wałek BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MODERNCAVEGIRL wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

Karobowe trufle z awokado (Keto, Paleo, LowCarb, AIP, Vegan)

Kakao na cenzurowanym

W poprzednim wpisie prezentowałam trufle migdałowo- czekoladowe i wspominałam, że przygotuję alternatywę dla osób, które z różnych powodów nie spożywają kakao. A wierzcie mi, że potrafi ono być problematyczne. Po pierwsze ze względu na zawartość kofeiny. Kofeina oprócz oczywistego działania pobudzającego na układ nerwowy potrafi namieszać także w gospodarce cukrowo- insulinowej. Dodatkowo, badania wykazały reakcję krzyżową z glutenem. Tutaj anglojęzyczny artykuł o tym, dlaczego warto rzucić kofeinę. Po drugie- z samego faktu, że jest ziarnem. Na protokole immunologicznym (AIP) na przykład wszystkie ziarna są zakazane. Co zatem jeśli nie kakao? Istnieje bardzo fajny zamiennik, czyli karob. Dlaczego fajny? Ano dlatego, że w przepisach zachowuje się podobnie do kakao i można go używać zamiennie. Smak jest trochę inny, lekko słodkawy i w zasadzie bardziej wyczuwalny niż kakao, które samo w sobie nie ma intensywnego smaku, dopiero dodatek cukru go podbija. W tym przepisie nie ma ani grama kakao, jest za to karob i sprawdza się on tutaj bardzo dobrze.

Trufle z awokado

Trufle pełne superfood

Co skłoniło mnie w ogóle do takich eksperymentów? Tak się składa, że w mojej rodzinie w dniu 6 grudnia nakładają się na siebie dwa święta, a są to Mikołajki oraz urodziny mojej kochanej mamy. A że mama unika kakao, bo w testach wyszło, że jest uczulona, to postanowiłam zrobić taką wersję trufli, którą będzie mogła zjeść. A żeby było jeszcze zdrowiej, wpadłam na pomysł użycia innego superfood…

Trufle z awokado

Awokado rządzi!

Głównym składnikiem jest awokado, które zaskakująco dobrze radzi sobie w słodkim wydaniu. Po zmiksowaniu ma kremową, gładką konsystencję. Idealną do smoothies, musów, a także trufli! Tę właśnie właściwość postanowiłam wykorzystać do tych super zdrowych mikołajkowych trufli karobowych z awokado. Oczywiście awokado musi być dojrzałe, czyli na tyle miękkie, żeby po zblendowaniu otrzymać gładką masę. Moje awokado było takie średnio miękkie. Jak na moje oko zbyt mało, żeby nadawać się do tego przepisu. A bardzo mi zależało, żeby zrobić te trufle. Postanowiłam wypróbować więc jeden z rewelacyjnych internetowych szybkich sposobów na zmiękczenie awokado w 10 minut. Otóż ponoć twarde awokado, owinięte w folię spożywczą i trzymane przez 10 minut w piekarniku nagrzanym do 90 stopni Celsjusza powinno przypominać konsystencją to dojrzałe. Niestety, eksperyment nie wyszedł zbyt pomyślnie. Po ok. 20 minutach w tej temperaturze oraz dogrzewaniu w 50 stopniach awokado nie zmiękło na tyle, na ile oczekiwałam. Właściwie nie wyczułam żadnej różnicy między wersją „przed” i „po”. Postanowiłam jednak spróbować z tym, co mam i muszę przyznać, że udało się uzyskać w miarę jednorodną masę.

I tak powstały te oto karobowe trufle z awokado:

Karobowe trufle z awokado (Keto, Paleo, LowCarb, AIP, Vegan)

Modern Cavegirl
Pyszne i zdrowe trufle z użyciem karobu. Słodkie małe co nieco dla wszystkich tych, którzy są zmuszeni unikać kakao.
Czas przygotowania 10 mins
Czas całkowity 25 mins
Rodzaj dania Deser, Przekąska
Kuchnia Europejska
Porcje 12 trufli
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vegan
vege

Składniki
  

Trufle

Do obtoczenia

Sposób przygotowania
 

  • Wydrążyć miąższ awokado, pokroić na mniejsze kawałki i umieścić w wysokim naczyniu. Kawę z cykorii, karob oraz erytrytol rozpuścić w alkoholu i wlać do naczynia z awokado. Dodać pozostałe składniki i zblendować na gładką masę. Odstawić na 15 minut do lodówki. Schłodzona masa powinna mieć taką konsystencję, aby można było formować z niej kulki. Następnie kulki obtaczać w karobie lub suszonej skórce pomarańczy (u mnie pół na pół). Jeśli trufle mają zbyt miękką konsystencję należy je jeszcze schłodzić lub dodać odrobinę mąki kokosowej. Przechowywać w lodówce.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
Karobowe trufle z awokado (Keto, Paleo, LowCarb, AIP, Vegan)
Wielkość porcji
 
1 trufla
Kalorie
58.08
% RWS*
Tłuszcz
 
4.3
g
7
%
Tłuszcze nasycone
 
1.96
g
12
%
Tłuszcze wielonienasycone
 
0.34
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
1.74
g
Sód
 
4.57
mg
0
%
Potas
 
102.49
mg
3
%
Węglowodany
 
4.15
g
1
%
Błonnik
 
2.39
g
10
%
Cukier
 
1.22
g
1
%
Białko
 
0.61
g
1
%
Witamina A
 
29.31
IU
1
%
Witamina C
 
2.36
mg
3
%
Wapń
 
9.96
mg
1
%
Żelazo
 
0.19
mg
1
%
Węglowodany netto
 
1.76
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.
Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

2 Comments

  1. Jaki karob kupić by nie miał tak dużo węglowodanów?

    1. Powiem szczerze, że nie znam się zbytnio na konkretnych produktach jeśli chodzi o karob. Ja używałam tego z Targrochu, który zawiera 49,1 g węglowodanów na 100 gram produktu. Wiem, że to sporo jeśli starasz się ściśle przestrzegać diety ketogenicznej, ale nie wydaje mi się, żeby karob różnił się znacznie pod względem zawartości węglowodanów w zależności od firmy… 🙁 Na pocieszenie mogę tylko dodać, że 2 łyżki to porcja na 12 trufli, więc jedna trufla zawiera niecały 1 g węglowodanów pochodzących z karobu. Biorąc pod uwagę fakt, że pozostałe składniki są naprawdę niskowęglowodanowe, myślę, że da się wkomponować je w dzienne makro. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu