keto chia fresca

Keto chia fresca rabarbarowo – malinowa (Paleo, LowCarb)

Orzeźwiający napój na letnie dni

Jeśli po tytule wpisu zastanawiacie się co to takiego jest chia fresca, to śpieszę z wyjaśnieniami… 🙂 Jest to rodzaj napoju z meksykańskim rodowodem. W celu lekkiego zagęszczenia dodaje się do niego nasion chia, które z lubością stosowali Aztekowie i uznawali za wspaniałe źródło energii. W podstawowej wersji robi się ją na bazie soku z cytryny i słodzi. Wychodzi coś w rodzaju lemoniady. Biorąc pod uwagę właściwości nasion chia, chia fresca to naturalny napój izotoniczny, zwłaszcza jeśli zrobicie go na bazie wody kokosowej. Jest idealny na lato, gdyż podany na lodzie, lub uzupełniony schłodzoną wodą gazowaną ma także właściwości orzeźwiające.

Keto chia fresca rabarbarowo – malinowa – modyfikacje

W moim wykonaniu jest to właściwie połączenie chia fresca z kompotem, a że użyte zostały niskowęglowodanowe owoce (rabarbar i maliny), to wychodzi z tego nic innego jak keto chia fresca. Od razu podpowiem, że keto chia fresca rabarbarowo – malinowa świetnie sprawdza się w postaci drinka na bazie prosecco. Wystarczy połączyć ją z prosecco i wodą gazowaną w propocjach 1:1:1). Idealna propozycja na ciepłe letnie wieczory… 🙂 Biorąc jednak pod uwagę to, jak kapryśna potrafi być pogoda w Polsce, to na wypadek gdyby taka sytuacja się nie wydarzyła, muszę wspomnieć, że keto chia fresca jest przepyszna także na ciepło. A jeśli dodacie agaru, to powstanie z niej pyszny owocowy kisiel. 😀

chia fresca
Napój chia fresca z rabarbarem i malinami

Keto chia fresca rabarbarowo – malinowa – składniki:

Keto chia fresca rabarbarowo – malinowa nie jest skomplikowana w przygotowaniu. A oto, co jest potrzebne do jej przygotowania:

Nasiona chia

Te niewielkie nasionka kryją w sobie dużą moc. W ostatnich czasach cieszą się dużą popularnością i postrzegane są jako istny superfood. A to za sprawą ich właściwości. Są one albowiem bogatym źródłem witamin z grupy B, a także wapnia, żelaza, magnezu, manganu i cynku. Służą także jako dobre źródło roślinne kwasów omega-3. Nic więc dziwnego, że stały się hitem i dodaje je się do owsianek, smoothies, batoników energetycznych i innych produktów spożywczych uznawanych za zdrowe. Furorę robi także tzw. chia pudding, czyli deser na bazie nasion chia oraz mleka. W połączeniu z płynami nasiona chia, wchłaniają bowiem wilgoć tworząc coś w konsystencji żelu. I dokładnie tę ich właściwość wykorzystamy także tutaj. Można zastąpić je słodkimi nasionami bazylii, które mieliście okazję poznać w przepisie na to ciasto z ich udziałem.

Rabarbar

Druga rola pierwszoplanowa dzisiejszego odcinka. Częsty składnik wiosennych ciast. Jest kwaskowaty w smaku i nie zawiera zbyt wielu węglowodanów, co czyni go perfekcyjnym składnikiem niskowęglowodanowych potraw. Jest za to pełen witamin i minerałów (głównie żelazo). Warto go więc wprowadzić do wiosennego menu. W tym przepisie rabarbar gotujemy przez 2 – 3 minuty, najpierw robiąc infuzję ze skórek, aby wydobyć wspaniały różowy kolor.

keto napój
Keto chia fresca rabarbarowo – malinowa

Maliny

Kolejny niskowęglowodanowy owoc, który pasuje – nie tylko smakowo, ale i kolorystycznie – do naszej keto chia fresca. Intensywna różowa barwa podbija kolor gotowego napoju, a maliny komponują się z rabarbarem równie dobrze, co truskawki. Można zresztą spokojnie zastąpić nimi maliny.

Keto słodzidło

W tym przepisie dobrze sprawdzają się zarówno słodziki w proszku, jak i te w płynie. Alluloza lub erytrytol będą jak najbardziej ok. Jeśli jesteś w stanie pozwolić sobie na wyższy udział węglowodanów, to polecam także ksylitol. Dobrą opcją może się okazać także d-ryboza, która wykazuje działanie nasilające stan ketozy. Jeśli wolisz słodziki w płynie takie jak stewia lub owoc mnicha, to śmiało możecie ich użyć. Można z powodzeniem także mieszać substancje słodzące, używając allulozy/ erytrytolu/ ksylitolu do ogólnego posłodzenia rabarbaru, a stewią (lub ekstraktem z owocu mnicha) można dosłodzić napój na końcu dostosowując poziom słodkości do własnych preferencji.

Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu i chcecie okazać wsparcie dla mojej działalności, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy za pomocą poniższego przycisku 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to
keto chia fresca

Chia fresca rabarbarowo – malinowa

Avatar for Modern CavegirlModern Cavegirl
Keto chia fresca rabarbarowo – malinowa to pyszny i orzeźwiający napój na bazie rabarbaru i malin, który zdobędzie uznanie każdego miłośnika letnich smaków.
Czas przygotowania 10 minuty
Czas gotowania 5 minuty
Rodzaj dania Napoje
Porcje 8 porcji
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vegan
vege
Okaż wsparcie!Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Podoba Ci się ten keto przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny keto jadłospis + uzyskaj dodatkowe korzyści

Sposób przygotowania
 

  • Rabarbar obrać ze skórek i pokroić na drobne kawałki. Skórki włożyć do garnka, zalać 0,5 szkalnki wody i gotować 2-3 minuty aż puszczą kolor. Odcedzić skórki zostawiając w garnku wodę, dorzucić doń rabarbar oraz słodzidło. Gotować przez ok. 3-5 minut aż rabarbar zmięknie. Dodać maliny. Odstawić z ognia, dodać sok z cytryny, zalać wodą filtrowaną lub mineralną (może być gazowana), ewentualnie wodą kokosową i spróbować. Jeśli napój jest za mało słodki dosłodzić go stewią. Schłodzić. Napój można podawać na kostkach lodu dla dodatkowego orzeźwienia lub rozcieńczyć wodą gazowaną.
KETO JADŁOSPIS ZORIENTOWANY NA CELSprawdź zbilansowane keto jadłospisy albo skorzystaj z narzędzi do zarządzania keto dietą we własnym zakresie

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Chia fresca rabarbarowo – malinowa
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
37.07
% RWS*
Tłuszcz
 
1.55
g
1
%
Tłuszcze nasycone
 
0.17
g
1
%
Tłuszcze trans
 
0.01
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
1.15
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
0.13
g
Sód
 
12.98
mg
1
%
Potas
 
149.05
mg
4
%
Węglowodany
 
5.57
g
19
%
Błonnik
 
3.05
g
13
%
Cukier
 
1.06
g
Białko
 
1.25
g
1
%
Witamina A
 
45.03
IU
1
%
Witamina C
 
7.8
mg
9
%
Wapń
 
67.45
mg
7
%
Żelazo
 
0.52
mg
3
%
Węglowodany netto
 
2.52
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie ketogenicznej 2000 kcal o formule ok. 74% tłuszczu, 20% białka, 6% węglowodanów.
ZOBACZ TAKŻEPozostałe KETO PRZEPISY
KETO przy Hashimoto KETO dieta co jeść KETO Jadłospis na tydzień

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Keto przepis wypróbowany?Nie zapomnij oznaczyć @modern.cavegirl w Twoim poście
Avatar for Modern Cavegirl

Modern Cavegirl

Ekspertka do spraw zdrowego odżywiania, która lubi smacznie zjeść. Autorka artykułów na temat odchudzania i zdrowia, przepisów kulinarnych oraz zbilansowanych keto jadłospisów. Wypróbowała na sobie kilkanaście różnych diet aż trafiła na taką, która pozwoliła jej skutecznie schudnąć i pokonać chorobę Hashimoto. Teraz pomaga innym odzyskać zdrowie, szczupłą sylwetkę i dobre samopoczucie.

5 from 1 vote (1 rating without comment)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu