wałek NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU! wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

keto budyń

Keto budyń (Paleo, LowCarb)

Keto budyń – idealny comfort food

Nadeszły chłodniejsze dni, pomyślałam więc, że przyda Wam się przepis na pyszny, rozgrzewający, kremowy keto budyń jak u babci… 😀 Według mnie nic nie rozgrzewa lepiej niż właśnie gorący budyń lub zupa. No jeszcze gorąca kąpiel, ale to już jakby inna kategoria. 😛 Zaletą budyniu jest jednak to, że – w przeciwieństwie do zupy czy kąpieli – robi się go dość szybko. Można ukręcić takowy nawet będąc na home office, bo całość przygotowań naprawdę nie zajmuje więcej niż kilka minut. W dodatku jest słodki i aromatyczny, można go przyrządzić w różnych smakach i podać z ulubionymi dodatkami. To co – przekonałam Was? 🙂

Aha, prawie zapomniałam – jeśli zamieszkujesz taką strefę klimatyczną, w której nie bywa zimno lub po prostu jesteś typem człowieka, któremu zawsze jest ciepło, to podpowiem tylko, że keto budyń na zimno smakuje równie nieziemsko co na gorąco… 🙂

Keto budyń – składniki

A oto, co potrzebujecie do jego zrobienia:

🥚 Jajka 🥚

Tutaj dokładnie jedno jajko i jedno żółtko. Nadmienię tylko króciutko, że najlepsze są oczywiście takie wiejskie, z wolnego wybiegu lub ekologiczne i co ważne – nie karmione zbożem. Kury powinny żywić się naturalnie, tym, co normalnie występuje sezonowo w okolicy i co byłyby w stanie same znaleźć w gospodarstwie. Zboża mogą stanowić ułamek karmy, jednak nie powinna to być przeważająca część. Przeważać powinny owady i inne robaki, zielenina, owoce i nasiona. Zimą udział ziarna może być trochę zwiększony. Jajka zniesione przez kury chowane w takich warunkach mają zdecydowanie więcej dobroczynnych, przeciwzapalnych kwasów omega-3. I takie właśnie jajka powinniśmy stosować na co dzień w swojej diecie.

🍬 Keto słodzidło 🍬

Temat rzeka… Generalnie najlepiej jeśli byłaby to alluloza lub erytrytol. Jeśli jesteś w stanie pozwolić sobie na wyższy udział węglowodanów, to polecam także ksylitol. Posiadaczom bardziej wytrawnych kubków smakowych może natomiast wystarczyć słodycz pochodząca z inuliny.

budyń waniliowy
Keto budyń waniliowy

🥛Mleko kokosowe🥛

Ja korzystałam z mleka kokosowego z kartonu o zawartości 19% tłuszczu, ale myślę, że z powodzeniem można użyć mleka kokosowego z puszki. W kwestii wyboru mleka kokosowego stawiamy na jakość i wybieramy opcję jak najbardziej naturalną. W składzie powinien znaleźć się tylko kokos i woda. Moim osobistym preferowanym wyborem jest mleko firmy Real Thai.

Mąka ziemniaczana

Występuje tutaj w roli zagęszczacza. Nie bójcie się mąki ziemniaczanej, nawet jeśli podchodzicie do diety ketogenicznej w sposób restrykcyjny (no chyba że jesteście w okresie keto adaptacji). Po pierwsze na porcję używa się jej tutaj w ilości 1 łyżeczki, a po drugie mąka ziemniaczana to głównie skrobia oporna, która nie ma bezpośredniego wpływu na poziom cukru we krwi. Jeśli nie chcecie z niej korzystać, z powodzeniem można ją zastąpić gumą guar. 🙂

🧈Tłuszcz🧈

Tutaj właściwie wybór należy do Was. Nada się każdy tłuszcz nasycony, który tężeje w niższych temperaturach. Ja do obróbki termicznej z reguły używam rafinowanego oleju kokosowego lub masła klarowanego. Chociaż tutaj tłuszcz dodaje się już po zdjęciu budyniu z palnika, więc wydaje mi się, że spokojnie można równie dobrze użyć nierafinowanego oleju kokosowego lub musu kokosowego. W celu uzyskania smaku białej czekolady, można zaś skorzystać z tłuszczu kakaowego lub czekolady z tego przepisu.

Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu i chcecie okazać wsparcie dla mojej działalności, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy za pomocą poniższego przycisku 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to
keto budyń

Budyń waniliowy

Modern Cavegirl
Keto budyń to powrót do dziecięcych lat, do kuchni babci, która nie korzystała z gotowego proszku budyniowego, tylko robiła prawdziwy, kremowy i pachnący wanilią budyń na jajkach. Tutaj w wersji bez cukru, glutenu i nabiału.
Czas przygotowania 3 mins
Czas gotowania 3 mins
Czas całkowity 6 mins
Rodzaj dania Przekąska
Kuchnia Europejska
Porcje 2 porcje
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
bezmleczna
vege
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy:
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Składniki
  

skomponuj jadłospis z tym przepisem

Sposób przygotowania
 

  • Mleko kokosowe doprowadzić do wrzenia. W międzyczasie jajko, żółtko, erytrytol, aromat lub ekstrakt i mąkę ziemniaczaną rozmieszać trzepaczką. Zahartować masę jajeczną gorącym płynem i wlać do garnuszka. Gotować dalej aż masa mocno zgęstnieje (nie zagotować!). Zestawić z palnika i dodać masło, wymieszać. Przelać do salaterki. Serwować na ciepło lub na zimno.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
Budyń waniliowy
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
432.42
% RWS*
Tłuszcz
 
43.16
g
66
%
Tłuszcze nasycone
 
32.09
g
201
%
Tłuszcze trans
 
0.01
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
1.35
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
6.16
g
Cholesterol
 
217.89
mg
73
%
Potas
 
53.14
mg
2
%
Węglowodany
 
4.57
g
2
%
Błonnik
 
0.06
g
0
%
Cukier
 
2.92
g
3
%
Białko
 
6.3
g
13
%
Witamina A
 
248.58
IU
5
%
Witamina C
 
0.04
mg
0
%
Wapń
 
24.8
mg
2
%
Żelazo
 
0.65
mg
4
%
Węglowodany netto
 
4.51
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu).

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu

1. Możliwe są różne wersje smakowe:
smak migdałowy – zamiast ekstraktu z wanilii użyjcie ekstraktu migdałowego
smak pomarańczowy – zamiast ekstraktu z wanilii użyjcie ekstraktu pomarańczowego
smak bananowy – zamiast ekstraktu z wanilii użyjcie ekstraktu bananowego
smak czekoladowy – dodajcie 20 g czekolady gorzkiej lub niskowęglowodanowej w roli tłuszczu
smak kawowy – dodajcie 1 łyżeczkę kawy rozpuszczalnej do gotującego się mleka
smak kokosowy – dodajcie 20 g musu kokosowego w roli tłuszczu
smak białej czekolady – użyjcie 20 g tłuszczu kakaowego lub gotowej białej czekolady w roli tłuszczu.
Smak owocowy można uzyskać także dodając do mleka odrobinę Bolero (napój w proszku słodzony stewią) i zmniejszając ilość keto słodzidła.
2. Wartości odżywcze obliczone przy użyciu gumy guar.


Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu