keto kotlety mielone z cukinią
Danie główne Europejska Keto Low Carb Paleo Śródziemnomorska

Keto kotlety mielone z cukinią (Paleo, LowCarb)

Dwuskładnikowy keto obiad w 10 minut

Ostatnio na blogu było tyle słodkości, że czas na jakiś smakowity przepis obiadowy. A tak się składa, że mam ostatnio swój hit. Są nim keto kotlety mielone z cukinią. Robiłam je chyba kilkukrotnie na przestrzeni ostatnich tygodni, co mi się bardzo rzadko zdarza… 🙂 Jestem raczej typem eksperymentatora kulinarnego i z reguły nie powtarzam często dań. To jednak wybitnie przypadło mi do gustu. Jest proste, szybkie i pyszne. No i zawiera same łatwo dostępne składniki, a mianowicie mięso oraz cukinię… Ta-dam! 🙂 Do tego sprowadza się właściwie lista składników… 🙂 No dobra jeszcze masło klarowane lub smalec do smażenia. Nie powinniście mieć problemów z ich kupieniem nawet w tych trudnych czasach. A może nawet macie je już nawet w lodówce…?

keto obiad
Keto kotlety mielone z cukinią

Pomysł na… obiad każdego dnia

Zastanawiałam się nawet czy – biorąc pod uwagę poziom skomplikowania przepisu oraz niezbyt długą listę składników – warto w ogóle dodawać przepis na bloga. Przecież wymieszać mięso mielone z cukinią umie każdy… Ale ostatecznie doszłam do wniosku, że to na tyle fajny pomysł, że nie może nie trafić na łamy bloga! Keto kotlety mielone z cukinią goszczą u nas wyjątkowo często. To jeden z moich ulubionych sposobów na keto obiad ostatnimi czasy. Dlaczego więc miałabym zachowywać taki pomysł tylko dla siebie…?

keto mielone
Keto kotlety mielone z cukinią

Sposób na cukinię

Jeśli chodzi o mięso, to świetnie sprawdza się mielone z indyka (najlepiej z udek, żeby było trochę bardziej keto…:)), ale zwykłe wieprzowo – wołowe też nieźle daje radę… Najważniejszym aspektem przygotowań, który mocno zaważy na efekcie końcowym jest w tym przypadku pozbycie się wody z cukinii. To warzywo zawiera jej aż 95%! Nam jednak zależy na tym, żeby nasze keto kotlety zachowały jednorodną strukturę… Najlepszym sposobem na pozbycie się wody z cukinii jest jej starcie i odciśnięcie. Można ją także po starciu posypać solą, odstawić na kilka minut i dopiero potem odcisnąć. Grunt, żeby woda nie dostała się do kotletów.

No to co – zaczynamy…?

Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu i chcecie okazać wsparcie dla mojej działalności, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy za pomocą poniższego przycisku 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to
keto kotlety mielone z cukinią

Kotlety mielone z cukinią

Keto kotlety mielone z cukinią to sposób na pyszny i szybki keto obiad. Wystarczą dwa podstawowe składniki i w kilka minut można zasiadać do stołu!
Czas przygotowania 8 mins
Czas gotowania 8 mins
Czas całkowity 21 mins
Rodzaj dania Danie główne
Kuchnia Europejska, Śródziemnomorska
Porcje 8 kotletów

Składniki
  

  • 500 g mięsa mielonego z indyka lub wieprzowo – wołowego
  • 1 cukinia średniej wielkości
  • smalec lub masło klarowane do smażenia
  • 1 szczypta soli himalajskiej , kłodawskiej lub morskiej (solidna)
  • 1 szczypta pieprzu

Sposób przygotowania
 

  • Cukinię zetrzeć na tarce na małych oczkach, posolić i odstawić na kilka minut aż puści sok. Odsączyć i dobrze odcisnąć z wody. Wymieszać z mięsem mielonym, doprawić masę solą i pieprzem. Smażyć na rozgrzanym tłuszczu z obu stron do lekkiego zezłocenia. Podawać na gorąco.
Wypróbowałaś/eś ten przepis? Oznacz @modern.cavegirl w poście 🙂

Adnotacje do przepisu


Przybliżona wartość odżywcza 1 porcji:
Wartość energetyczna: 126 kcal
Tłuszcz: 8,6 g
Węglowodany: 1,8 g
Błonnik 0,5 g
Białko 11,1 g
Do zrobienia powyższego przepisu przydadzą się następujące produkty:

8 Comments

  1. Całkiem dobry obiad – zrobiłem z wołowiny z wieprzowiną , – jedynie ten sos ze zdjęcia troszkę mnie zastanawiał ( chyba, suszone pomidory zmiksowane ? )
    Do tego dołożyłem kubek barszczu z buraczków podłużnych na wywarze z udek kurczaka – odcedzone wszystko, a dołożona łyżka stołowa śmietany 36 bez gotowania – klawo jest !

    1. Mmm. Brzmi smakowicie! 🙂 A sos ze zdjęcia to po prostu siekane pomidory z puszki podsmażone z czosnkiem na oliwie… 🙂

  2. To są dopiero pyszne kotlety, nigdy nie pomyślałabym, że cukinie może tak pasować do tego dania 🙂

    1. Oj tak – pasuje jak ulał 🙂

  3. Jesteś wspaniała!!! Trafiłam na Twoją stronę szukając przepisów Keto, ale nie spodziewałam się że aż takie informacje dostanę. Super przepisy, szybkie wykonanie, podane kalorie…. miazga!!!! dziękuję Ci z całego serduszka!!!!

    1. Dziękuję Ci bardzo za tak mile słowa. 🙂 Nic tak nie motywuje i nie daje energii do dalszego działania jak taka super pozytywna opinia. No i zapraszam do dalszego odwiedzania strony. 🙂

      1. Kamila says:

        Rozumiem, że węglowodany są podane brutto i muszę odjąć błonnik, żeby mieć netto?

        1. Tak, z reguły tak to wygląda, jednak trzeba wziąć pod uwagę to, że do ustalenia wartości odżywczych używam aplikacji MyFitnessPal, gdzie produkty są dodawane przez użytkowników, więc mogą pojawić się pewne nieścisłości. Tym bardziej, jeśli przepis zawiera produkty przetworzone ustalenie tego, czy błonnik został wliczony w pulę węglowodanów czy też podany osobno jest ciężkie. Jeśli zależy Ci na bardzo precyzyjnych danych, to zachęcam do ponownego przeliczenia wartości odżywczych bazując na konkretnych, użytych przez Ciebie produktach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Recipe Rating