NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU!
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

Keto pianka jogurtowa

Keto pianka jogurtowa (Paleo, LowCarb, bez nabiału, AIP, Vegan)

Konsumpcja owoców a pory roku

Mój organizm już chyba czuje wiosnę, bo coś ostatnio ciągnie mnie do owoców… A tych staram się unikać zimą jako że nie jest to naturalny sezon ich występowania w naszej strefie klimatycznej. Latem to co innego. Mimo stosowania na co dzień diety ketogenicznej, w miesiącach letnich pozwalam sobie na różnego rodzaju owoce podnosząc tym samym dzienny limit przyjmowanych węglowodanów. Jest to generalnie podejście zgodne z tym prezentowanym przez autorytety w zakresie zdrowego, niskowęglowodanowego sposobu odżywiania. Wspomina o tym także Sebastian Klichowski w tym podkaście.

keto deser
Keto pianka jogurtowa z owocami

Keto owoce na wzmocnienie odporności

Niemniej także zimą pozwalam sobie na sporadycznego owoca. Ostatnio na przykład – w ramach ochrony przed koronawirusem 😉 – robiłam tartę jogurtową z czarną porzeczką. Owoc ten nie od dziś jest bowiem znany ze swojego dobroczynnego działania w zakresie wzmacniania odporności, a jednocześnie na tyle ubogi w węglowodany, że spokojnie można go wdrożyć do menu na diecie ketogenicznej. Tym razem skusiłam się na keto piankę jogurtową z sosem malinowo – jeżynowym. Mimo to, że są to owoce, to mają one na tyle niską zawartość węglowodanów, że nie powinno być problemu ze zmieszczeniem ich w dziennym limicie. Co do samej pianki, to dużo zależy od użytych produktów. Najlepiej znaleźć takie o najniższej zawartości węglowodanów.

keto pianka
Keto pianka jogurtowa z sosem malinowo – jeżynowym

Keto pianka jogurtowa – niezbędne produkty i akcesoria

Keto pianka jogurtowa składa się właściwie tylko z jogurtu kokosowego i mleka kokosowego. Na rynku bez problemu można znaleźć takie z rozsądną ich zawartością. Gorzej sprawa się ma z akcesoriami niezbędnymi do przygotowania keto pianki jogurtowej. Potrzebny jest bowiem do tego celu syfon do bitej śmietany. Mam świadomość, że nie jest to gadżet będący na podstawowym wyposażeniu kuchennym większości Polaków. Jednak jest to wbrew pozorom naprawdę przydatna rzecz. Bita śmietana wychodzi świetna z syfonu, także taka z mleka kokosowego. A dzisiejsza keto pianka jogurtowa to wprost niebo w gębie! Jest puszysta i aksamitna w konsystencji. Naprawdę dla takich chwil warto zaopatrzyć się w syfon! 😀 

Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu i chcecie okazać wsparcie dla mojej działalności, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy za pomocą poniższego przycisku 🙂

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Keto pianka jogurtowa

Pianka jogurtowa z sosem malinowo – jeżynowym

Modern Cavegirl
Pyszna puszysta keto pianka jogurtowa z sosem malinowo – jeżynowym to kolejna owocowa propozycja na przestrzeni kilku dni… Jak widać wiosna coraz bliżej i organizm domaga się dodatkowej porcji witamin. A skoro tak, to trzeba mu ją dostarczyć! 🙂
Czas przygotowania 10 mins
Czas całkowity 1 hr 10 mins
Rodzaj dania Deser
Kuchnia Europejska
Porcje 2 porcje
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
bezmleczna
vegan
vege
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Pianka jogurtowa

Sos malinowo – jeżynowy

  • 25 g maliny + kilka do dekoracji
  • 25 g jeżyny + kilka do dekoracji
  • 1/2 łyżeczki agar płaska

Dodatkowo

  • 1 nabój do syfonu (N2O)
Podoba Ci się ten przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny jadłospis!

Sposób przygotowania
 

Pianka jogurtowa

  • Wszystkie składniki pianki wymieszać. Przełożyć do butli syfonu i zamknąć. Schłodzić w lodówce przez minimum 1 godzinę. Po tym czasie nabić syfon nabojem, wstrząsnąć nim dobrze i wypełnić pianką wysokie szklanki przekładając ją co jakiś czas sosem owocowym.

Sos malinowo – jeżynowy

  • Owoce zalać odrobiną wody, posypać wierzch agarem i zagotować. Zmiażdżyć całość widelcem. W razie potrzeby dolać wody do uzyskania konsystencji sosu. Można także dosłodzić stewią jeśli owoce użyte do przygotowania sosu są zbyt kwaśne.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Pianka jogurtowa z sosem malinowo – jeżynowym
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
340.7
% RWS*
Tłuszcz
 
34.53
g
53
%
Tłuszcze nasycone
 
30.55
g
191
%
Tłuszcze wielonienasycone
 
0.39
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
1.19
g
Potas
 
299.4
mg
9
%
Węglowodany
 
9.03
g
3
%
Błonnik
 
3.24
g
14
%
Cukier
 
1.86
g
2
%
Białko
 
3.78
g
8
%
Witamina A
 
30.88
IU
1
%
Witamina C
 
8.14
mg
10
%
Wapń
 
15.71
mg
2
%
Żelazo
 
1.99
mg
11
%
Węglowodany netto
 
5.79
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu


Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu