinii. Mąka łubinowa ma za zadanie wchłonąć pozostałą wilgoć i stworzyć przyjemną w odbiorze panierkę. Można spróbować zastąpić ją odtłuszczoną mąką migdałową.

🥚 Jajka 🥚

A właściwie samo białko jako składnik panierki. Najlepsze są oczywiście takie wiejskie, z wolnego wybiegu lub ekologiczne i co ważne – nie karmione zbożem. Kury powinny żywić się naturalnie, tym, co normalnie występuje sezonowo w okolicy i co byłyby w stanie same znaleźć w gospodarstwie. Zboża mogą stanowić ułamek karmy, jednak nie powinna to być przeważająca część. Przeważać powinny owady i inne robaki, zielenina, owoce i nasiona. Zimą udział ziarna może być trochę zwiększony. Jajka zniesione przez kury chowane w takich warunkach mają zdecydowanie więcej dobroczynnych, przeciwzapalnych kwasów omega-3. I takie właśnie jajka powinniśmy stosować na co dzień w swojej diecie.

keto frytki z cukinii

Frytki z cukinii

Avatar for Modern CavegirlModern Cavegirl
Szybka i prosta keto przekąska w iście letnim stylu. Keto frytki z cukinii to także świetny dodatek do obiadu. W towarzystwie ostrego sosu lub salsy smakują wyśmienicie. Można je przygotować zarówno we frytkownicy beztłuszczowej, jak i piekarniku. Wychodzą aromatyczne i chrupiące – koniecznie do wypróbowania!
Czas przygotowania 2 minutes
Czas gotowania 15 minutes
Czas oczekiwania 5 minutes
Czas całkowity 22 minutes
Rodzaj dania Dodatek
Kuchnia Amerykańska
Porcje 1 porcja
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vege
Okaż wsparcie!Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Podoba Ci się ten keto przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny keto jadłospis + uzyskaj dodatkowe korzyści

Sposób przygotowania
 

  • Cukinię pokroić wzdłuż na grube plastry, a następnie w paski przypominające kształtem frytki. Posolić i odstawić na 5 minut.
  • W głębokim talerzu wymieszać parmezan, mąkę łubinową i przyprawy. Białko ubić na sztywno. Frytki z cukinii osuszyć ręcznikiem papierowym i umieścić w misce z białkiem. Dobrze obtoczyć każdą frytkę.
  • Następnie frytki opanierować w mieszance parmezanu, mąki łubinowej i przypraw. Ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia lub umieścić we frytkownicy beztłuszczowej. Spryskać frytki olejem kokosowym i piec w temperaturze 200° przez ok. 10 – 15 minut (w piekarniku włączyć funkcję termoobiegu).
  • Po ok. połowie czasu pieczenia przewrócić frytki na drugą stronę i ponownie spryskać olejem (dot. wersji z udziałem piekarnika).
POTRZEBUJESZ KETO JADŁOSPIS?Sprawdź zbilansowane keto jadłospisy albo skorzystaj z narzędzi do zarządzania keto dietą we własnym zakresie –> PRZECHODZĘ DO SKLEPU

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Frytki z cukinii
Wielkość porcji
 
2 porcje
Kalorie
377.53
% RWS*
Tłuszcz
 
24.34
g
15
%
Tłuszcze nasycone
 
16.85
g
105
%
Tłuszcze wielonienasycone
 
0.67
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
3.17
g
Cholesterol
 
20.4
mg
7
%
Sód
 
547.66
mg
24
%
Potas
 
628.76
mg
18
%
Węglowodany
 
17.04
g
57
%
Błonnik
 
6.05
g
25
%
Białko
 
23.96
g
24
%
Witamina A
 
1118.84
IU
22
%
Witamina C
 
35.11
mg
43
%
Wapń
 
392.27
mg
39
%
Żelazo
 
1.3
mg
7
%
Węglowodany netto
 
10.99
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie ketogenicznej 2000 kcal o formule ok. 74% tłuszczu, 20% białka, 6% węglowodanów.
ZOBACZ TAKŻEPozostałe KETO PRZEPISY

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Keto przepis wypróbowany?Nie zapomnij oznaczyć @modern.cavegirl w Twoim poście

Adnotacje do przepisu

  1. Tego samego przepisu można użyć do przygotowania pysznych chipsów cukinii, tylko cukinię należy pokroić w cienkie plastry zamiast frytek. 🙂
 

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystasz z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Ciebie, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu