Karnawałowe churros
Deser Europejska Keto Low Carb Meksykańska Paleo Przekąska Wege

Churros (Keto, Paleo, LowCarb)

Karnawałowe churros
Churros vel faworki

Faworki- symbol Karnawału

Pozostajemy w klimacie karnawałowym. A skoro Karnawał, to i faworki. Przeszukałam chyba cały Internet w poszukiwaniu przepisu na Keto & Paleo faworki. A raczej na churros, bo to taka wersja faworków bardziej znana i rozpoznawalna za granicą. Niestety, większość przepisów bazowała na mące migdałowej, której nie poddaję obróbce termicznej. A jak wiadomo, faworki się smaży, więc wszystkie te przepisy nie nadawały się do moich potrzeb. Potrzebowałam przepisu, który uwzględnia użycie mąki kokosowej, a ta ze względu na brak właściwości wiążących nie jest specjalnie użyteczna w tego rodzaju wyrobach. Gdybym chciała zrobić churros tylko w wersji Paleo, to nie byłoby problemu, bo tu możliwości jest wiele, chociażby mąka z manioku (cassava flour), która tak dobrze sprawdziła się w cieście na pierogi. Albo skrobia z tapioki lub też skrobia z maranty trzcinowej. Możliwości jest wiele. Jednak żadna z nich nie jest niskowęglowodanowa…

Inspiracja potrzebna od zaraz

Ja jednak – jak wiecie – uparłam się przy diecie ketogenicznej i nie chciałam iść na ustępstwa. Mój przepis musiał spełniać wyśrubowane wymagania – Keto, bez nabiału, bez orzechów. Z takimi ograniczeniami pozostaje niewiele możliwości. Nie chciałam ryzykować i eksperymentować na własną rękę. Musiałam znaleźć przepis, na którym będę mogła bazować. Z pomocą przyszedł blog wheatlessbuns.com, gdzie zalazłam przepis na Keto churros, który stanowił moją inspirację. W dodatku jest to przepis ultra niskowęglowodanowy, bo porcja zawiera niecały 1 g węglowodanów netto!

Churros vel faworki
Karnawałowe churros

Daleko pada Keto wersja od oryginału

Gotowe churros posypałam zmielonym na pył erytrytolem zmieszanym z cynamonem. Jak w przypadku prawdziwych meksykańskich churros. Smakowały wybornie zarówno same, jak i z sosem czekoladowym. Muszę jednak przyznać, że niewiele miały one wspólnego z naszymi tradycyjnymi faworkami. Faworki są chrupiące, a moja wersja była za sprawą mąki kokosowej raczej miękka. Myślę, że równie ciężko znaleźć w nich podobieństwo do churros. Chyba jedyny wspólny element to fakt smażenia ich w oleju. Nie poddam się jednak i dalej będę szukała przepisu na churros lub nasze tradycyjne faworki w wersji Keto!

A jakie przepisy na karnawałowe słodkości Wy lubicie najbardziej?

Karnawałowe churros

Churros

Wariacja na temat meksykańskich churros, która idealnie wpisuje się w czas Karnawału, a w dodatku jest zgodna z dietą Keto, Paleo & LowCarb. Bardzo smaczne, choć dużo bardziej miękkie niż oryginalne churros lub też nasze rodzime faworki.
Czas przygotowania 15 mins
Czas gotowania 30 mins
Czas całkowity 50 mins
Rodzaj dania Deser, Przekąska
Kuchnia Europejska, Meksykańska, Wege
Porcje 6 porcji
Kalorie 269 kcal

Składniki
  

  • 1/4 szklanki mąki kokosowej
  • 1/2 szklanki hydrolizatu białka w proszku lub dowolnej odżywki proteinowej (roślinnej w wersji wege)
  • 2 jaja (w oryginalnym przepisie pół szklanki białek)
  • 3 łyżki jogurtu kokosowego czubate
  • 1 łyżeczka kamienia winnego
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • olej kokosowy do smażenia; tyle, ile "zabiorą" churros

Sposób przygotowania
 

  • Zmiksować wszystkie mokre składniki i dodać suche. Odstawić masę na 5 minut do zgęstnienia. Przełożyć do szprycy. Olej kokosowy dobrze rozgrzać na patelni. Wyciskać kilkucentymetrowe paski na dobrze rozgrzany olej. Smażyć z obu stron aż się zezłocą. Odsączyć na ręczniku papierowym. Posypać drobno zmielonym erytrytolem zmieszanym z cynamonem.
Wypróbowałaś/eś ten przepis? Oznacz @modern.cavegirl w poście 🙂

Adnotacje do przepisu


Przybliżona wartość odżywcza 1 porcji:
Wartość energetyczna: 269 kcal
Tłuszcz: 18,8 g
Węglowodany: 2,6 g
w tym błonnik 2,0 g
Białko 21,3 g
(kalkulacja dokonana przy założeniu zużycia 100 g oleju kokosowego do smażenia)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Recipe Rating