wałek NIE PRZEGAP ŻADNEGO PRZEPISU! wałek
Chcesz dostawać powiadomienie na e-mail gdy pojawi się nowy post?
Obiecuję - żadnych reklam, tylko przepyszne przepisy wprost na Twoją skrzynkę! smile

keto gofry śniadaniowe

Keto gofry śniadaniowe (Paleo, LowCarb)

Pieczywo potrzebne od zaraz

Od czasu do czasu każdemu potrzeba jakiegoś urozmaicenia… Będąc na diecie bezzbożowej najczęściej wszystkim mocno brakuje pieczywa. Zwłaszcza, jeśli robi się przeskok od razu ze standardowej diety. Mi to aż tak bardzo nie doskwiera, bo pieczywa nie jadam już długie lata, jednak czasami ochota na kanapkę się pojawia. Wtedy staram sobie jakoś poradzić przygotowując coś, co stwarza pozory dania, którego mi brakuje. Pamiętacie te bułeczki z kalafiora albo te keto bajgle brokułowe? Było to nic innego jak próba stworzenia czegoś na kształt pieczywa. Oba przepisy były całkiem udane, jednak dość pracochłonne. No i warzywne. A ja potrzebowałam czegoś rzeczywiście przypominającego smakiem i konsystencją prawdziwą kanapkę.

Keto chlebek z mikrofali

Jednocześnie przypomniało mi się, że po Internecie chodził kiedyś przepis na szybkie i bardzo proste pieczywo z mikrofali zgodne z dietą ketogeniczną i Paleo. Spróbowałam i w efekcie powstał całkiem przyjemny chlebek. W jego składzie jest jedynie masło klarowane, jajko, mąka kokosowa i odrobina sody dla spulchnienia. Jego przygotowanie jest zaś super szybkie i proste. Należy wszystko zmiksować, wyłożyć do foremki i ugotować w mikrofalówce przez ok. 2 minuty. Tym sposobem zjadłam pierwszą od niepamiętnych czasów kanapkę i to z wielkim apetytem. Tak mi się spodobało, że postanowiłam powtórzyć ten sukces zmieniając formę chlebka na gofry. I tak oto powstały keto gofry śniadaniowe! 🙂

gofry śniadaniowe
Keto gofry śniadaniowe z awokado i jajkiem

Na wytrawnie i na słodko

Od razu zaznaczam, że gofry są odrobinę jajeczne w smaku, jednak mi to osobiście nie przeszkadza. Podałam je z awokado, świeżym ogórkiem i ugotowanym na półtwardo jajkiem. Pychota! Uważam, że było to bardzo przyjemne śniadanie i gdy tylko będę miała okazję z pewnością je powtórzę! Już mam od groma pomysłów jak wykorzystać i z czym zestawić te keto gofry śniadaniowe, więc myślę, że wejdą one na stałe do mojego menu. Marzą mi się one także w wersji deserowej – z bitą śmietaną (czytaj: śmietanką kokosową) i owocami. Niczym deserowy hit nadbałtyckich miejscowości. 😀

Uniwersalny przepis do wielu zastosowań

Niewykluczone też, że będę dalej eksperymentować z formą tychże. Myślę, że w postaci bajgli będą równie atrakcyjne… 🙂 Zresztą ten przepis jest tak uniwersalny, że może posłużyć spokojnie także jako przepis na ciasto. Wystarczy dodać odrobinę erytrytolu lub stewii i keto deser gotowy! Jedyny warunek to posiadanie kuchenki mikrofalowej. Ja jej nie mam, ale przez kilka dni miałam ją do dyspozycji. Myślę jednak, że gofry równie dobrze można przygotować w piekarniku. Nie będzie to wtedy aż tak szybki w przygotowaniu posiłek, ale na pewno też smaczny.

keto gofry śniadaniowe

Gofry śniadaniowe

Modern Cavegirl
Keto gofry śniadaniowe to rewelacyjny pomysł na pyszne bezzbożowe śniadanie. W dodatku szybki i prosty. Chwila w mikrofali i posiłek gotowy!
Czas przygotowania 2 mins
Czas gotowania 2 mins
Czas całkowity 4 mins
Rodzaj dania Deser, Przekąska, Śniadanie
Kuchnia Amerykańska
Porcje 2 gofry
Dieta
lowcarb
bezglutenowa
vege
Chesz okazać wsparcie?Jeśli podobają Wam się treści prezentowane na moim blogu, to zachęcam do postawienia mi wirtualnej kawy:
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Składniki
  

skomponuj jadłospis z tym przepisem

Sposób przygotowania
 

  • Masło klarowane rozpuścić w mikrofalówce. Dodać jajko i zmiksować lub rozmieszać trzepaczką. W osobnym naczyniu wymieszać mąkę, sól i sodę oczyszczoną. Dodać do masy jajecznej i wymieszać. Masa powinna odrobinę zgęstnieć. Wyłożyć ją do wybranej formy i umieścić w kuchence mikrofalowej na 1,5 minuty. Jeśli gofry nie są jeszcze upieczone, to wstawić na dodatkowe 0,5 minuty. Wyjąć z formy i podpiec jeszcze chwilę w tosterze lub na patelni.
Wypróbowałaś/eś ten przepis?Oznacz @modern.cavegirl lub dodaj tag #gotujęzmoderncavegirl!

ORIENTACYJNE MAKRO

Wartości odżywcze
(dla 1 porcji)
Gofry śniadaniowe
Wielkość porcji
 
1 sztuka
Kalorie
96.41
% RWS*
Tłuszcz
 
7.77
g
12
%
Tłuszcze nasycone
 
4.49
g
28
%
Tłuszcze trans
 
0.01
g
Tłuszcze wielonienasycone
 
0.6
g
Tłuszcze jednonienasycone
 
2.24
g
Cholesterol
 
94.64
mg
32
%
Sód
 
334.87
mg
15
%
Potas
 
30.36
mg
1
%
Węglowodany
 
2.98
g
1
%
Błonnik
 
1.76
g
7
%
Cukier
 
0.43
g
0
%
Białko
 
3.49
g
7
%
Witamina A
 
118.8
IU
2
%
Wapń
 
12.33
mg
1
%
Żelazo
 
0.52
mg
3
%
Węglowodany netto
 
1.22
g
* Procentowe referencyjne wartości spożycia bazują na diecie 2000 kcal.

Wartości odżywcze obliczone na podstawie danych dostarczonych przez Spoonacular API. Dla produktów, których zabrakło w bazie, dane pochodzą z etykiety konkretnego produktu. Produkty określone jako opcjonalne nie są ujęte w kalkulacji, chyba, że zaznaczono inaczej (patrz adnotacje do przepisu).

Potrzebne zaopatrzenie?Do codziennych zakupów polecam następujące sklepy internetowe:
zakupy Carrefour
zakupy polski koszyk
sklep auchan
zakupy bee.pl

Ten tekst zawiera linki afiliacyjne, co oznacza, że mogę otrzymać niewielką prowizję, jeśli skorzystacie z nich do realizacji swoich zakupów. Nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami dla Was, np. wyższa cena czy gorsze warunki zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Ocena przepisu