keto chleb ze słonecznikiem

Keto chleb ze słonecznikiem łubinowo – lniany (Paleo, LowCarb)

Keto chleb ze słonecznikiem łubinowo – lniany, czyli kolejny przepis na keto chleb

I oto jest kolejny przepis na keto pieczywo do kolekcji… 🙂 Szybki, prosty i nie zawierający skomplikowanych składników. Jest to wariacja na temat chleba z maniokiem, jednak dzięki zastosowaniu innych mąk udało się znacznie zredukować ilość węglowodanów. W jednej kromce mamy tutaj niewiele ponad 1 g węglowodanów netto. Nieźle, nie? Keto chleb ze słonecznikiem jest przy tym bardzo smaczny i się nie rozpada. Świetnie sprawdza się zarówno do zwykłych kanapek, jak i do zapiekania. Na jego bazie wyszły także perfekcyjne keto grzanki! 🙂

Uważam, że świetnym pomysłem jest tutaj dodatek słonecznika. Tworzy on na wierzchu przyjemną, chrupiącą skorupkę. Generalnie nie odbiega on ani smakiem ani konsystencją od zwykłego chleba, także bierzcie i jedzcie z tego wszyscy!

Keto chleb ze słonecznikiem – składniki

Jajka

Najlepsze są oczywiście takie wiejskie, z wolnego wybiegu lub ekologiczne i co ważne – nie karmione zbożem. Kury powinny żywić się naturalnie, a zboża mogą stanowić niewielki ułamek karmy. Jajka zniesione przez kury chowane w takich warunkach zawierają zdecydowanie więcej przeciwzapalnych kwasów omega-3. I takie właśnie jajka powinniśmy stosować na co dzień w swojej diecie.

Tłuszcz

Dowolny płynny olej roślinny, który nadaje się do obróbki termicznej. Najlepsza będzie oliwa z oliwek lub rafinowany olej z awokado, ale każdy inny nada się pod względem kulinarnym. Zwróćcie uwagę, żeby raczej był to olej z przewagą jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, gdyż będzie on mniej reaktywny chemicznie.

Mąki

Do chleba użyłam mieszanki mąk niskowęglowodanowych, czyli mąki łubinowej oraz odtłuszczonej mąki lnianej w proporcji 1:1. Taki zestaw sprawił, że chlebek wyszedł dość ciemny. Jeśli celujesz w jaśniejszy wypiek, proponuję zwiększyć udział mąki łubinowej kosztem mąki lnianej…

keto chleb łubinowo - lniany
keto chleb łubinowo – lniany

Spulchniacz

W tej roli u mnie akurat proszek do pieczenia bez fosforanów. Ewentualną i zdecydowanie bardziej naturalną alternatywą będzie jednak kamień winny (inaczej cream of tartar lub kwaśny winian potasu) lub soda spożywcza.

Słonecznik

Miły dodatek do pieczywa, zapewniający przyjemną chrupkość. Ja dodałam go jedynie na wierzch, jednak nie ma przeciwwskazań, żeby trafił on także do środka… Można zastosować także inne ziarna i pestki, np. pestki dyni lub mak.

Namiary na składniki użyte w tym keto przepisie znajdziesz na liście polecanych keto produktów.

keto chleb ze słonecznikiem

Chleb łubinowo – lniany ze słonecznikiem

Avatar for Modern CavegirlModern Cavegirl
Kolejny keto chleb do kolekcji… Tym razem na bazie mąki łubinowej oraz lnianej. Ze słonecznikiem. Idealny na grzanki i do zapiekania, choć do najzwyklejszych kanapek również nada się perfekcyjnie! 🙂
Czas przygotowania 10 minuty
Czas gotowania 45 minuty
Czas całkowity 55 minuty
Rodzaj dania Pieczywo
Kuchnia Europejska
Porcje 20 kromek
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vege

Wyposażenie

Okaż wsparcie!Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Podoba Ci się ten keto przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny keto jadłospis + uzyskaj dodatkowe korzyści

Sposób przygotowania
 

  • Jajka ubić na puszystą jasną masę. Miksując dalej dolać tłuszcz i wodę. Suche składniki wymieszać i dodać do masy jajecznej. Wymieszać szpatułką lub zmiksować delikatnie aż do połączenia składników.
  • Przelać do keksówki o wymiarach 20 cm x 11 cm wyłożonej papierem do pieczenia. Posypać słonecznikiem. Piec w piekarniku nagrzanym do 180° w trybie grzania góra + dół lub w termoobiegu w 160° przez 45 – 50 minut do suchego patyczka. Ostudzić przed krojeniem.
KETO JADŁOSPIS ZORIENTOWANY NA CELSprawdź zbilansowane keto jadłospisy albo skorzystaj z narzędzi do zarządzania keto dietą we własnym zakresie

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Chleb łubinowo – lniany ze słonecznikiem
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
73.66
% RWS*
Tłuszcz
 
5.55
g
3
%
Tłuszcze nasycone
 
0.81
g
5
%
Tłuszcze trans
 
0.004
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
1.69
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
2.46
g
Cholesterol
 
40.92
mg
14
%
Sód
 
180.84
mg
8
%
Potas
 
48.16
mg
1
%
Węglowodany
 
2.66
g
9
%
Błonnik
 
1.56
g
7
%
Białko
 
3.36
g
3
%
Witamina A
 
59.9
IU
1
%
Witamina C
 
0.03
mg
0
%
Wapń
 
59.61
mg
6
%
Żelazo
 
0.5
mg
3
%
Węglowodany netto
 
1.1
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie ketogenicznej 2000 kcal o formule ok. 74% tłuszczu, 20% białka, 6% węglowodanów.
ZOBACZ TAKŻEPozostałe KETO PRZEPISY
KETO przy Hashimoto KETO dieta co jeść KETO Jadłospis na tydzień

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Keto przepis wypróbowany?Nie zapomnij oznaczyć @modern.cavegirl w Twoim poście

ZOBACZ TO DANIE NA FILMIE

Avatar for Modern Cavegirl

Modern Cavegirl

Ekspertka do spraw zdrowego odżywiania, która lubi smacznie zjeść. Autorka artykułów na temat odchudzania i zdrowia, przepisów kulinarnych oraz zbilansowanych keto jadłospisów. Wypróbowała na sobie kilkanaście różnych diet aż trafiła na taką, która pozwoliła jej skutecznie schudnąć i pokonać chorobę Hashimoto. Teraz pomaga innym odzyskać zdrowie, szczupłą sylwetkę i dobre samopoczucie.

5 from 1 vote (1 rating without comment)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu