keto siemianka dyniowa

Keto siemianka dyniowa, czyli owsianka bez cukru i glutenu (Paleo, LowCarb, bez nabiału)

Keto siemianka dyniowa – niskowęglowodanowa owsianka w jesiennym wydaniu

I znowu dynia na tapecie… 😛 No ale jak z niej nie korzystać, skoro tak idealnie wpisuje się ona w aktualną porę roku…? Od samego patrzenia na ten pomarańczowy kolor robi się lepiej, a i walory smakowe są niczego sobie. Szczególnie w słodkim wydaniu dynia smakuje wyśmienicie. Dlatego dzisiaj dyniowe śniadanie na słodko! Oczywiście słodki smak jest tutaj bardzo delikatny i pochodzi głównie z natury, czyli dyni oraz kokosa. Można dosłodzić jednym z dozwolonych keto słodzików, ale nawet bez nich keto siemianka dyniowa będzie przyjemnie słodkawa w smaku.

Sprawdzi się i na ciepło, i na zimno. Chociaż ta pierwsza wersja jest dużo przyjemniejsza w odbiorze, zwłaszcza w chłodny jesienny poranek. 🙂

Keto siemianka dyniowa – składniki

🎃Dynia 

Bohaterka sezonu. Warzywo, które idealnie sprawdza się jako składnik wszelkich słodkości, w tym keto deserów i ciast. Ja użyłam dyni Hokkaido, a dokładniej odrobinę puree z dyni, które nadało biszkoptowi przyjemny pomarańczowy kolor.

🥛Mleko kokosowe

Ja korzystałam z mleka kokosowego z kartonu o zawartości 19% tłuszczu, ale myślę, że z powodzeniem można użyć mleka kokosowego z puszki. W kwestii wyboru mleka kokosowego stawiamy na jakość i wybieramy opcję jak najbardziej naturalną. W składzie powinien znaleźć się tylko kokos i woda.

🍬Keto słodzidło

Opcjonalne, aczkolwiek niektórzy będą potrzebować podkręcenia tego naturalnie słodkiego smaku. Sprawdzi się tutaj dobrze każdy słodzik w proszku, np. allulozaerytrytol lub ksylitol (jeśli tolerujesz większą zawartość węglowodanów). Posiadaczom bardziej wytrawnych kubków smakowych może natomiast wystarczyć słodycz pochodząca z inuliny. Z powodzeniem można skorzystać także ze stewii w płynie lub kropelek smakowych.

Keto siemianka dyniowa
Keto siemianka dyniowa

🥜Tahini lub masło orzechowe

Dla wzbogacenia smaku, no i zwiększenia podaży tłuszczu oraz – w przypadku tahini – także minerałów (przede wszystkim wapnia). Takie masło/pasta nadaje także aksamitnej konsystencji.

🌱Len złoty

Tytułowy składnik, nadający potrawie owsiankową konsystencję. Może to być także len brązowy. Oba stanowią roślinne źródło kwasów omega-3 i dostarczają sporo błonnika, a zawierają stosunkowo niewiele węglowodanów. Warto je zatem włączyć do diety, szczególnie jeśli stosujecie dietę wegetariańską lub wegańską.

🥥Chipsy kokosowe

Przyjemny dodatek nadający siemiance chrupkości i podbijający tłuszcz. Kokos komponuje się tutaj także dobrze pod względem smaku. Najlepsze są oczywiście prażone. 🙂

keto siemianka dyniowa

Siemianka dyniowa

Avatar for Modern CavegirlModern Cavegirl
Keto siemianka dyniowa to idealne jesienne śniadanie, stanowiące wariację na temat owsianki. Rozgrzeje i zapewni stabilny poziom energii na długo, a swoim pomarańczowym kolorem wprowadzi w pozytywny nastrój na cały dzień!
Czas przygotowania 2 minuty
Czas gotowania 3 minuty
Czas oczekiwania 10 minuty
Czas całkowity 15 minuty
Rodzaj dania Śniadanie
Kuchnia Europejska
Porcje 1 porcja
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
bezmleczna
vegan
vege
Okaż wsparcie!Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Podoba Ci się ten keto przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny keto jadłospis + uzyskaj dodatkowe korzyści

Sposób przygotowania
 

  • Mleko kokosowe zblendować z dynią, doprawić keto słodzidłem i gałką muszkatołową. Umieścić w rondelku i zagotować.
  • Do ciepłego mleka dodać tahini, zmielony len oraz chipsy kokosowe. Wymieszać do połączenia składników.
  • Odstawić na ok. 10 minut. Jeść na ciepło lub na zimno.
KETO JADŁOSPIS ZORIENTOWANY NA CELSprawdź zbilansowane keto jadłospisy albo skorzystaj z narzędzi do zarządzania keto dietą we własnym zakresie

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Siemianka dyniowa
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
578.88
% RWS*
Tłuszcz
 
55.57
g
34
%
Tłuszcze nasycone
 
41.18
g
257
%
Tłuszcze wielonienasycone
 
5.69
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
4.22
g
Potas
 
366.51
mg
10
%
Węglowodany
 
16.73
g
56
%
Błonnik
 
7.13
g
30
%
Cukier
 
5.61
g
Białko
 
8.29
g
8
%
Witamina A
 
420.15
IU
8
%
Witamina C
 
4.74
mg
6
%
Wapń
 
53.9
mg
5
%
Żelazo
 
2.06
mg
11
%
Węglowodany netto
 
9.6
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie ketogenicznej 2000 kcal o formule ok. 74% tłuszczu, 20% białka, 6% węglowodanów.
ZOBACZ TAKŻEPozostałe KETO PRZEPISY
KETO przy Hashimoto KETO dieta co jeść KETO Jadłospis na tydzień

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Keto przepis wypróbowany?Nie zapomnij oznaczyć @modern.cavegirl w Twoim poście

ZOBACZ TO DANIE NA FILMIE

Avatar for Modern Cavegirl

Modern Cavegirl

Ekspertka do spraw zdrowego odżywiania, która lubi smacznie zjeść. Autorka artykułów na temat odchudzania i zdrowia, przepisów kulinarnych oraz zbilansowanych keto jadłospisów. Wypróbowała na sobie kilkanaście różnych diet aż trafiła na taką, która pozwoliła jej skutecznie schudnąć i pokonać chorobę Hashimoto. Teraz pomaga innym odzyskać zdrowie, szczupłą sylwetkę i dobre samopoczucie.

5 from 1 vote (1 rating without comment)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu