wałek BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MODERNCAVEGIRL wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

Wrap z pastrami

Pastrami Wraps (Keto, Paleo, LowCarb)

[ultimate-recipe-jump id=”1019″] [ultimate-recipe-print id=”1019″]
Wrap z pastrami
Pastrami wrap

Dla odmiany coś konkretniejszego

Obiecałam ostatnio, że pojawi się przepis nieśniadaniowy i właśnie się z tej obietnicy wywiązuję. Kolejny przepis na śniadanie musiał więc grzecznie ustąpić miejsca i czeka na swoją kolej. Teraz zaś czas na wrapy. I to nie byle jakie, bo są to pastrami wraps! Dużo czasu zajęło mi znalezienie przepisu na Keto & Paleo Wrapy, które nie bazują na mące migdałowej, ale się udało! Orzechów i migdałów, a co za tym idzie także mąk z nich otrzymanych nie powinno się podgrzewać, gdyż powstają wtedy szkodliwe substancje. Poza tym mąka migdałowa wychodzi dość drogo. I to bez względu na to, czy kupujemy ją w wersji gotowej czy też sami bawimy się w mielenie. W związku z tym usilnie próbowałam jej uniknąć w tym przepisie.

Siemię lniane rządzi

Bazą do moich Pastrami Wraps stał się ten przepis z niewielkimi modyfikacjami. Obawiałam się, że produkt końcowy nie spełni moich oczekiwań i będzie się rwał albo wyjdzie zbyt mało elastyczny… Nie wierzyłam, że właściwie z samego siemienia lnianego mogą wyjść takie cuda! Co prawda Keto krakersy są bardzo podobne pod względem składu i świetnie się udają, ale tutaj mamy do czynienia z większym powierzchniowo wyrobem… Nie sądziłam, że będą one trzymać formę, ale spróbowałam i efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania! Te miękkie i elastyczne wrapy są niczym z mąki pszennej! Co ja gadam- one są o niebo lepsze!

Gorrrąca patelnia – warunek konieczny

Jest tylko jeden warunek- żeby wrapy się udały patelnia musi być bardzo rozgrzana. W przeciwnym razie będą przywierać. Zastosowanie ma tutaj też podstawowa zasada, jak przy naleśnikach – pierwszy rzut prawdopodobnie należy spisać na straty… 🙂 Ja użyłam mojej żeliwnej patelni, ale przed każdym wrapem smarowałam ją odrobiną oleju kokosowego, a i tak nie uchroniłam pierwszego wrapa przed destrukcją. Właściciele patelni z powłoką nieprzywierającą mogą spróbować zrobić je na suchej patelni, ale nie biorę odpowiedzialności za rezultaty! 😀

Wrap z pastrami
Pastrami wraps

Pokaż kotku co masz w środku

Po uprażeniu wrapów przystępujemy już do łatwiejszego etapu, czyli nadziewania. Nasze nadzienie to pokrojone na cienkie plastry i podgrzane na patelni pastrami, a także awokado i roszponka. W roli uniwersalnego sosu do wrapów wystąpiła mieszanka majonezu, musztardy oraz ketchup’u. Sposób ten został zapożyczony od mojej lunchowej towarzyszki z poprzedniej pracy (pozdrowienia dla Januszka! 😉 ) i sprawdza się świetnie. Jeśli ktoś nie gustuje w wymienionych składnikach sosu, może zastąpić go np.sosem jogurtowym lub samym majonezem. Mmmmm. Pychota!

Przepis bardzo przypadł mi do gustu i na pewno go niedługo powtórzę!
Może z innym nadzieniem, bo pasuje tutaj wiele innych produktów, także można dowolnie eksperymentować. Zachęcam Was do wypróbowania!

Wrap z pastrami

Pastrami Wraps (Keto, Paleo, LowCarb)

Modern Cavegirl
Pastrami wraps to pyszna propozycja zarówno na obiad, lunch, jak i przekąskę. Placki powstały z siemienia lnianego, są więc zgodne z dietą Keto, Paleo i LowCarb. Nadzienie to w moim przypadku pastrami, awokado oraz roszponka, ale można je swobodnie dopasować do swoich potrzeb oraz kuchennych stanów magazynowych.
Czas przygotowania 30 mins
Czas gotowania 15 mins
Czas całkowity 45 mins
Porcje 5 porcji
Dieta
lowcarb
bezglutenowa

Składniki
  

Wrapy

Nadzienie

Sposób przygotowania
 

Wrapy

  • Zmielone siemię lniane wymieszać z przyprawami i zalać prawie wrzącą wodą. Drewnianą łyżką mieszać składniki do uzyskania dość zwartego, lecz nadal elastycznego ciasta. Odstawić je na chwilę, po czym podzielić na 4 równe części i każdą z nich rozwałkować na cienki placek między dwoma arkuszami papieru do pieczenia. Wykroić kształt koła pasujący do średnicy patelni (można w tym celu posłużyć się pokrywką). Patelnię dobrze rozgrzać. Można wysmarować ją odrobiną oleju kokosowego, po czym wyłożyć wrapa. Prazyć go przez ok. 2-3 minuty i przerzucić na drugą stronę. Gdy się przyrumieni zdjąć z patelni. Możliwe, że wrap nie będzie łatwo odchodził- trzeba go wtedy trochę podważyć. Powtórzyć aż do wyczerpania ciasta.

Nadzienie

  • Pastrami pokrojone w cienkie plastry podgrzać na patelni. Majonez wymieszać z musztardą i ketchupem, doprawić w razie potrzeby. Wrapy smarować powstałym sosem, a następnie posypać roszponką, porcją pastrami oraz kilkoma kawałkami awokado. Zwijać w rulon i owinąć folią spożywczą lub papierem śniadaniowym w celu zabezpieczenia.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
Pastrami Wraps (Keto, Paleo, LowCarb)
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
342.11
% RWS*
Tłuszcz
 
25.84
g
40
%
Tłuszcze nasycone
 
4.07
g
25
%
Tłuszcze trans
 
0.01
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
12.48
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
7.67
g
Cholesterol
 
25.85
mg
9
%
Sód
 
828.89
mg
36
%
Potas
 
649.75
mg
19
%
Węglowodany
 
14.72
g
5
%
Błonnik
 
11.53
g
48
%
Cukier
 
1.09
g
1
%
Białko
 
16.9
g
34
%
Witamina A
 
1126.13
IU
23
%
Witamina C
 
27.34
mg
33
%
Wapń
 
100.01
mg
10
%
Żelazo
 
3.89
mg
22
%
Węglowodany netto
 
3.19
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.
Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu