Jajka z pastą z awokado

Jajka z pastą z awokado (Keto, Paleo, LowCarb, Wege)

Jajka z pastą z awokado na dobry początek dnia

Też się zastanawiacie co by tu zrobić na śniadanie? Ano na przykład jajka z awokado! 🙂 Jest to kolejna już na blogu propozycja śniadaniowa… Muszę zacząć wrzucać jakieś przepisy na dania obiadowe bo jeszcze pomyślicie, że ich nie jadam! 😀 A jeszcze nie jestem w tak zaawansowanym stanie ketozy, żeby omijać posiłki i spożywać je tylko raz czy dwa razy dziennie. Nie mogę się jednak doczekać charakterystycznego dla ketozy efektu obniżonego uczucia głodu. Bo to zawsze mniej roboty, mniej zachodu, no i bardziej ekonomicznie… 😉 A tak na serio to chyba najbardziej ucieszyłaby mnie wolność, którą to daje. Większość z nas jest bowiem w pewnym sensie uzależniona od jedzenia. Nasz plan dnia jest z reguły jemu podporządkowany. Gdy tylko poczujemy głód, od razu zaczynamy intensywne działania mające na celu jego zaspokojenie. Z drugiej strony, głód jest prowodyrem wielu fajnych kulinarnych akcji, bez których nie powstałoby na przykład to miejsce.

Śniadanie – prawdopodobnie najważniejszy posiłek

Tak przynajmniej twierdzi większość specjalistów od spraw żywienia. Ja zauważyłam, że najbardziej służą mi solidne śniadania, oczywiście białkowo- tłuszczowe. Po takim śniadaniu łatwiej mi kontrolować głód w ciągu reszty dnia. Pora nie ma tu raczej większego znaczenia, więc z reguły jadam je późno… Ale za to staram się do nich przykładać i je sobie urozmaicać. Było już awokado nadziewane jajkiem, wiec teraz przyszła pora na jajka nadziewane pastą z awokado. Banalnie proste w formie, ale jakże smaczne. Świetnie sprawdza się zresztą także jako danie imprezowe, co w okresie Karnawału może być akurat przydatne…

Jajka z pastą z awokado
Jajka nadziewane pastą z awokado

Bogactwo korzyści i możliwości

O korzyściach ze spożywania awokado wspominałam już kiedyś przy okazji przepisu na kakaowy mus z awokado, ale pewnie będę to powtarzać do znudzenia… 🙂 Jest ono bogatym źródłem zdrowych tłuszczów i idealnym składnikiem dla osób na diecie ketogenicznej. Ja nie wyobrażam sobie bez niego życia, obojętne czy w słodkim czy w wytrawnym wydaniu… A dzień bez awokado to dzień stracony! 🙂 Widać to zresztą w przepisach, które pojawiają się na stronie, bo awokado jest często występującym składnikiem. Istnieje chyba z milion sposobów jego wykorzystania, i to nie tylko w towarzystwie jajek. 🙂 Tutaj możecie znaleźć listę wszystkich przepisów z awokado, które jak do tej pory ukazały się na stronie. Z czasem na pewno będzie ich jeszcze więcej!

Jajka z pastą z awokado

Jajka z pastą z awokado

Avatar for Modern CavegirlModern Cavegirl
Szybkie, proste, a przy tym także efektowne. Od czasu do czasu warto poświęcić chwilę i przygotować sobie takie oto jajka nadziewane pastą z awokado.
Czas przygotowania 5 minuty
Czas gotowania 8 minuty
Czas całkowity 13 minuty
Rodzaj dania Lunch, Przekąska, Śniadanie
Kuchnia Europejska
Porcje 1 porcja
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vege
Okaż wsparcie!Jeśli podobają Ci się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy!

Składniki
  

Podoba Ci się ten keto przepis?Dołącz do Plemienia i stwórz z nim swój własny keto jadłospis + uzyskaj dodatkowe korzyści

Sposób przygotowania
 

  • Jajka ugotować na półtwardo. Ostudzić, obrać i przekroić na pół. W międzyczasie połowę awokado obrać i pokroić na kawałki. Wydrążyć żółtka z ugotowanych jaj i dorzucić je do awokado. Zblendować na gładką masę razem z oliwą. Masę doprawić solą i pieprzem, przełożyć do szprycy i nadziać nią białka. Posypać wędzoną papryką.
POTRZEBUJESZ KETO JADŁOSPIS?Sprawdź zbilansowane keto jadłospisy albo skorzystaj z narzędzi do zarządzania keto dietą we własnym zakresie –> PRZECHODZĘ DO SKLEPU

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Jajka z pastą z awokado
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
410.4
% RWS*
Tłuszcz
 
37.1
g
22
%
Tłuszcze nasycone
 
6.82
g
43
%
Tłuszcze trans
 
0.03
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
4.98
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
23.28
g
Cholesterol
 
327.36
mg
109
%
Sód
 
287.31
mg
12
%
Potas
 
609.04
mg
17
%
Węglowodany
 
9.2
g
31
%
Błonnik
 
6.73
g
28
%
Cukier
 
0.99
g
Białko
 
13.06
g
13
%
Witamina A
 
621.93
IU
12
%
Witamina C
 
10.05
mg
12
%
Wapń
 
61.58
mg
6
%
Żelazo
 
2.17
mg
12
%
Węglowodany netto
 
2.47
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie ketogenicznej 2000 kcal o formule ok. 74% tłuszczu, 20% białka, 6% węglowodanów.
ZOBACZ TAKŻEPozostałe KETO PRZEPISY

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu). Alkohole cukrowe są wyłączone z kalkulacji.

Keto przepis wypróbowany?Nie zapomnij oznaczyć @modern.cavegirl w Twoim poście

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystasz z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Ciebie, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Avatar for Modern Cavegirl

Modern Cavegirl

Ekspertka do spraw zdrowego odżywiania, która lubi smacznie zjeść. Autorka artykułów na temat odchudzania i zdrowia, przepisów kulinarnych oraz zbilansowanych keto jadłospisów. Wypróbowała na sobie kilkanaście różnych diet aż trafiła na taką, która pozwoliła jej skutecznie schudnąć i pokonać chorobę Hashimoto. Teraz pomaga innym odzyskać zdrowie, szczupłą sylwetkę i dobre samopoczucie.

5 from 1 vote (1 rating without comment)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ocena przepisu