keto zielona babka majonezowa

Keto zielona babka majonezowa (Paleo, LowCarb)

Wielkanocna baba z zielonym wnętrzem

Wielkanocno – wiosenne klimaty mnie nie opuszczają… Wspaniała pogoda za oknem oraz zbliżające się Święta natchnęły mnie do zrobienia babki majonezowej. Za sprawą szpinaku jest ona zielona w środku, a bielusieńki lukier przepięknie kontrastuje z tą zielenią. Propozycja idealna na Wielkanoc. Keto zielona babka majonezowa jest prosta w wykonaniu i można ją w dowolny sposób dostosowywać do własnych upodobań. Ja jestem od jakiegoś czasu niesamowicie zachwycona ekstraktem jaśminowym, który udało mi się upolować w Internecie. Dodałam go więc do babki w hurtowych ilościach. Uważam, że ten aromat rewelacyjnie komponuje się z zielonym szpinakowym wnętrzem. Jednak wanilia, migdał albo kokos powinny się sprawdzić równie dobrze.

keto babka majonezowa
Keto zielona babka majonezowa

Keto zielona babka majonezowa w szczegółach

W sumie jest to prawie kopia babki szpinakowej, którą miałam przyjemność robić już dłuższy czas temu. To znaczy kopia w sensie wyglądu, bo przepis jest ciut inny. Chyba się zrobiłam po prostu leniwa po tych dwóch latach, bo nie chce mi się bawić ze świeżym szpinakiem… 😀 Do tej wersji dodałam bowiem tylko sproszkowanego szpinaku. Coś w tym musi być, bo fakt jest taki, że ledwo jestem w stanie pogodzić pracę i przygotowania wielkanocne. Hitem tego wydania jest jednak zaangażowanie majonezu. Nigdy wcześniej nie przygotowywałam babki majonezowej. Uznałam, że teraz jest idealny moment. Majonez oczywiście zrobiłam sama, według tego przepisu. Użyłam mieszanki oleju z awokado oraz oliwy w proporcjach 3:1 tak, żeby intensywny smak oliwy nie był mocno wyczuwalny w cieście. No i nie dodawałam musztardy… 🙂

babka majonezowa
Keto zielona babka majonezowa w przekroju

Lukier i posypka, czyli zwieńczenie dzieła

Wyszło wyśmienicie. Babka jest smaczna i wilgotna. Najbardziej na świecie nienawidzę suchych babek… 😀 Najsmaczniejszym jej elementem jest jednak lukier… 😛 Z reguły korzystałam z opcji jogurt kokosowy plus mus kokosowy, jednak teraz postawiłam na inulinę i mleko kokosowe. Lukier wyszedł pyszny, lekko słodkawy, z nutą kokosa. Idealnie skomponował się z babką. Wierzch przyozdobiłam chipsami kokosowymi, chociaż przyznaję, że pistacje pasowałyby tutaj dużo lepiej…

Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu i chcecie okazać wsparcie dla mojej działalności, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy za pomocą poniższego przycisku 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to
keto zielona babka majonezowa

Zielona babka majonezowa

Avatar for Modern CavegirlModern Cavegirl
Skoro mamy Wielkanoc za pasem, to musiała powstać babka. Tym razem jest to keto zielona babka majonezowa. Pyszna i śliczna, idealna na wielkanocny stół.
Czas przygotowania 12 minuty
Czas gotowania 25 minuty
Czas całkowity 37 minuty
Rodzaj dania Deser
Porcje 14 porcji
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vegan
vege
Okaż wsparcie!Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Babka

Lukier

Podoba Ci się ten keto przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny keto jadłospis + uzyskaj dodatkowe korzyści

Sposób przygotowania
 

Babka

  • Jajka ubić na puszystą pianę z allulozą, erytrytolem i ekstraktem. Następnie dodać majonez i suche składniki i delikatnie wymieszać szpatułką. Silikonową formę do babki natłuścić odrobiną oliwy i wylać doń ciasto. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 160 stopni z włączoną funkcją termoobiegu. Piec przez 20 – 25 minut aż lekko się przyrumieni. Ostudzić i polać lukrem.

Lukier

  • Inulinę wymieszać z mlekiem kokosowym tak, aby nie było grudek. Odstawić na chwilę do zgęstnienia, po czym polać wierzch babki i posypać chipsami kokosowymi.
POTRZEBUJESZ KETO JADŁOSPIS?Sprawdź zbilansowane keto jadłospisy albo skorzystaj z narzędzi do zarządzania keto dietą we własnym zakresie –> PRZECHODZĘ DO SKLEPU

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Zielona babka majonezowa
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
120.17
% RWS*
Tłuszcz
 
10.58
g
6
%
Tłuszcze nasycone
 
3.33
g
21
%
Tłuszcze trans
 
0.02
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
4.72
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
2.18
g
Cholesterol
 
50.97
mg
17
%
Potas
 
27.54
mg
1
%
Węglowodany
 
3.76
g
13
%
Błonnik
 
1.99
g
8
%
Cukier
 
0.75
g
Białko
 
2.5
g
3
%
Witamina A
 
74.39
IU
1
%
Witamina C
 
0.02
mg
0
%
Wapń
 
29.28
mg
3
%
Żelazo
 
0.45
mg
3
%
Węglowodany netto
 
1.77
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie ketogenicznej 2000 kcal o formule ok. 74% tłuszczu, 20% białka, 6% węglowodanów.
ZOBACZ TAKŻEPozostałe KETO PRZEPISY

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Keto przepis wypróbowany?Nie zapomnij oznaczyć @modern.cavegirl w Twoim poście

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystasz z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Ciebie, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Avatar for Modern Cavegirl

Modern Cavegirl

Ekspertka do spraw zdrowego odżywiania, która lubi smacznie zjeść. Autorka artykułów na temat odchudzania i zdrowia, przepisów kulinarnych oraz zbilansowanych keto jadłospisów. Wypróbowała na sobie kilkanaście różnych diet aż trafiła na taką, która pozwoliła jej skutecznie schudnąć i pokonać chorobę Hashimoto. Teraz pomaga innym odzyskać zdrowie, szczupłą sylwetkę i dobre samopoczucie.

5 from 1 vote (1 rating without comment)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu