wałek NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU! wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

keto mazurek pistacjowy z awokado

Keto mazurek pistacjowy z awokado (Paleo, LowCarb)

Keto mazurek pistacjowy z awokado, czyli czas na wielkanocne wypieki!

U mnie nadal króluje kolor zielony, choć teraz jest już zdecydowanie bardziej uzasadniony… 🙂 Wiosna w pełni i dookoła pełno już zieleni. W dodatku Wielkanoc już za tydzień, więc wypadałoby zaprosić więcej kolorów do menu. Jeśli chodzi o moje tegoroczne przygotowania do Świąt, to jeszcze są w powijakach. Internety pełne już wielkanocnych przepisów, a ja jakaś nieobecna ostatnio i nadal bez energii… Covid co prawda przeszłam bez jakichś szczególnych komplikacji, ale dalej czuję się osłabiona. Zmobilizowałam się jednak, żeby stworzyć ten oto zielony keto mazurek pistacjowy z awokado. No i efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania… Świetne połączenie smaków, o walorach wizualnych nie wspominając. 😀

Mazurek był wzorowany na tym przepisie, ale tylko tak ogólnie. Spód to moje zwyczajowe ciasto kruche na bazie mąki kokosowej i oleju kokosowego. Zielony krem został zaś wzbogacony awokado, którego nie uświadczycie w oryginalnym przepisie. Konfitura malinowa stanowi zaś świetny kontrapunkt zarówno pod względem smakowym, jak i kolorystycznym. Polecam serdecznie!

Keto mazurek pistacjowy z awokado – składniki

🍪 Kruche ciasto 🍪

To nic innego jak połączenie mąki kokosowej, keto słodzika i rafinowanego oleju kokosowego (w uproszczeniu). W celu uzyskania trochę bardziej miękkiej masy, dodałam także trochę śmietany kokosowej, a dla smaku i koloru – żółtka w proszku. Ten ostatni składnik jest jednak w zupełności opcjonalny. Zwłaszcza, jeśli Waszym zamiarem jest utrzymanie mazurka w zgodności z dietą wegańską

🍓 Konfitura malinowa 🍓

U mnie są to po prostu posłodzone maliny mrożone zagęszczone glucomannanem, ale z powodzeniem można użyć gotowej niskowęglowodanowej konfitury, niekoniecznie malinowej. Myślę, że równie dobrze sprawdzi się tutaj inna konfitura owocowa np. jagodowa albo z czarnej porzeczki.

🍬 Keto słodzidło 🍬

Generalnie najlepiej jeśli byłaby to alluloza lub erytrytol. Jeśli jesteś w stanie pozwolić sobie na wyższy udział węglowodanów, to z powodzeniem możesz pozwolić sobie na ksylitol. Posiadaczom bardziej wytrawnych kubków smakowych może natomiast wystarczyć słodycz pochodząca z inuliny. Do kremu pistacjowego warto dodać także kilka kropli stewii w płynie dla podbicia słodkiego smaku.

mazurek pistacjowy z awokado
Keto mazurek pistacjowy z awokado

🥑 Awokado 🥑

Mój ulubiony składnik smoothie i koktajli śniadaniowych. 🙂 Nadaje im wspaniałą aksamitną konsystencję. No i stanowi świetne źródło zdrowych tłuszczy. Uwielbiam awokado zarówno na słodko (na przykład w postaci czekoladowego musu), jak i w sałatkach. Stanowi ono świetny składnik różnego rodzaju przekąsek, gdyż jest wysoko odżywcze i mocno sycące.

🥥 Śmietana kokosowa 🥥

U mnie PlantOn Sour Creamo. Wydaje mi się, że – bez szkody dla smaku lub konsystencji – można użyć jogurtu kokosowego lub prawdziwej gęstej śmietany kokosowej (coconut cream), która oddziela się od płynu po schłodzeniu puszki mleka kokosowego.

🍫 Biała czekolada 🍫

Jako „posypka” na spółkę z pistacjami. Możecie przygotować ją sami z tłuszczu kakaowego, kokosowego mleka w proszku i keto słodzidła (alluloza lub erytrytol). Dokładny przepis znajdziecie tutaj. Można jednak z powodzeniem skorzystać z czekolady kupnej.

🥜 Masło pistacjowe i pistacje 🥜

Masło pistacjowe to po prostu orzechy pistacjowe zmielone na pastę. Pamiętajcie, żeby wybrać niesłodzone, no chyba, że słodzikiem przyjaznym diecie ketogenicznej… 🙂 Choć z takim się nie spotkałam. Ja wybrałam masło 100%, które charakteryzuje się intensywnym smakiem i aromatem. No i wiem przy tym za co płacę… 🙂 Dodatkowo, trochę orzechów pistacjowych będzie potrzebnych do dekoracji wierzchu.

keto mazurek pistacjowy z awokado

Mazurek pistacjowy z awokado

Modern Cavegirl
Nastał czas wielkanocnych wypieków. Moim zdecydowanym faworytem są zawsze mazurki, choć wielkanocne baby też mają swoje miejsce w moim sercu… 🙂 Keto mazurek pistacjowy z awokado szturmem utorował sobie zaś drogę do top 3 wielkanocnych propozycji. Każdy fan pistacji, musi koniecznie wypróbować!
Czas przygotowania 18 mins
Czas gotowania 12 mins
Czas oczekiwania 30 mins
Czas całkowity 1 hr
Rodzaj dania Deser
Kuchnia Europejska, Paleo
Porcje 10 porcji
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vegan
vege
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy:
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Składniki
  

Spód

Konfitura malinowa

Krem pistacjowy

Posypka

skomponuj jadłospis z tym przepisem

Sposób przygotowania
 

Spód

  • Wszystkie składniki umieścić w malakserze i utrzeć na elastyczne, jednorodną masę. Wylepić nią prostokątną formę do tarty o wymiarach 33 cm x 8 cm wyłożoną papierem do pieczenia. Ponakłuwać widelcem. Schłodzić w lodówce przez 30 minut. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 175° na ok. 12 – 15 minut do lekkiego zrumienienia. Ostudzić.

Konfitura

  • Maliny ze słodzidłem umieścić w rondlu i doprowadzić do wrzenia. Glucomannan rozrobić w niewielkiej ilości chłodnej wody, dodać do malin, gotować aż całość zgęstnieje. Ostudzić. Wyłożyć na kruchy spód.

Krem pistacjowy

  • Umieścić wszystkie składniki w malakserze i zmiksować do uzyskania gładkiego kremu. Wyłożyć na konfiturę malinową.

Posypka

  • Białą czekoladę i pistacje posiekać na kawałki lub rozdrobnić w malakserze. Posypać wierzch mazurka. Schłodzić w lodówce (najlepiej przez min. 4 h, żeby krem stężał).
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Mazurek pistacjowy z awokado
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
279.87
% RWS*
Tłuszcz
 
24.95
g
38
%
Tłuszcze nasycone
 
12.57
g
79
%
Tłuszcze wielonienasycone
 
1.77
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
5.56
g
Cholesterol
 
54
mg
18
%
Sód
 
28.72
mg
1
%
Potas
 
184.65
mg
5
%
Węglowodany
 
14.87
g
5
%
Błonnik
 
8.72
g
36
%
Cukier
 
2.18
g
2
%
Białko
 
4.85
g
10
%
Witamina A
 
99.2
IU
2
%
Witamina C
 
5.02
mg
6
%
Wapń
 
12.36
mg
1
%
Żelazo
 
0.89
mg
5
%
Węglowodany netto
 
6.15
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu).

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu


Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu