NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU!
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

ryba w boczku ze szparagami

Ryba w boczku ze szparagami w sosie holenderskim (Keto, Paleo, LowCarb)

Ryba w boczku ze szparagami – danie idealne na grilla

Mamy sezon grillowy, połączony z jeszcze chwilowo trwającym sezonem na szparagi… Czemu by nie skorzystać z takich okoliczności i nie przyrządzić pysznego keto obiadu w postaci ryby w boczku oraz szparagów w sosie holenderskim…? Te produkty idealnie do siebie pasują, a ich smaki się wzajemnie uzupełniają. Razem tworzą niezwykle przyjemny w odbiorze posiłek, który jest jednocześnie prosty i szybki w przygotowaniu.

Jest także idealnie skomponowany pod dietę ketogeniczną w wersji wysokobiałkowej. Także jeśli jesteście na redukcji, w trakcie rekonwalescencji lub macie problemy z tarczycą – to danie jest szczególnie korzystne dla Was!

Ryba w boczku ze szparagami – składniki

🐟 Ryba 🐟

Tutaj filety z dowolnej ryby o białym lub różowym mięsie. Może to być więc zarówno łosoś, pstrąg, jak i dorsz, miruna, halibut czy tilapia. Ta ostatnia została użyta przeze mnie, ale to kwestia tego, że akurat miałam ją w zamrażarce… 🙂 Także do wyboru, do koloru. 😀

tilapia w boczku ze szparagami
Tilapia w boczku ze szparagami

🥓 Boczek 🥓

W plastrach. Oczywiście najlepiej jak najwyższej jakości, czyli ekologiczny, bez nitrozoamin, które wykazują działanie nie tylko rakotwórcze, ale także neurodegeneracyjne… W tym celu odsyłam Was do interesującego rankingu w, którym dowiecie się który boczek ze sklepowych półek wybrać. 🙂

🌵 Szparagi 🌵

Prawdziwy hit okresu wiosenno – letniego. Sezon na nie trwa dość krótko, więc warto korzystać i najeść się ich na zapas… 😀 Mój zdecydowany faworyt to szparagi zielone i właśnie tych użyłam jako składnik dzisiejszego dania. Grillowałam surowe, ale można je wcześniej lekko podgotować.

UWAGA! Zielonych szparagów nie trzeba obierać! Wystarczy odłamać zdrewniałe końce.

🇳🇱 Sos holenderski 🇳🇱

Czyli bardzo prosty sos na bazie masła, musztardy i żółtek. Typowy dodatek do szparagów, pasujący także do ryby. Ma głęboki smak i aksamitną, kremową konsystencję oraz makro perfekcyjne do zastosowania na diecie ketogenicznej.

ryba w boczku ze szparagami

Ryba w boczku ze szparagami w sosie holenderskim

Modern Cavegirl
Pyszny sezonowy keto obiad w wersji grillowanej to gwarancja udanego letniego posiłku! 😀 Ryba w boczku ze szparagami w sosie holenderskim to danie proste, ale jednocześnie efektowne. Nie ma jednak przeciwwskazań, żeby przygotować go w domu, na patelni lub w piekarniku… Zachęcam do wypróbowania!
Czas przygotowania 10 mins
Czas gotowania 15 mins
Czas całkowity 25 mins
Rodzaj dania Danie główne
Kuchnia Europejska
Porcje 2 porcje
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

  • 3 szt. filety rybne najlepiej o białym mięsie (u mnie tilapia – ok. 300 g)
  • 6 plastrów boczek
  • 300 g szparagi umyte i pozbawione zdrewniałych końców
  • 1 łyżka oliwa
  • sól himalajska, kłodawska lub morska do smaku

Sos holenderski

Podoba Ci się ten przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny jadłospis!

Sposób przygotowania
 

  • Filety owinąć boczkiem, szparagi obtoczyć w oliwie i posypać solą. Ułożyć wszystko na ruszcie. Rybę grillować przez ok. 5-8 minut z każdej strony razem ze szparagami mieszając je od czasu do czasu.
  • W międzyczasie masło rozpuścić w garnuszku. Żółtko wymieszać z wodą i musztardą, posolić. Wlać do rozpuszczonego masła i gotować na małym ogniu aż całość zgęstnieje.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Ryba w boczku ze szparagami w sosie holenderskim
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
446.92
% RWS*
Tłuszcz
 
22.72
g
35
%
Tłuszcze nasycone
 
8.43
g
53
%
Tłuszcze trans
 
0.01
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
2.63
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
10.24
g
Cholesterol
 
245.88
mg
82
%
Sód
 
215.57
mg
9
%
Potas
 
1096.42
mg
31
%
Węglowodany
 
6.45
g
2
%
Błonnik
 
3.36
g
14
%
Cukier
 
2.94
g
3
%
Białko
 
56.55
g
113
%
Witamina A
 
1268.44
IU
25
%
Witamina C
 
8.42
mg
10
%
Wapń
 
76.78
mg
8
%
Żelazo
 
5.02
mg
28
%
Węglowodany netto
 
3.09
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu


Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu