wałek BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MODERNCAVEGIRL wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

Jajka z pastą z awokado

Jajka z pastą z awokado (Keto, Paleo, LowCarb, Wege)

[ultimate-recipe-jump id=”991″] [ultimate-recipe-print id=”991″]
Jajka z pastą z awokado
Jajka nadziewane pastą z awokado

Na dobry początek dnia

Też się zastanawiacie co by tu zrobić na śniadanie? Ano na przykład jajka z awokado. Jest to kolejna już na blogu propozycja śniadaniowa… Muszę zacząć wrzucać jakieś przepisy na dania obiadowe bo jeszcze pomyślicie, że ich nie jadam… A jeszcze nie jestem w tak zaawansowanym stanie ketozy, żeby omijać posiłki i spożywać je tylko raz czy dwa razy dziennie. Nie mogę się jednak doczekać charakterystycznego dla ketozy efektu obniżonego uczucia głodu. Bo to zawsze mniej roboty, mniej zachodu, no i bardziej ekonomicznie… 😉 A tak na serio to chyba najbardziej ucieszyłaby mnie wolność, którą to daje. Większość z nas jest bowiem w pewnym sensie uzależniona od jedzenia. Nasz plan dnia jest z reguły podporządkowany jedzeniu właśnie. Gdy tylko poczujemy głód, od razu zaczynamy intensywne działania mające na celu jego zaspokojenie. Z drugiej strony, głód jest prowodyrem wielu fajnych kulinarnych akcji, bez których nie powstałoby na przykład to miejsce.

Prawdopodobnie najważniejszy posiłek

Tak przynajmniej twierdzi większość specjalistów od spraw żywienia. Ja zauważyłam, że najbardziej służą mi solidne śniadania, oczywiście białkowo- tłuszczowe. Po takim śniadaniu łatwiej mi kontrolować głód w ciągu reszty dnia. Pora nie ma tu raczej większego znaczenia, więc z reguły jadam je późno… Ale za to staram się do nich przykładać i je sobie urozmaicać. Było już awokado nadziewane jajkiem, wiec teraz przyszła pora na jajka nadziewane pastą z awokado. Banalnie proste w formie, ale jakże smaczne. Świetnie sprawdza się zresztą także jako danie imprezowe, co w okresie Karnawału może być akurat przydatne…

Jajka z pastą z awokado
Jajka nadziewane pastą z awokado

Bogactwo korzyści i możliwości

O korzyściach ze spożywania awokado wspominałam już kiedyś przy okazji przepisu na kakaowy mus z awokado, ale pewnie będę to powtarzać do znudzenia… 🙂 Jest ono bogatym źródłem zdrowych tłuszczów i idealnym składnikiem dla osób na diecie ketogenicznej. Ja nie wyobrażam sobie bez niego życia, obojętne czy w słodkim czy w wytrawnym wydaniu… A dzień bez awokado to dzień stracony! 🙂 Widać to zresztą w przepisach, które pojawiają się na stronie, bo awokado jest często występującym składnikiem. Istnieje chyba z milion sposobów jego wykorzystania, i to nie tylko w towarzystwie jajek. 🙂 Tutaj możecie znaleźć listę wszystkich przepisów z awokado, które jak do tej pory ukazały się na stronie. Z czasem na pewno będzie ich jeszcze więcej!

Jajka z pastą z awokado

Jajka z pastą z awokado

Modern Cavegirl
Szybkie, proste, a przy tym także efektowne. Od czasu do czasu warto poświęcić chwilę i przygotować sobie takie oto jajka nadziewane pastą z awokado.
Czas przygotowania 5 mins
Czas gotowania 8 mins
Czas całkowity 13 mins
Rodzaj dania Lunch, Przekąska, Śniadanie
Kuchnia Europejska
Porcje 1 porcja
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vege

Składniki
  

Sposób przygotowania
 

  • Jajka ugotować na półtwardo. Ostudzić, obrać i przekroić na pół. W międzyczasie połowę awokado obrać i pokroić na kawałki. Wydrążyć żółtka z ugotowanych jaj i dorzucić je do awokado. Zblendować na gładką masę razem z oliwą. Masę doprawić solą i pieprzem, przełożyć do szprycy i nadziać nią białka. Posypać wędzoną papryką.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
Jajka z pastą z awokado
Wielkość porcji
 
1 porcja
Kalorie
193.82
% RWS*
Tłuszcz
 
16.57
g
25
%
Tłuszcze nasycone
 
2.49
g
16
%
Tłuszcze wielonienasycone
 
2.33
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
10.75
g
Cholesterol
 
7.44
mg
2
%
Sód
 
1563.74
mg
68
%
Potas
 
634.88
mg
18
%
Węglowodany
 
13.3
g
4
%
Błonnik
 
9.14
g
38
%
Cukier
 
1.11
g
1
%
Białko
 
3.25
g
7
%
Witamina A
 
2149.57
IU
43
%
Witamina C
 
10.09
mg
12
%
Wapń
 
41.03
mg
4
%
Żelazo
 
1.85
mg
10
%
Węglowodany netto
 
4.16
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.
Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Adnotacje do przepisu


Przybliżona wartość odżywcza 1 porcji:
Wartość energetyczna: 336 kcal
Tłuszcz: 29,2 g
Węglowodany: 5,9 g
w tym błonnik 2,3 g
Białko 13,4 g

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu