wałek NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU! wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

keto zielony chlebek

Zielony keto chlebek (Paleo, LowCarb)

Keto zielony chlebek, czyli wiosenno – wielkanocne wypieki

Zielone keto śniadania są u mnie ostatnio na celowniku… Był zielony naleśnik, jest i zielony keto chlebek. Swoją drogą, jest on swoistym miksem wspomnianego przepisu i chleba z manioku. Wykonuje się go szybko i przy użyciu właściwie jednego naczynia (misa malaksera lub blendera), co prawdopodobnie niektórych mocno ucieszy… 🙂 Głównym bohaterem dzisiejszego przepisu jest rzecz jasna szpinak, który nadaje wypiekowi intensywnie zielonego kolorytu. W sam raz na wiosnę i na Wielkanoc. 🙂

Jest to także świetny sposób na przemyt warzyw do menu. Zwłaszcza jeśli na co dzień zmagacie się z fochami warzywnego niejadka. Tego nie, tamtego nie -znacie to? Człowiek się nagimnastykuje, wymyśli coś atrakcyjnego i spotyka się ze ścianą pt. „Nie będę tego jeść”. 🤦 A taki chlebek wygląda niegroźnie i łatwo nadać mu smak tym, z czym go podacie… Także zapraszam do wypróbowania!

Keto zielony chlebek – składniki

zielony chlebek
Keto zielony chlebek

🥚 Jajka 🥚

Główny składnik naleśnika. Nadmienię tylko króciutko, że najlepsze są oczywiście takie wiejskie, z wolnego wybiegu lub ekologiczne i co ważne – nie karmione zbożem. Kury powinny żywić się naturalnie, tym, co normalnie występuje sezonowo w okolicy i co byłyby w stanie same znaleźć w gospodarstwie. Zboża mogą stanowić ułamek karmy, jednak nie powinna to być przeważająca część. Przeważać powinny owady i inne robaki, zielenina, owoce i nasiona. Zimą udział ziarna może być trochę zwiększony. Jajka zniesione przez kury chowane w takich warunkach mają zdecydowanie więcej dobroczynnych, przeciwzapalnych kwasów omega-3. I takie właśnie jajka powinniśmy stosować na co dzień w swojej diecie.

🌿 Szpinak🌿

Lub jakakolwiek inna zielenina. Może być także roszponka, rukola, lub inne intensywnie zielone jadalne liście. Ich zadaniem jest nadać barwę produktowi końcowemu oraz wzbogacić go o cenne składniki odżywcze, których zielenina może z reguły zaoferować całkiem sporo.

🌾 Mąki 🌾

Mieszanka mąk, z której korzystałam w tym przepisie to mąka kokosowa, odtłuszczona mąka migdałowa oraz skrobia z tapioki. Wychodzi z tego miks, z którym całkiem przyjemnie się pracuje, a efekt końcowy jest bardziej niż zadowalający.

chleb szpinakowy
Keto chleb szpinakowy

🧈Tłuszcz🧈

Dowolny płynny olej roślinny, który nadaje się do obróbki termicznej. Najlepsza będzie oliwa z oliwek lub rafinowany olej z awokado, ale każdy inny nada się pod względem kulinarnym. Zwróćcie uwagę, żeby raczej był to olej z przewagą jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, gdyż będzie on mniej reaktywny chemicznie.

☁️ Spulchniacz ☁️

W tej roli u mnie akurat kamień winny (inaczej cream of tartar albo kwaśny winian potasu) w połączeniu z sodą spożywczą. Ewentualną alternatywą będzie proszek do pieczenia bez fosforanów.

keto zielony chlebek

Zielony chlebek

Modern Cavegirl
Marzą Wam się wiosenne zielone kanapki? Ten zielony keto chlebek pomoże Wam zrealizować tę upragnioną wizję. Na bazie szpinaku i jajek, zapewni także solidną porcję substancji odżywczych. Nic tylko przygotować śniadanie na wynos i ruszyć w plener! 🙂
Czas przygotowania 5 mins
Czas gotowania 45 mins
Czas całkowity 50 mins
Rodzaj dania Pieczywo
Kuchnia Europejska
Porcje 16 kromek
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vege

Wyposażenie

Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy:
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Składniki
  

skomponuj jadłospis z tym przepisem

Sposób przygotowania
 

  • Jajka zblendować ze szpinakiem, oliwą i solą na gładką masę. Mąki, skrobię i proszek do pieczenia połączyć, dodać do masy jajecznej, zblendować lub wymieszać do połączenia składników. Przelać masę do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia.
  • Wstawić do piekarnika nagrzanego do 175° i piec ok. 40-45 minut (do suchego patyczka)
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
Zielony chlebek
Wielkość porcji
 
1 kromka
Kalorie
71.92
% RWS*
Tłuszcz
 
5.9
g
9
%
Tłuszcze nasycone
 
1.23
g
8
%
Tłuszcze trans
 
0.01
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
0.63
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
2.97
g
Cholesterol
 
51.15
mg
17
%
Sód
 
233.03
mg
10
%
Potas
 
54.08
mg
2
%
Węglowodany
 
2.5
g
1
%
Błonnik
 
1
g
4
%
Cukier
 
0.27
g
0
%
Białko
 
2.57
g
5
%
Witamina A
 
660.31
IU
13
%
Witamina C
 
1.76
mg
2
%
Wapń
 
73.18
mg
7
%
Żelazo
 
0.64
mg
4
%
Węglowodany netto
 
1.5
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu).

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu


Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu