wałek NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU! wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

sałatka z bobu, jajka i awokado

Sałatka z bobu, jajka i awokado (Keto, Paleo, LowCarb)

Sałatka z bobu, jajka i awokado – na śniadanie i na imprezę 🙂

Lubicie bób? Ja bardzo, a najbardziej ten młodziutki, mały i jędrny, a nie ten mączysty. Uwielbiam wyjadać taki zaraz po ugotowaniu saute lub podsmażony na masełku z czosnkiem. Okazuje się jednak, że bób sprawdza się także w innych zestawieniach. Na przykład w sałatkach. I chyba bym sama na taki pomysł nie wpadła… No ale od czego ma się przyjaciół… 🙂 Jakiś czas temu na jednym ze spotkań towarzyskich pojawiła się bardzo ciekawa w smaku sałatka z bobu i pomidorów suszonych. Jest tak pyszna, ze teraz jest nieodzownym elementem każdej imprezy… 😀

Zainspirowała mnie ona do stworzenia innej sałatki z bobem w roli głównej… Żeby zmniejszyć trochę ładunek węglowodanowy, zestawiłam bób z jajkiem i awokado. Wyszło równie pysznie, a do tego niskwęglowodanowo i super odżywczo. Polecam na sezonowe śniadanie!

Sałatka z bobu, jajka i awokado – składniki

keto sałatka z bobu, jajka i awokado
Sałatka z bobu, jajka i awokado

🥚 Jajka 🥚

Ugotowane na twardo. Najlepsze są oczywiście takie wiejskie, z wolnego wybiegu lub ekologiczne i co ważne – nie karmione zbożem. Kury powinny żywić się naturalnie, tym, co normalnie występuje sezonowo w okolicy i co byłyby w stanie same znaleźć w gospodarstwie. Zboża mogą stanowić ułamek karmy, jednak nie powinna to być przeważająca część. Przeważać powinny owady i inne robaki, zielenina, owoce i nasiona. Zimą udział ziarna może być trochę zwiększony. Jajka zniesione przez kury chowane w takich warunkach mają dużo więcej dobroczynnych, przeciwzapalnych kwasów omega-3. I takie właśnie jajka powinniśmy stosować na co dzień w swojej diecie.

🥑 Awokado 🥑

Mój ulubiony składnik smoothie i koktajli śniadaniowych. 🙂 Nadaje im wspaniałą aksamitną konsystencję. No i stanowi świetne źródło zdrowych tłuszczy. Uwielbiam awokado zarówno na słodko (na przykład w postaci czekoladowego musu), jak i w sałatkach. Stanowi ono świetny składnik różnego rodzaju przekąsek, gdyż jest wysoko odżywcze i mocno sycące.

🟢 Bób 🟢

Letni przysmak należący do rodziny roślin strączkowych. Nie lękajcie się go jednak. Młode i świeże zielone strączki nie są tak ciężkostrawne i problematyczne w trawieniu jak suszone. A bób stanowi świetne źródło błonnika, witaminy K, kwasu foliowego, a także magnezu oraz wapnia. Ma trochę węglowodanów (ok. 10 g węglowodanów netto w 100 g), ale da się go sensownie wkomponować w menu nawet na diecie ketogenicznej.

letnia sałatka
Sezonowa sałatka z bobu, jajka i awokado

🫒 Majonez 🫒

Podstawowy składnik sałatki łączący wszystko w całość, będący jednocześnie bogatym źródłem tłuszczu. Oczywiście najlepiej domowy na bazie oliwy z oliwek lub oleju z awokado (albo ich miksu). W połączeniu z musztardą tworzy przyjemny w odbiorze sos o zbilansowanym smaku.

sałatka z bobu, jajka i awokado

Sałatka z bobu, jajka i awokado

Modern Cavegirl
Wydaje Wam się, że bób nie jest przyjazny na diecie ketogenicznej? Nic bardziej mylnego! Jak najbardziej da się go wkomponować w pełnowartościowy niskowęglowodanowy posiłek taki jak ta sałatka z bobu, jajka i awokado. Szkoda przecież rezygnować z tej sezonowej pyszności… Polecam!
Czas przygotowania 6 mins
Czas gotowania 8 mins
Czas całkowity 14 mins
Rodzaj dania Sałatka, Śniadanie
Porcje 2 porcje
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
bezmleczna
vege
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy:
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Składniki
  

skomponuj jadłospis z tym przepisem

Sposób przygotowania
 

  • Jajka ugotować na twardo, ostudzić i obrać ze skorupek. Pokroić w średniej wielkości kawałki. Awokado przekroić na pół, wyjąć pestkę i pokroić w kostkę, po czym wydrążyć miąższ.
  • Wymieszać wszystkie składniki razem z musztardą i majonezem. Posolić do smaku.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
Sałatka z bobu, jajka i awokado
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
441.41
% RWS*
Tłuszcz
 
34.07
g
52
%
Tłuszcze nasycone
 
6.59
g
41
%
Tłuszcze trans
 
0.06
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
9.92
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
15.65
g
Cholesterol
 
333.24
mg
111
%
Sód
 
305.89
mg
13
%
Potas
 
756.91
mg
22
%
Węglowodany
 
19.51
g
7
%
Błonnik
 
9.76
g
41
%
Cukier
 
2.09
g
2
%
Białko
 
17.36
g
35
%
Witamina A
 
643.86
IU
13
%
Witamina C
 
10.23
mg
12
%
Wapń
 
85.19
mg
9
%
Żelazo
 
3
mg
17
%
Węglowodany netto
 
9.75
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu).

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu


Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu