Rolada dyniowa

Keto rolada dyniowa (Paleo, LowCarb)

Keto rolada dyniowa  – konieczny element sezonu dyniowego

Keto rolada dyniowa chodziła już za mną od dłuższego czasu. Jeszcze wiosną lub latem wpadła mi gdzieś w oko i od tamtej pory nie mogłam się doczekać początku sezonu dyniowego… 🙂 Podskórnie czułam, że będzie przepyszna. I miałam rację! Przy czym należy nadmienić, że robiłam do niej dwa podejścia. Okazuje się, że nie jest aż tak łatwo przygotować dyniowy biszkopt z mąk bezzbożowych… Użyłam tego przepisu na dyniowe ciasto biszkoptowe. Krem zaś przygotowałam według swoich potrzeb. A że nabiału nie jadam, jest to po prostu połączenie śmietanki kokosowej z jogurtem kokosowym.

Rolada z dyni
Keto rolada biszkoptowa z dyni z kremem kokosowym

Biszkopt dyniowy – do dwóch razy sztuka

Wracając do ciasta, za pierwszym razem nie ubiłam białek wierząc, że – zgodnie z przepisem – nie będzie to konieczne… Niestety, wyszedł mi płaski placek, który w dodatku przy próbie rolowania całkowicie się połamał… 🙁 Początkowo się poddałam, jednak po kilku dniach dałam mu drugą szansę. Z tą różnicą, że tym razem ubiłam białka na sztywną masę i delikatnie wymieszałam z pozostałymi składnikami. I to było właśnie brakujące ogniwo! Biszkopt wyszedł nie tylko bardzo smaczny, ale także w miarę puszysty i na tyle elastyczny, że udało się uformować z niego roladę. Jednym słowem: sukces! 🙂

Alternatywna postać keto rolady dyniowej

Oczywiście nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Za pierwszym razem, na niedoszłej roladzie została dokonana dekonstrukcja i powstał deser w postaci dyniowego trifle. Był równie pyszny co rolada, jednak w odrobinie innej formie… 😉 Jedno jest pewne – nie ma się co poddawać. Wystarczy odrobina kreatywności i porażkę można przekuć w sukces… 😛 Jeśli zatem idea dyniowego biszkoptu przełożonego kokosowym kremem przemówiła do Was, to gorąco zachęcam do wypróbowania tego przepisu! I pamiętajcie – nawet jeśli przygotowanie go w formie rolady zakończy się niepowodzeniem (co nie powinno się wydarzyć, jeśli nie powtórzycie moich błędów ;)), to zawsze też możecie przerobić ją na dyniowy trifle! 😀

Dyniowy trifle
A tu jeszcze dyniowy trifle
Rolada dyniowa

Keto rolada dyniowa

Avatar for Modern CavegirlModern Cavegirl
Zjawiskowa i przepyszna pomarańczowa biszkoptowa rolada dyniowa przełożona śnieżnobiałym kremem kokosowym to świetny pomysł na jesienny deser. Ja marzyłam o niej już od kilku miesięcy. Nareszcie udało mi się ją zrobić, choć nie bez przeszkód po drodze… 🙂
Czas przygotowania 15 minuty
Czas gotowania 20 minuty
Czas całkowity 1 godzina 35 minuty
Rodzaj dania Deser
Kuchnia Amerykańska
Porcje 12 porcji
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
bezmleczna
vege
Okaż wsparcie!Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Biszkopt dyniowy

Krem kokosowy

Podoba Ci się ten keto przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny keto jadłospis + uzyskaj dodatkowe korzyści

Sposób przygotowania
 

Biszkopt dyniowy

  • Rozdzielić białka od żółtek. Białka ubić na sztywno. Żółtka wymieszać z mokrymi składnikami na biszkopt dyniowy. Delikatnie wymieszać masę z ubitymi białkami. Suche składniki wymieszać w osobnej miseczce i po trochu dodawać do masy jajeczno – dyniowej delikatnie mieszając. Wyłożyć na płaską blachę wyłożoną papierem do pieczenia formując prostokąt o grubości ok. 1 cm. Piec w piekarniku nagrzanym do 160 stopni z włączoną funkcją termoobiegu przez ok 15 – 20 minut (aż do zrumienienia). Jeszcze nagrzany biszkopt zrolować i zostawić do ostygnięcia.

Krem kokosowy

  • Wybrać stałą część mleka z puszki i ubić na sztywno. Dodać jogurt, stewię i żelatynę i jeszcze raz zmiksować. Masą wypełnić biszkoptową roladę zostawiając kilka łyżek do dekoracji. Schłodzić w lodówce do pełnego stężenia masy.
POTRZEBUJESZ KETO JADŁOSPIS?Sprawdź zbilansowane keto jadłospisy albo skorzystaj z narzędzi do zarządzania keto dietą we własnym zakresie –> PRZECHODZĘ DO SKLEPU

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Keto rolada dyniowa
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
216.78
% RWS*
Tłuszcz
 
20.59
g
12
%
Tłuszcze nasycone
 
17.15
g
107
%
Tłuszcze trans
 
0.01
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
0.47
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
1.69
g
Cholesterol
 
46.25
mg
15
%
Potas
 
187.35
mg
5
%
Węglowodany
 
6.24
g
21
%
Błonnik
 
2.46
g
10
%
Cukier
 
0.61
g
Białko
 
4.29
g
4
%
Witamina A
 
968.31
IU
19
%
Witamina C
 
1.41
mg
2
%
Wapń
 
46.72
mg
5
%
Żelazo
 
2.15
mg
12
%
Węglowodany netto
 
3.78
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie ketogenicznej 2000 kcal o formule ok. 74% tłuszczu, 20% białka, 6% węglowodanów.
ZOBACZ TAKŻEPozostałe KETO PRZEPISY

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Keto przepis wypróbowany?Nie zapomnij oznaczyć @modern.cavegirl w Twoim poście

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystasz z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Ciebie, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Avatar for Modern Cavegirl

Modern Cavegirl

Ekspertka do spraw zdrowego odżywiania, która lubi smacznie zjeść. Autorka artykułów na temat odchudzania i zdrowia, przepisów kulinarnych oraz zbilansowanych keto jadłospisów. Wypróbowała na sobie kilkanaście różnych diet aż trafiła na taką, która pozwoliła jej skutecznie schudnąć i pokonać chorobę Hashimoto. Teraz pomaga innym odzyskać zdrowie, szczupłą sylwetkę i dobre samopoczucie.

5 from 1 vote (1 rating without comment)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu