NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU!
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

popękane keto ciastka czekoladowe

Popękane keto ciastka intensywnie czekoladowe (Paleo, LowCarb)

Popękane keto ciastka czekoladowe – dekadencki keto deser

Każdy czasami potrzebuje osłody życia… Zazwyczaj dieta oznacza całkowitą rezygnację ze słodyczy. Takie skrajne podejście może jednak doprowadzić do niekorzystnych zmian w naszej psychice. Pojawia się strach przed wszystkim, co słodkie i paradoksalnie w praktyce utrudnia to realizację założonych celów dietetycznych. Okazuje się, że „pozwolenie sobie” na niewielką porcję tego, co zakazane ułatwia stosowanie diety. Warto więc z góry zaplanować sobie w menu sporadyczny cheat meal.


POWIEDZ TAK SŁODYCZOM NA KETO DIECIE
Nie ma potrzeby całkowicie wyrzekać się słodyczy na keto diecie. Dotyczy to także okresu keto adaptacji… Od czasu do czasu można włączyć do menu słodkości bez szkody dla makro. W moich jadłospisach znajdziesz także słodkie propozycje. Jeśli więc podoba Ci się wizja diety bez wyrzeczeń, wypróbuj jadłospisy z mojej oferty!

Jeśli chodzi o dzisiejszą propozycję, czyli popękane keto ciastka czekoladowe, to mają one wręcz wzorcowe makro. Z dużym prawdopodobieństwem nie kwalifikują się nawet do kategorii cheat meal’a… 🙂 Tym samym nie zrujnują one diety. I właśnie to najbardziej cenię w diecie ketogenicznej, że mogę zjeść ciastko i mieć ciastko…! 😀

Popękane keto ciastka czekoladowe – składniki

ciastka intensywnie czekoladowe
Keto popękane ciastka intensywnie czekoladowe

🥚Jajka

Najlepsze są oczywiście takie wiejskie, z wolnego wybiegu lub ekologiczne i co ważne – nie karmione zbożem. Kury powinny żywić się naturalnie, a zboża mogą stanowić niewielki ułamek karmy. Jajka zniesione przez kury chowane w takich warunkach zawierają zdecydowanie więcej przeciwzapalnych kwasów omega-3. I takie właśnie jajka powinniśmy stosować na co dzień w swojej diecie.

🍬 Keto słodzidło

Temat rzeka… Generalnie najlepiej sprawdzi się alluloza lub erytrytol. Jeśli jesteś w stanie pozwolić sobie na wyższy udział węglowodanów, to polecam także ksylitol. Posiadaczom bardziej wytrawnych kubków smakowych może natomiast wystarczyć słodycz pochodząca z inuliny.

🧈Tłuszcz

Tutaj rafinowany olej kokosowy, dzięki czemu ciasto pozostaje zgodne z dietą wegetariańską. Ale ostateczny wybór należy do Was… Równie dobrze sprawdzi się jakikolwiek tłuszcz nasycony, który tężeje w temperaturze pokojowej – np. masło klarowane lub mieszanka obu.

popękane ciastka czekoladowe
Keto popękane ciastka czekoladowe

🍫 Czekolada i kakao

Oczywiście tylko taka o wysokiej zawartości kakao (min. 85%) lub niskowęglowodanowa. Zapewni ona maksimum smaku przy minimalnej ilości węglowodanów. Kakao ciemne i czarne zaś służy tutaj bardziej do celów wizualnych nadając ciastkom intensywnie czekoladowy kolor.

🌾Mąka

Do ciastek została użyta odtłuszczona mąka migdałowa. Tylko taka bowiem nadaje się do obróbki termicznej. Jeśli nie dysponujecie tą wersją mąki migdałowej, może to być dowolna inna mąka orzechowa lub lniana (także odtłuszczona).

TUTAJ znajduje się treść tylko dla członków Plemienia Modern Cavegirl. Zaloguj się lub dołącz do Plemienia w roli ŁOWCY, aby uzyskać dostęp.
Będziesz mieć także możliwość stworzenia jadłospisu z udziałem tego i innych przepisów. Więcej o Plemieniu przeczytasz tutaj.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu