NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU!
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

keto siemianka dyniowa

Keto siemianka dyniowa, czyli lowcarb owsianka (Paleo)

Keto siemianka dyniowa – niskowęglowodanowa owsianka w jesiennym wydaniu

I znowu dynia na tapecie… 😛 No ale jak z niej nie korzystać, skoro tak idealnie wpisuje się ona w aktualną porę roku…? Od samego patrzenia na ten pomarańczowy kolor robi się lepiej, a i walory smakowe są niczego sobie. Szczególnie w słodkim wydaniu dynia smakuje wyśmienicie. Dlatego dzisiaj dyniowe śniadanie na słodko! Oczywiście słodki smak jest tutaj bardzo delikatny i pochodzi głównie z natury, czyli dyni oraz kokosa. Można dosłodzić jednym z dozwolonych keto słodzików, ale nawet bez nich keto siemianka dyniowa będzie przyjemnie słodkawa w smaku.

Sprawdzi się i na ciepło, i na zimno. Chociaż ta pierwsza wersja jest dużo przyjemniejsza w odbiorze, zwłaszcza w chłodny jesienny poranek. 🙂

Keto siemianka dyniowa – składniki

🎃Dynia 

Bohaterka sezonu. Warzywo, które idealnie sprawdza się jako składnik wszelkich słodkości, w tym keto deserów i ciast. Ja użyłam dyni Hokkaido, a dokładniej odrobinę puree z dyni, które nadało biszkoptowi przyjemny pomarańczowy kolor.

🥛Mleko kokosowe

Ja korzystałam z mleka kokosowego z kartonu o zawartości 19% tłuszczu, ale myślę, że z powodzeniem można użyć mleka kokosowego z puszki. W kwestii wyboru mleka kokosowego stawiamy na jakość i wybieramy opcję jak najbardziej naturalną. W składzie powinien znaleźć się tylko kokos i woda.

🍬Keto słodzidło

Opcjonalne, aczkolwiek niektórzy będą potrzebować podkręcenia tego naturalnie słodkiego smaku. Sprawdzi się tutaj dobrze każdy słodzik w proszku, np. allulozaerytrytol lub ksylitol (jeśli tolerujesz większą zawartość węglowodanów). Posiadaczom bardziej wytrawnych kubków smakowych może natomiast wystarczyć słodycz pochodząca z inuliny. Z powodzeniem można skorzystać także ze stewii w płynie lub kropelek smakowych.

siemianka dyniowa
Keto siemianka dyniowa

🥜Tahini lub masło orzechowe

Dla wzbogacenia smaku, no i zwiększenia podaży tłuszczu oraz – w przypadku tahini – także minerałów (przede wszystkim wapnia). Takie masło/pasta nadaje także aksamitnej konsystencji.

🌱Len złoty

Tytułowy składnik, nadający potrawie owsiankową konsystencję. Może to być także len brązowy. Oba stanowią roślinne źródło kwasów omega-3 i dostarczają sporo błonnika, a zawierają stosunkowo niewiele węglowodanów. Warto je zatem włączyć do diety, szczególnie jeśli stosujecie dietę wegetariańską lub wegańską.

🥥Chipsy kokosowe

Przyjemny dodatek nadający siemiance chrupkości i podbijający tłuszcz. Kokos komponuje się tutaj także dobrze pod względem smaku. Najlepsze są oczywiście prażone. 🙂

keto siemianka dyniowa

Siemianka dyniowa

Modern Cavegirl
Keto siemianka dyniowa to idealne jesienne śniadanie, stanowiące wariację na temat owsianki. Rozgrzeje i zapewni stabilny poziom energii na długo, a swoim pomarańczowym kolorem wprowadzi w pozytywny nastrój na cały dzień!
Czas przygotowania 2 mins
Czas gotowania 3 mins
Czas oczekiwania 10 mins
Czas całkowity 15 mins
Rodzaj dania Śniadanie
Kuchnia Europejska
Porcje 1 porcja
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
bezmleczna
vegan
vege
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Podoba Ci się ten przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny jadłospis!

Sposób przygotowania
 

  • Mleko kokosowe zblendować z dynią, doprawić keto słodzidłem i gałką muszkatołową. Umieścić w rondelku i zagotować.
  • Do ciepłego mleka dodać tahini, zmielony len oraz chipsy kokosowe. Wymieszać do połączenia składników.
  • Odstawić na ok. 10 minut. Jeść na ciepło lub na zimno.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Siemianka dyniowa
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
578.88
% RWS*
Tłuszcz
 
55.57
g
85
%
Tłuszcze nasycone
 
41.18
g
257
%
Tłuszcze wielonienasycone
 
5.69
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
4.22
g
Potas
 
366.51
mg
10
%
Węglowodany
 
16.73
g
6
%
Błonnik
 
7.13
g
30
%
Cukier
 
5.61
g
6
%
Białko
 
8.29
g
17
%
Witamina A
 
420.15
IU
8
%
Witamina C
 
4.74
mg
6
%
Wapń
 
53.9
mg
5
%
Żelazo
 
2.06
mg
11
%
Węglowodany netto
 
9.6
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu


Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu