keto omlet z pomidorami i mozzarellą

Keto omlet z pomidorami i mozzarellą (Paleo, LowCarb, Wege)

Keto omlet z pomidorami i mozzarellą czyli omlet a’la pizza

Omlety to bardzo wdzięczna potrawa śniadaniowa. Szybko się je robi, wyglądają atrakcyjnie i zapewniają zdrową sytość. Nie inaczej jest tym razem. Głównym składnikiem są rzecz jasna jajka, które to stanowią podstawę śniadań białkowo – tłuszczowych, typowych dla diety ketogenicznej. Jednak jeśli chodzi o dodatki – tutaj można naprawdę zaszaleć… 😀 Ja tym razem postawiłam na pewien sezonowy dodatek, a mianowicie pomidory z ogrodu. Do tego mozzarella i w sumie powstał omlet będący wariacją na temat pizzy… 😀 A czy istnieje ktoś, kto nie lubi pizzy…? 😉

Keto omlet z pomidorami i mozzarellą – składniki

🍅 Pomidory

Świeże, dojrzałe, o jędrnym miąższu. Tutaj najlepiej sprawdzą się małe owoce typu cherry, które można dodać w całości. Ewentualnie trochę większe, ale na tyle duże, żeby wystarczyło przekroić je na pół. Na omlecie układamy je skórką do dołu. W przeciwnym razie sok z pomidora może utrudnić ścinanie się jajek, a omlet może się rozpadać.

omlet z pomidorami i mozzarellą
omlet z pomidorami i mozzarellą

🥚 Jajka

Najlepsze są oczywiście takie wiejskie, z wolnego wybiegu lub ekologiczne i co ważne – nie karmione zbożem. Kury powinny żywić się naturalnie, tym, co normalnie występuje sezonowo w okolicy i co byłyby w stanie same znaleźć w gospodarstwie. Zboża mogą stanowić ułamek karmy, jednak nie powinna to być przeważająca część. Przeważać powinny owady i inne robaki, zielenina, owoce i nasiona. Zimą udział ziarna może być trochę zwiększony. Jajka zniesione przez kury chowane w takich warunkach mają zdecydowanie więcej dobroczynnych, przeciwzapalnych kwasów omega-3. I takie właśnie jajka powinniśmy stosować na co dzień w swojej diecie.

🧀 Ser mozzarella

W małych kulkach. Najlepiej prawdziwa – z mleka bawolego (Mozzarella di Bufala), ale „zwykła” też da radę. 🙂 Myślę, że – alternatywnie – sprawdzi się tutaj każdy inny ser nadający się do zapiekania, czyli nawet zwyczajny żółty typu Gouda czy Emmentaler.

🌾 Mąka łubinowa

Jako zagęstnik masy omletowej. Nadaje jej lepszą konsystencję i sprawia, że omlet nie jest mocno jajeczny w smaku. Generalnie można dodać, a można sobie odpuścić… 🙂

keto omlet z pomidorami i mozzarellą

Omlet z pomidorami i mozzarellą

Avatar for Modern CavegirlModern Cavegirl
Keto omlet z pomidorami i mozzarellą to świetny sposób na rozpoczęcie dnia w sezonie. To kilkuskładnikowe keto śniadanie, które zaspokoi Wasz apetyt na dobre kilka godzin, a jego konsumpcja to istna przyjemność. Polecam fanom włoskich smaków!
Czas przygotowania 5 minuty
Czas gotowania 12 minuty
Czas całkowity 17 minuty
Rodzaj dania Śniadanie
Kuchnia Europejska
Porcje 2 porcje
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vege
Okaż wsparcie!Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Podoba Ci się ten keto przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny keto jadłospis + uzyskaj dodatkowe korzyści

Sposób przygotowania
 

  • Rozdzielić białka od żółtek i ubić na sztywno z odrobiną soli. Następnie delikatnie wmieszać żółtka i przesianą mąkę łubinową. Rozgrzać tłuszcz na patelni i wylać nań masę jajeczną. Przykryć.
  • Po ok. 5 minutach smażenia ułożyć na wierzchu kulki mozzarelli oraz pomidorki i lekko wetknąć je w ciasto. Smażyć pod przykryciem kolejne 10 -12 minut (aż wierzch się zetnie).
KETO JADŁOSPIS ZORIENTOWANY NA CELSprawdź zbilansowane keto jadłospisy albo skorzystaj z narzędzi do zarządzania keto dietą we własnym zakresie

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Omlet z pomidorami i mozzarellą
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
350.46
% RWS*
Tłuszcz
 
23.97
g
15
%
Tłuszcze nasycone
 
11.21
g
70
%
Tłuszcze trans
 
0.04
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
2.6
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
7.78
g
Cholesterol
 
449.65
mg
150
%
Sód
 
386.97
mg
17
%
Potas
 
400.76
mg
11
%
Węglowodany
 
8.04
g
27
%
Błonnik
 
1.81
g
8
%
Białko
 
24.75
g
25
%
Witamina A
 
1329.38
IU
27
%
Witamina C
 
23.25
mg
28
%
Wapń
 
249.57
mg
25
%
Żelazo
 
2.77
mg
15
%
Węglowodany netto
 
6.23
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie ketogenicznej 2000 kcal o formule ok. 74% tłuszczu, 20% białka, 6% węglowodanów.
ZOBACZ TAKŻEPozostałe KETO PRZEPISY
KETO przy Hashimoto KETO dieta co jeść KETO Jadłospis na tydzień

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Keto przepis wypróbowany?Nie zapomnij oznaczyć @modern.cavegirl w Twoim poście
Avatar for Modern Cavegirl

Modern Cavegirl

Ekspertka do spraw zdrowego odżywiania, która lubi smacznie zjeść. Autorka artykułów na temat odchudzania i zdrowia, przepisów kulinarnych oraz zbilansowanych keto jadłospisów. Wypróbowała na sobie kilkanaście różnych diet aż trafiła na taką, która pozwoliła jej skutecznie schudnąć i pokonać chorobę Hashimoto. Teraz pomaga innym odzyskać zdrowie, szczupłą sylwetkę i dobre samopoczucie.

5 from 1 vote (1 rating without comment)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu