banner keto menu
Keto fat bomby
Amerykańska Europejska Keto Low Carb Paleo Przekąska Śniadania

Keto kulki z awokado, jajka i boczku (Paleo, LowCarb)

Kulki mocy w nowym wydaniu

To się nazywają kulki mocy! A nie jakieś tam pełne węglowodanów kulki z daktyli, tylko bogate w tłuszcz, o wyjątkowych właściwościach przeciwzapalnych keto kulki z awokado, jajka i boczku! Zwane też czasami bombami tłuszczowymi (fat bombs). Szybkie i proste, a przy tym iście ketogeniczne śniadanie! Nic innego nie oddaje tak dobrze charakteru diety ketogenicznej, jak właśnie te produkty… Musicie spróbować sami! Smaki wspaniale współgrają tutaj z konsystencją. Nigdy nie przypuszczałam, że to połączenie składników jest w stanie wywołać u mnie taką euforię… 😀

Keto bomby tłuszczowe
Keto kulki mocy – z awokado, jajek i boczku

Keto kulki – prosta i szybka w wykonaniu przekąska

Keto chipsy
Keto chipsy z boczku z guacamole

Sposób ich przygotowania jest w dodatku banalnie prosty. Miękkie awokado należy ugnieść widelcem z ugotowanymi na półtwardo jajkami i powstałą masę obtoczyć w „chipsach” z boczku. Takie chipsy to zresztą świetny pomysł na keto przekąskę. Boczek po prostu kroi się na cienkie plastry i piecze w piekarniku lub wysmaża na patelni tak, aby tłuszcz się wytopił i powstały chrupiące keto chipsy. Żeby obtoczyć keto kulki, musimy następnie je pokruszyć i zastosować w roli panierki. Jednak takie keto chipsy sprawdzą się idealnie także jako samodzielna przekąska. Albo można podać je w towarzystwie guacamole lub innego dipu. Stanowią wtedy świetny finger food i nadadzą się na wieczór filmowy lub spotkanie towarzyskie. Jeśli chodzi natomiast o wytopiony z boczku tłuszcz, to nie należy pod żadnym pozorem go wyrzucać! Może posłużyć jako smalczyk lub zużyjcie go po prostu do smażenia i gotowania innych dań. 🙂

Keto kulki – nowatorska forma, klasyczne zestawienie smaków

Wracając do keto kulek, to muszę przyznać, że to połączenie smaków bardzo mi odpowiada. Jest zresztą chyba całkiem popularne i uniwersalne, więc myślę, że także Wam przypadnie do gustu. Jeśli natomiast keto kulki z awokado, jajka i boczku do Was nie przemawiają, to zawsze można zestawić ich główne składniki w odrobinę innej formie – czy to sałatki czy też jajecznicy. Na blogu znajdziecie także całkiem sporo innych propozycji z zastosowaniem tych składników:

Tłuszcz – wróg czy raczej przyjaciel?

Najważniejsze to, żeby nie obawiać się wysokotłuszczowych produktów. Wiele lat koncepcji niskotłuszczowego sposobu żywienia propagowanej przez główny nurt medyczno – dietetyczny potrafi zrobić swoje… Wiem to po sobie. Sama do niedawna obawiałam się tłuszczy. Czas i doświadczenie pokazuje jednak, że to węglowodanów należy się obawiać jak ognia. Unikanie tłuszczu na rzecz węglowodanów połączone z ograniczaniem energetyczności posiłków doprowadzi w końcu do niedoborów i dysfunkcji takich organów, jak na przykład tarczyca (w postaci przewlekłej jej niedoczynności, czyli choroby Hashimoto). Tak, jak to miało miejsce w moim przypadku. Dopiero wprowadzenie większej ilości tłuszczy do menu oraz ograniczenie węglowodanów, pozwoliło mi dokonać remisji choroby i poprawić samopoczucie. Także niech żyją tłuszcze!

Keto fat bomby

Kulki z awokado, jajka i boczku

Keto wersja kulek mocy, czyli keto kulki z awokado, jajka i boczku. Mega źródło tłuszczy, które nasyci na długo. Idealne na śniadanie i można z łatwością zabrać je ze sobą na wynos.
Czas przygotowania 7 mins
Czas gotowania 15 mins
Czas całkowity 22 mins
Rodzaj dania Przekąska, Śniadanie
Kuchnia Europejska
Porcje 8 sztuk

Składniki
  

  • 2 jajka
  • 1/2 awokado
  • 80 g boczku w plastrach
  • 1 szczypta soli himalajskiej , kłodawskiej lub morskiej
  • 1 szczypta pieprzu świeżo mielonego

Sposób przygotowania
 

  • Jajka ugotuj na półtwardo, ostudź. Awokado zmiażdż widelcem razem z jajkiem. Z masy uformuj 8 kulek i schowaj je do lodówki na czas przygotowywania panierki z boczku. Plastry boczku smaż na patelni aż tłuszcz się wytopi i powstaną chrupiące chipsy z boczku. Posiekaj boczek na drobne kawałki i obtocz w nim kulki z jajek i awokado.
Wypróbowałaś/eś ten przepis? Oznacz @modern.cavegirl w poście 🙂

Adnotacje do przepisu


Przybliżona wartość odżywcza 1 sztuki:
Wartość energetyczna: 82 kcal
Tłuszcz: 7,8 g
Węglowodany: 0,7 g
Błonnik 0,3 g
Białko 3,2 g
Do zrobienia powyższego przepisu przydadzą się następujące produkty:
 
 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Recipe Rating