keto budyń czekoladowy z awokado

Keto czekoladowy budyń z awokado (Paleo, LowCarb)

Keto czekoladowy budyń z awokado – keto deser na podbicie tłuszczu

Eksperymentuję sobie ostatnio z żółtkami w proszku. Trochę dlatego, że kupiłam kiedyś i mam :), a trochę dlatego, że chciałam zastosować takie a’la AIP (Autoimmune Protocol), gdzie jajka, a szczególnie białka jaj są absolutnie zakazane. Stąd właśnie biszkopt na żółtkach w ostatnim torcie. 🙂 Muszę przyznać, że żółtka w słodkim wydaniu mają w smaku coś wyjątkowego – taką kremowość, przyjemność w odbiorze. A co najlepiej wychodzi na żółtkach…? No budyń rzecz jasna. 🙂 Na blogu znajdziecie przepis na budyń, ale – oprócz żółtek – zawiera on także całe jajko. Jest to standardowy budyń waniliowy – pyszny, aksamitny i absolutnie warty wypróbowania. A na samych żółtkach wychodzi jeszcze lepszy… 😀

Jednak ja nie byłabym sobą gdybym nie pokombinowała z przepisem. W końcu ponoć wszystko zawsze da się ulepszyć… 😉 I takim oto sposobem powstał keto czekoladowy budyń z awokado. Do serwowania raczej na zimno (nie chcemy podgrzewać awokado). Jest to pyszny keto deser, ze wzorcowym wręcz makro, idealnym na – nawet najbardziej restrykcyjnej – diecie ketogenicznej.

Kto chętny…?

Keto budyń czekoladowy z awokado – składniki

Jajka

A dokładniej żółtka. Mogą być świeże lub w proszku. Najlepsze są oczywiście takie wiejskie, z wolnego wybiegu lub ekologiczne i co ważne – nie karmione zbożem. Kury powinny żywić się naturalnie, tym, co normalnie występuje sezonowo w okolicy i co byłyby w stanie same znaleźć w gospodarstwie. I takie właśnie jajka powinniśmy stosować na co dzień w swojej diecie.

Keto słodzidło

Wybierz keto słodzik w proszku z dozwolonych keto produktów. Generalnie najlepiej jeśli byłaby to alluloza lub erytrytol. Jeśli jesteś w stanie pozwolić sobie na wyższy udział węglowodanów, to polecam także ksylitol. Posiadaczom bardziej wytrawnych kubków smakowych może natomiast wystarczyć słodycz pochodząca z inuliny. Dodatkowo można dosłodzić produkt końcowy stewią w płynie.

Mleko kokosowe

Ja korzystałam z gęstego mleka kokosowego z kartonu o zawartości 19% tłuszczu, ale myślę, że z powodzeniem można użyć mleka kokosowego z puszki. W kwestii wyboru mleka kokosowego stawiamy na jakość i wybieramy opcję jak najbardziej naturalną. W składzie powinien znaleźć się tylko kokos i woda.

budyń czekoladowy z awokado
Keto budyń czekoladowy z awokado

Awokado

Mój ulubiony składnik smoothie i koktajli śniadaniowych. 🙂 Nadaje im wspaniałą aksamitną konsystencję. No i stanowi świetne źródło zdrowych tłuszczy. Uwielbiam awokado zarówno na słodko (na przykład w postaci czekoladowego musu), jak i w sałatkach. Stanowi ono świetny składnik różnego rodzaju przekąsek, gdyż jest wysoko odżywcze i mocno sycące.

Kakao surowe

Wspaniały superfood. Surowe kakao jest najlepsze, gdyż charakteryzuje się niskim stopniem przetworzenia oraz wyższą koncentracją witamin i minerałów. Tutaj najlepiej sprawdzi się wersja mielona. Można rzecz jasna użyć także zwykłego ciemnego kakao.

Guma guar

W roli zagęstnika naszego budyniu. Jeśli podchodzisz elastycznie do proporcji makroskładników, można ją zastąpić jakąkolwiek skrobią. Alternatywą będzie zwiększenie ilości żółtek i całkowite jej pominięcie.

TUTAJ znajduje się treść tylko dla członków Plemienia Modern Cavegirl. Zaloguj się lub dołącz do Plemienia w roli ŁOWCY, aby uzyskać dostęp. Więcej o Plemieniu przeczytasz tutaj.

Avatar for Modern Cavegirl

Modern Cavegirl

Ekspertka do spraw zdrowego odżywiania, która lubi smacznie zjeść. Autorka artykułów na temat odchudzania i zdrowia, przepisów kulinarnych oraz zbilansowanych keto jadłospisów. Wypróbowała na sobie kilkanaście różnych diet aż trafiła na taką, która pozwoliła jej skutecznie schudnąć i pokonać chorobę Hashimoto. Teraz pomaga innym odzyskać zdrowie, szczupłą sylwetkę i dobre samopoczucie.

5 from 1 vote (1 rating without comment)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu